Gå til innhold

Ensomme menn=incels?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir menn som aldri har datet eller minimalt kontakt med det motsatte kjønn en ''incel''?

Anonymkode: f0d9e...c00

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare dersom de hater kvinner og skylder på dem for deres egen utilstrekkelighet.

Anonymkode: 84f4c...2bd

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Incel er en egen subkultur. Alle incels avstår ufrivillig fra seksualitet, men ikke alle som avstår ufrivillig fra seksualitet er incels.

Anonymkode: f3a74...b79

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir menn som aldri har datet eller minimalt kontakt med det motsatte kjønn en ''incel''?

Det handler ikke om at de ikke har datet/hatt sex med kvinner. Det handler om at de blir bitre og skylder på kvinnene (og vellykkede pene menn) for at de ikke har draget. De skjønner tydeligvis ikke selv at det er nettopp denne holdningen som støter kvinnene bort fra deg.

«Stakkars meg som ingen kvinner vil ha sex med»

«Derfor HATER jeg alle kvinner… fordi de ikke vil ha sex med meg…

Anonymkode: 1047a...119

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Incel brukes nå som skjellsord av kvinner med lav empati (eller skadet av kjønnskrigen) samt menn som ønsker å poengtere egen suksess.

Anonymkode: 386b7...840

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden jeg var incel i mange år klarer jeg aldri å venne meg til denne nye forståelsen av begrepet som inkluderer hat mot kvinner. Det er så fjernt fra det "miljøet" jeg var en del av.

Anonymkode: 0c8be...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Siden jeg var incel i mange år klarer jeg aldri å venne meg til denne nye forståelsen av begrepet som inkluderer hat mot kvinner. Det er så fjernt fra det "miljøet" jeg var en del av.

Det er litt som «feminister» inkluderer et spekter fra:

1. De som vil ha like rettigheter for kvinner og menn

2. Til de som mener at all heterofil sex er voldtekt, at alle menn er svin og at kvinner burde legge menn i lenker

Så lenge termen rommer så mye så betyr den knapt noen ting, og forårsaker mest forvirring når den tas fra og forskjellige debattanter legget forskjellig betydning til grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, selvfølgelig ikke. Finnes masse normale, hyggelige ungkarer. For å være incel må man vel både være ufrivillig enslig og mislike kvinner. 

Anonymkode: 49ee0...09a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 9.17):

Jeg svarte at jeg forbinder incel med kvinnehat ja, interessant å høre fra en som selv definerer seg som det og er uenig! Jeg må innrømme at jeg først ble kjent med dette begrepet i forbindelse med kvinnehat, og har derfor trodd det var en del av pakken. Folk i min generasjon kalte seg bare for enslige eller ungkarer. Hvorfor har man behov for å bruke begrepet incel i stedet for? 😊 ( jeg spør av nysgjerrighet altså, siden jeg ikke vet). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 3.29):

Det handler ikke om at de ikke har datet/hatt sex med kvinner. Det handler om at de blir bitre og skylder på kvinnene (og vellykkede pene menn) for at de ikke har draget. De skjønner tydeligvis ikke selv at det er nettopp denne holdningen som støter kvinnene bort fra deg.

«Stakkars meg som ingen kvinner vil ha sex med»

«Derfor HATER jeg alle kvinner… fordi de ikke vil ha sex med meg…

Anonymkode: 1047a...119

Problemet med den kulturen er vel at den florerer på internett og spres blant menn som aldri har vært ute å prøvd seg på kvinner i IRL og som har minimalt med kontakt med kvinner, så de baserer seg kun på hva de ser på nettsider…

Blir en vond sirkel dere de heller ikke tør å prøve å bli mer sosiale i IRL av frykt for å bli avvist…

Anonymkode: 1a314...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 9.17):

Da har du vært del i ett annet miljø. Definisjonen på incel er hat. Her kan du lese mer om hva en incel faktisk er Kilde .

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (9 timer siden):

Da har du vært del i ett annet miljø. Definisjonen på incel er hat. Her kan du lese mer om hva en incel faktisk er Kilde .

Begrepet ble innført av en kvinne for å betegne henne selv uten noen hat-komponent. Begrepet er ikke så utvetydig som du legger til grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Begrepet ble innført av en kvinne for å betegne henne selv uten noen hat-komponent. Begrepet er ikke så utvetydig som du legger til grunn.

