Gå til innhold

Hvordan lære seg å akseptere å ha det mer rotete/skittent

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ok, huset er er effings evigshetsprosjekt , og jeg har lyst til å få litt mer ut av livet mitt enn å holde vannet ute av dette synkende skipet her. Går og rydder og rydder, vasker og vasker for alltid å være i forkant.

Vil ikke bare bli husket som ei mase, og vil frigi litt tid til å ha det gøy.

Er det noen som har klart å bli mindre rigide med rydding og renhold? Noen triks eller tips til hvordan klare å slappe av med det?

Anonymkode: a8da5...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men hva slag rot/skitt er det. Hvordan gjør du ting nå, hvordan deler dere ?  Hvordan er mann og barn involvert. 

Anonymkode: 96450...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få det travelt nok, så går det av seg selv :bond: Gi barna mestring og opplevelser med korps og speider, få den mest talentfulle fotballspilleren inn på et satsningslag med 5 treninger i uka, meld deg inn i borettslagets styre og FAU, få dere en hund som trenger tur hver ettermiddag (hyggelig ting å gjøre med barna), besøk gamle tante Berit annenhver søndag.

Vi har levd sånn i mange år og huset har ofte vært en kilde til tilkortkommenhet og av og til skam. Men jeg angrer likevel ikke på at vi heller gjorde morsomme ting. Så lenge det ikke ble direkte helsekadelig (og det gjorde det aldri) fikk et lavt nivå på husarbeidet duge. Nå har de yngste blitt tenåringer og vi har igjen blanke vinduer og støvfrie flater. Alt har sin tid :)

Anonymkode: 7e396...890

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg orker ikke å ha det rotete eller skittent rundt meg. Du må jo oppdra de du bor i hus med? Alle kan ta sin tørn.

Ellers så kan du gå til anskaffelse av for eksempel robotstøvsuger som både støvsuger og vasker. Den kan være et godt supplement, selv om jeg også støvsuger og vasker over selv noen ganger. Nå har ikke jeg små barn lenger, så det utgjør jo en stor forskjell.

Hvis du har økonomi til det, kan du også leie vaskehjelp en gang i måneden, hør i bekjentskapskretsen etter en som er flink.

Anonymkode: 4afc0...202

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må bare gjøre det. Fake it till you make it. Sett deg i sofaen med strikketøy, spør om de andre vil spille brettspill eller se film, gå en tur, bak en kake, bare gjør det du faktisk har lyst til! I starten vil du tenke på rotet og det vil stresse deg, men etter hvert vil du oppdage at det er lettere å bare ha det koselig og kjenne på at ingenting galt skjer bare fordi det er støv under skjenken eller rot på spisebordet. Du gjør helt rett i å prøve å endre holdningene dine. Livet er for kort til å ha et perfekt hjem og ingen vil bli husket som den som var mer opptatt av rot og skit enn moro. 

Anonymkode: dd2c5...421

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vaskehjelp. Da er det skippertakrydding dagen før, og strøkent samme dag. Lettere å vedlikeholde mellom slagene, og sklir det ut, er det ikke lenge til det nødvendige skippertaket igjen (og vaskingen blir gjort).

Anonymkode: ca715...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fast vaskedag og få hele familien til å bidra til å holde orden og rydde etter seg.

Og gi litt faen. Klesvasken er og forblir "The never ending story" 🙄😅

Anonymkode: 3191b...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Få det travelt nok, så går det av seg selv :bond: Gi barna mestring og opplevelser med korps og speider, få den mest talentfulle fotballspilleren inn på et satsningslag med 5 treninger i uka, meld deg inn i borettslagets styre og FAU, få dere en hund som trenger tur hver ettermiddag (hyggelig ting å gjøre med barna), besøk gamle tante Berit annenhver søndag.

Vi har levd sånn i mange år og huset har ofte vært en kilde til tilkortkommenhet og av og til skam. Men jeg angrer likevel ikke på at vi heller gjorde morsomme ting. Så lenge det ikke ble direkte helsekadelig (og det gjorde det aldri) fikk et lavt nivå på husarbeidet duge. Nå har de yngste blitt tenåringer og vi har igjen blanke vinduer og støvfrie flater. Alt har sin tid :)

Anonymkode: 7e396...890

Jepp, og når man er masse ute av huset, rekker man ikke rote så mye heller ;) 
Barna her er snart 7 og 9, så vi er akkurat der... jada, de rydder de også, men ikke en gang av dem krever jeg strøkent. Husarbeid...jaja, når vi må, og hygienisk rent, kjøkken og bad. Om det ellers er for mye støv eller rot...jaja, who cares. Tar det når det blir for ille :) 

Anonymkode: 91137...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...