Gå til innhold

Blir vi svindlet av Kiwis billigprodukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en First Price torskeblokk hos Kiwi forleden og stekepannen ble fyllt med vann som gjorde at den ikke ble brunet men kokt og vekten ble redusert fra 400 gram til ca 200 gram. Da er vel prisen på den fisken tilnærmet dobbel av det kundene blir lurt til å tro.

Blir ikke dette da en form for svindel når de pumper inn vann i fisken for å dobble vekten?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder også kjøttdrig. 400 gram rå blir 180 gram stekt.

Anonymkode: 2e8b1...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Du får det du betaler for. Kjøp kvalitet.

Anonymkode: e371e...4a1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dårlig erfaring med First Price. Derimot god erfaring med Rema 1000 sitt rimeligere merke. Kjøpt både torsk og sei i blokk, og det har vært vellykket. 

Anonymkode: 3cd22...70b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kylling er også en gjenganger det blir pumpet mye vann inn i. Mye dårlig av boligproduktene, og noen ting er greit. Og noe er overpriset selv om det er butikkens egne merkevarer

Anonymkode: a728a...97c

Skrevet
Janne R. E. skrev (15 timer siden):

Jeg kjøpte en First Price torskeblokk hos Kiwi forleden og stekepannen ble fyllt med vann som gjorde at den ikke ble brunet men kokt og vekten ble redusert fra 400 gram til ca 200 gram. Da er vel prisen på den fisken tilnærmet dobbel av det kundene blir lurt til å tro.

Blir ikke dette da en form for svindel når de pumper inn vann i fisken for å dobble vekten?

Det skal stå på pakken om det er tilsatt vann. Men hvvis du prøvde å steke den fra frossen tilstand er det forklaringen.

• Liker 1
Skrevet
linsejesus skrev (1 time siden):

Det skal stå på pakken om det er tilsatt vann. Men hvvis du prøvde å steke den fra frossen tilstand er det forklaringen.

Jeg tinte den i lunkent vann først og det har fungert tidligere både med sei og torsk fra Rema men ikke sist gang jeg kjøpte First Price torsk hos Kiwi.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette gjelder også kjøttdrig. 400 gram rå blir 180 gram stekt.

Ikke hvis du kjøper den uten salt og vann vel?

Anonymkode: 99e7c...146

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du forventer her. Hvis et produkt er relativt likt i omfang, men betydelig rimeligere, tror du da at kjedene bare gir vekk penger når de selger egne merkevarer rimeligere? 

Anonymkode: 752c8...e5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

First price er svindel, både kiwi, coope og eurospar. Rema 1000 er den eneste som har bra billigmerke.

Anonymkode: 880cb...217

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kiwi pleide å være min yndlingsbutikk, det var der jeg fikk mest igjen for pengene. Men det siste året har jeg helt gått over til Rema og så handler jeg bare på salg andre steder.

Det er synd for jeg likte Kiwi. 

Anonymkode: d0d08...5f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Janne R. E. skrev (21 timer siden):

Følger du med? Dagens sak nrk/vg? er at Kiwi driver med lure priser. 

Anonymkode: 2807f...451

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke hvis du kjøper den uten salt og vann vel?

Anonymkode: 99e7c...146

Muskler (kjøtt) inneholder 70%+ vann, så jo.

Skrevet
Janne R. E. skrev (På 20.1.2025 den 1.41):

Det er ikke svindel, men det er ekkelt lureri, solgt av selskaper som har laget Norges rikeste (som siden har flyttet fra landet som bygget opp forumene, selvsagt - skatten her er jo for høy 🤦‍♂️). Det står nok i innholdsfortegnelsen. Og med det så har de vært "åpne" på hva produktet inneholder, og driver dermed ikke svindel...

Jeg har sett intervjuer der sjefer i disse selskapene argumenterer for at tilsetting av vann er en god ting, for da tørker ikke produktet så mye under steking (!!). Herregud, jeg klarer da steke maten min uten at den blir tørr, og uten at den er pumpet full av vann i forkant. Selvsagt er dette en måte hvor de rike blir enda rikere ved å øke vekten - og nei, det er ikke bonden!

Det sies at konkurranse er sunt, og vi har tre giganter innen matvare. Likevel så er prisene i hovedsak like, og de går IKKE nedover slik folk argumenterer for at konkurranse skal medføre. Tvert imot virker det mer som et samarbeid så de kan flå oss så mye som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...