Begrepet ble laget av en kvinne ja,men menn har tatt det videre. Sitat ifra henne  " Da Alana startet et nettsted for ensomme mennesker som strever med å finne kjærligheten, hadde hun ingen anelse om at det ville bli knyttet til et fellesskap av hat og sinne rettet mot kvinner, noe som til slutt ville føre til døden til flere uskyldige mennesker i hjembyen hennes. " Kilde Så selvom en kvinne laget begrepet så har det ingenting med henne å gjøre. Dette var aldri hennes intensjon. Blir litt det samme som at nazistene tok solsymbolet og gjorde det om til sitt eget. Swastica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er for stygg til å få damer jeg er interessert i, men er ikke incel. Kunne nok fått partner om jeg gikk etter noen på mitt nivå.

Anonymkode: 3c03c...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (23 timer siden):

Jeg var i et helt vanlig incel-miljø. To forskjellige forum med incels av alle kjønn og legninger. Lite hat (utover noe selvhat) og mye omsorg og støtte.

Ekstremvarianten av incels ble ikke normen før pressen kuppet begrepet. De skrev bare om incelen som et kvinnehatende mannebeist, naturligvis uten å nevne at de måtte til en krypkjeller som 4chan for å finne ham.

Du viser til hun som oppfant begrepet. Hun sier: "It definitely wasn't a bunch of guys blaming women for their problems. That's a pretty sad version of this phenomenon that's happening today. Things have changed in the last 20 years."

Altså det samme som jeg sa i mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg var i et helt vanlig incel-miljø. To forskjellige forum med incels av alle kjønn og legninger. Lite hat (utover noe selvhat) og mye omsorg og støtte.

Ekstremvarianten av incels ble ikke normen før pressen kuppet begrepet. De skrev bare om incelen som et kvinnehatende mannebeist, naturligvis uten å nevne at de måtte til en krypkjeller som 4chan for å finne ham.

Du viser til hun som oppfant begrepet. Hun sier: "It definitely wasn't a bunch of guys blaming women for their problems. That's a pretty sad version of this phenomenon that's happening today. Things have changed in the last 20 years."

Altså det samme som jeg sa i mitt innlegg.

Men hadde du omtalt deg som incel i dag, når du vet hva folk flest tillegger begrepet? Hvorfor ikke bare si, jeg er ungkar eller enslig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men hadde du omtalt deg som incel i dag, når du vet hva folk flest tillegger begrepet? Hvorfor ikke bare si, jeg er ungkar eller enslig? 

Nei, det hadde jeg ikke. Jeg har stort sett brukt ordet "singel" i dagligtale.

Men "Incel" er mer presist enn "enslig". Både incels og volcels er enslige, men en incel har ingen interesse av et volcel-forum og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det hadde jeg ikke. Jeg har stort sett brukt ordet "singel" i dagligtale.

Men "Incel" er mer presist enn "enslig". Både incels og volcels er enslige, men en incel har ingen interesse av et volcel-forum og motsatt.

Takk for svar, jeg forstår hva du mener tror jeg 😊 Jeg forstår at det er en distinksjon ut ifra hvilket forum man selv vil ha interesse av. Mens ute i hverdagen er det anderledes, der trenger ikke andre mennesker alle detaljer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (20 timer siden):

Så selvom en kvinne laget begrepet så har det ingenting med henne å gjøre. Dette var aldri hennes intensjon.

Det var nok henne selv som var motivasjonen:

«In 1997, there was no Facebook, no Instagram, no Tinder. Even MySpace was six years away. Alana, who doesn't want to use her full name, was in her mid-20s and had just started dating.

It had taken me a long time. I was kind of a late bloomer. I thought, 'Maybe there are other late bloomers out there.'

By 2000, Alana was moving away from the community, satisfied that it would continue without her.

My dating life was going OK. I didn't want to think about my history as a late bloomer."

kilde

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45284455.amp

Sitat

Blir litt det samme som at nazistene tok solsymbolet og gjorde det om til sitt eget. Swastica.

Flott eksempel. Swastica er ikke entydig nazisme. En rekke kulturer bruker det til helt andre formål.

Et annet eksempel er ordet «negro» som betyr svart på mange latin-baserte språk, men som tolkes som «jeg er rasist» for mange sensitive engelsk-talende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...