bobadee Skrevet 19. januar #1 Skrevet 19. januar Man båse leser (her) og hører ofte om gærne mannfolk som er både sjalu, utro, kontrollerende, mistenksomme etc etc. Nå skal jeg snu dette litt, og jeg vet det vil provosere🤣😉 Jeg er en kvinne, 39 år, og singel. Vi er en vennegjeng sammensatt av gamle venner fra studietiden, og noen nye. Vi henger sånn jevnlig sammen og har kjent hverandre i over 20 år. Når mange av disse mennene da er ute og lufter seg med oss (middag, bowling, sosiale ting) så maser disse damene på de som et lokomotiv hele kvelden. "Når kommer du hjem, hvor er dere nå" etc etc. Og en del ganger har noen av mennene fått opptil 15 sms iløpet av en kveld på kanskje 3 timer! Og de forteller at sånn er de når de er med andremennesker også, som feks kollegaer. Nå skal det legges til at disse karene jeg nå drar frem er pålitelige, trofaste, balanserte og seriøse menn. Så ingen grunn til å ringe med bjella her for å få de hjem umiddelbart. De elsker sine koner/samboere, og gjør alt for de. ❤️ Jeg har selv vært vitne til hvordan de blir herset med, kjeftet på, mast på, kritisert, og klagd på av sine koner. Noen av konene ER sykelig sjalu også, på toppen av alt maset disse mennene utsettes for. Noen av de får nesten ikke lov til å ha hverken kamerater eller venninner. Ikke gjøre noe med kollegaer, og ihvertfall ikke gjøre noe alene en sjelden stakket stund.. Det slår meg hvor miserabelt noen menn har det i sitt forhold. Og hvor sytete og utakknemlige vi kvinner kan være. Uten at det er en grunn. Bortskjemte er vi også. Vi kan feks ikke skylde på mensen hver j@#€ gang vi er humørsyke eller slitne. Stakkars dere menn som har sånne damer. Ja det er lov å ha en dårlig dag, men ikke 365 dager i året! Jeg syns generelt sett vi kvinner klager mye! Menn gjør så godt de kan de også. Og de er IKKE tankelesere, selvom vi både skulle ønske og håpe på det. Dessuten må vi slutte å være så nærtaken på ting. Så kjære menn, jeg vet mange av dere gjør så godt dere kan, og mere til. Og vi kvinner er næimen ikke lett å leve med noen ganger. Men, verden er et mye bedre, deiligere, og spennende sted å leve i, med dere tilstede. Takk. 👏😉 17 11 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. januar Populært innlegg #2 Skrevet 19. januar «Men jeg er ikke slik, jeg er helt perfekt» »jeg er egentlig mann selv, som skriver innlegg for å hylle menn og rakke ned på kvinner» «Alle menn elsker meg, fordi jeg er så blid og glad - fordi jeg er singel. Når jeg som kvinne i 40 årene finner meg en mann - så blir jeg som de fleste jeg også» «jeg vet egentlig ikke hvordan disse mennene er, om de kan stoles på, hvordan forhold de har til sine kjærester/ektefeller, men dømmer damene likevel» Hvilken traff jeg blink på? Anonymkode: 35380...f48 37 2 12
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Skrevet 19. januar Du er ikke særlig glad i dine venninner. Du baksnakker dem på forum. Tipper du bare bruker dem som tidsfordriv siden du ser ned på dem og historien din er ikke troverdig. De fleste kvinner er ikke slik. Anonymkode: 9638c...084 17 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar #4 Skrevet 19. januar Det du beskriver er jo forhold der noe er riv, ruskende galt. Menn bør ikke hylles for å være i slike forhold. De bør prøve å endre en slik situasjon isteden. Hvorfor er forholdet slik? Er det noe psykisk galt med damen, eller er det noe alvorlig galt med forholdet? Er det tidligere svik i forholdet som fører til slik oppførsel, eller er det traumer damen ikke har bearbeidet fra tidligere? Jeg sender ingen hyllest. Jeg ber heller mennene ta ansvar for egen situasjon: Få til en endring, dra i terapi, finn bakgrunnen for den syke oppførselen, eventuelt avslutt et usunt forhold. Kjipt med tafatte menn som aksepterer usunne forhold. Ta ansvar, gjør endringer, ikke bare aksepter den samme dritten mens dere skjult klager og henter sympati fra andre. Anonymkode: 8ca6b...187 12 7
Flintis Skrevet 20. januar #5 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det du beskriver er jo forhold der noe er riv, ruskende galt. Menn bør ikke hylles for å være i slike forhold. De bør prøve å endre en slik situasjon isteden. Hvorfor er forholdet slik? Er det noe psykisk galt med damen, eller er det noe alvorlig galt med forholdet? Er det tidligere svik i forholdet som fører til slik oppførsel, eller er det traumer damen ikke har bearbeidet fra tidligere? Jeg sender ingen hyllest. Jeg ber heller mennene ta ansvar for egen situasjon: Få til en endring, dra i terapi, finn bakgrunnen for den syke oppførselen, eventuelt avslutt et usunt forhold. Kjipt med tafatte menn som aksepterer usunne forhold. Ta ansvar, gjør endringer, ikke bare aksepter den samme dritten mens dere skjult klager og henter sympati fra andre. Anonymkode: 8ca6b...187 Klager mennene da? Det kan jo ha kommet gradvis og mange i sær kvinner glemmer at de har lovet å ære. 1
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #6 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): «Men jeg er ikke slik, jeg er helt perfekt» »jeg er egentlig mann selv, som skriver innlegg for å hylle menn og rakke ned på kvinner» «Alle menn elsker meg, fordi jeg er så blid og glad - fordi jeg er singel. Når jeg som kvinne i 40 årene finner meg en mann - så blir jeg som de fleste jeg også» «jeg vet egentlig ikke hvordan disse mennene er, om de kan stoles på, hvordan forhold de har til sine kjærester/ektefeller, men dømmer damene likevel» Hvilken traff jeg blink på? Anonymkode: 35380...f48 Traff ikke blink på noe. Jeg har selv vært i langvarig forhold, og bodd sammen med noen så har erfaring med det. Jeg skjuler meg ikke bak at jeg er en mann som skriver dette, for jeg er kvinne. Og nei, jeg er ikke perfekt, aldri hevdet det. Men fikk jeg deg provosert, ja 😉 7 3
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #7 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det du beskriver er jo forhold der noe er riv, ruskende galt. Menn bør ikke hylles for å være i slike forhold. De bør prøve å endre en slik situasjon isteden. Hvorfor er forholdet slik? Er det noe psykisk galt med damen, eller er det noe alvorlig galt med forholdet? Er det tidligere svik i forholdet som fører til slik oppførsel, eller er det traumer damen ikke har bearbeidet fra tidligere? Jeg sender ingen hyllest. Jeg ber heller mennene ta ansvar for egen situasjon: Få til en endring, dra i terapi, finn bakgrunnen for den syke oppførselen, eventuelt avslutt et usunt forhold. Kjipt med tafatte menn som aksepterer usunne forhold. Ta ansvar, gjør endringer, ikke bare aksepter den samme dritten mens dere skjult klager og henter sympati fra andre. Anonymkode: 8ca6b...187 Mange kloke refleksjoner her. Absolutt. Ansvar bør også tas. Hyllesten var til alle de mennene som faktisk gjør så godt de kan hver dag, men likevell har sytete damer. Takk for at du delte dine tanker. 4
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #8 Skrevet 20. januar Flintis skrev (4 timer siden): Klager mennene da? Det kan jo ha kommet gradvis og mange i sær kvinner glemmer at de har lovet å ære. De prøver å berolige, trygge og kommunisere. Men når det feks i noen av tilfeller er barn inn i bildet så stiller det seg litt annerledes i det å evt ta en beslutning, mye dreier seg om det. Men godt spørsmål. 1
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #9 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du er ikke særlig glad i dine venninner. Du baksnakker dem på forum. Tipper du bare bruker dem som tidsfordriv siden du ser ned på dem og historien din er ikke troverdig. De fleste kvinner er ikke slik. Anonymkode: 9638c...084 De er ikke mine venninner. De har fått muligheten mange ganger av flere av oss til å delta. Istedet velger de da "alene tid" og fortsetter å syte. Uenig i det du mener, fot det finnes mange slike kvinner. Men det blir ofte ikke dratt frem, kun at vi klager på mannen. Men det er lov å være uenig. 5
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #10 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det du beskriver er jo forhold der noe er riv, ruskende galt. Menn bør ikke hylles for å være i slike forhold. De bør prøve å endre en slik situasjon isteden. Hvorfor er forholdet slik? Er det noe psykisk galt med damen, eller er det noe alvorlig galt med forholdet? Er det tidligere svik i forholdet som fører til slik oppførsel, eller er det traumer damen ikke har bearbeidet fra tidligere? Jeg sender ingen hyllest. Jeg ber heller mennene ta ansvar for egen situasjon: Få til en endring, dra i terapi, finn bakgrunnen for den syke oppførselen, eventuelt avslutt et usunt forhold. Kjipt med tafatte menn som aksepterer usunne forhold. Ta ansvar, gjør endringer, ikke bare aksepter den samme dritten mens dere skjult klager og henter sympati fra andre. Anonymkode: 8ca6b...187 Noe er riv ruskende galt ja. Forslagene du skriver over er nøkkelen til feks en positiv endring. Hyllesten til mennene er de som generelt gjør så godt de kan hver dag, men som likevel aldri får takk eller noe positivt tilbake. 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar #11 Skrevet 20. januar Hvis disse kvinnene er så fæle, hvordan kan det da ha seg at du har vært "kompis" med mennene deres i 20 år, og sikkert funnet på mye sammen med dem i løpet av alle årene, siden du skriver at dere henger jevnlig sammen? Og hvordan kan det ha seg at damene deres er ekskludert fra å være med? Hva er i veien for at ikke de også kan bli med på for eksempel bowling? Synes historien høres ytterst merkelig ut, i hvert fall svært overdrevet. Anonymkode: 493ec...e29 9 3
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #12 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis disse kvinnene er så fæle, hvordan kan det da ha seg at du har vært "kompis" med mennene deres i 20 år, og sikkert funnet på mye sammen med dem i løpet av alle årene, siden du skriver at dere henger jevnlig sammen? Og hvordan kan det ha seg at damene deres er ekskludert fra å være med? Hva er i veien for at ikke de også kan bli med på for eksempel bowling? Synes historien høres ytterst merkelig ut, i hvert fall svært overdrevet. Anonymkode: 493ec...e29 Jeg er ikke kompis med damene deres. Vi er en gjeng fra studietiden. Jeg er ikke eneste kvinne i denne flokken. Damene er ikke ekskludert, fått muligheten mange ganger. Men de velger heller alenetid eller andre ting med andre venner. Helt ok. Historien er ikke overdrevet, og skulle i utg punktet illustrere poenget her som graves ned til kjernen, at vi kvinner ofte syter mye og klager på mannen. 6 1
Memorangen Skrevet 20. januar #13 Skrevet 20. januar Dette er det største "pick me"- innlegget jeg har lest her inne 18 2 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar #14 Skrevet 20. januar Men jeg kan ikke tenke meg at du sitter og har overoppsyn med hva som tikker inn av meldinger hos alle menn i gruppen du er en del av? Det er derfor jeg tenker at dette er noe du setter veldig på spissen. Det kan jo være mange årsaker til at samboer/ektefelle tar kontakt med mannen sin i løpet av kvelden, og så kan det også hende at enkelte av mennene sukker litt til deg (om de gjør det) og kaller noe for mas når det egentlig ikke handler om mas. Det kan jo også, selv om du påstår noe annet, være grunner til at enkelte av damene ikke liker fortroligheten mannen dere har til andre kvinner. For jeg tror neppe at min mann (nå eksmann) ville delt innholdet av mine meldinger til ham med andre utenforstående. Anonymkode: 493ec...e29 8 3
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #15 Skrevet 20. januar Memorangen skrev (15 minutter siden): Dette er det største "pick me"- innlegget jeg har lest her inne Kjenner meg ikke igjen i definisjonen du bruker skal man gå ordrett inn i hva det innebærer. Men helt ok å mene hva du vil. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar #16 Skrevet 20. januar Jeg er kvinne, i 50-årene. Har gjennom livet ofte sett slike kvinner. I tillegg bruker de enhver anledning til å prate dritt om mannen sin. Sånn skikkelig ille. Hvis man da spør forsiktig hvorfor de er sammen med denne mannen, så får man mange rare svar. Noen snur plutselig helt om, og forsvarer ham plutselig. Andre mener at de har nå giftet seg med ham, så da får de bare holde ut. Men sikler vilt på andre menn. Det er mange rare menn der ute, men det er jaggu mange rare kvinner også 🙃. Forstår ikke helt hvorfor folk er sammen om man er sjalu, kontrollerende eller bruker enhver anledning til å baksnakke hverandre. Må jo være giftige forhold. Anonymkode: 9eaa1...aa2 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar #17 Skrevet 20. januar Memorangen skrev (44 minutter siden): Dette er det største "pick me"- innlegget jeg har lest her inne Det var det første som slo meg også. Syns det fremstår som ganske desperat etter oppmerksomhet, men sånn er det kanskje når man er 39 år og singel? Menn løper jo gjerne etter i damer som er 10 år yngre da Anonymkode: a1636...a9d 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar #18 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men jeg kan ikke tenke meg at du sitter og har overoppsyn med hva som tikker inn av meldinger hos alle menn i gruppen du er en del av? Det er derfor jeg tenker at dette er noe du setter veldig på spissen. Det kan jo være mange årsaker til at samboer/ektefelle tar kontakt med mannen sin i løpet av kvelden, og så kan det også hende at enkelte av mennene sukker litt til deg (om de gjør det) og kaller noe for mas når det egentlig ikke handler om mas. Det kan jo også, selv om du påstår noe annet, være grunner til at enkelte av damene ikke liker fortroligheten mannen dere har til andre kvinner. For jeg tror neppe at min mann (nå eksmann) ville delt innholdet av mine meldinger til ham med andre utenforstående. Anonymkode: 493ec...e29 Jepp. Husker jeg fikk mas fra mine mors kollegaer om at jeg måtte skjerpe meg og ta vare på henne, men det var jo ikke akkurat sånn at hun kringkastet at hun banket meg opp på jevn basis. Det er mye her som TS kanskje ikke vet og dermed skal man være forsiktig med å være så dømmende til andre sine forhold. Anonymkode: a1636...a9d 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar #19 Skrevet 20. januar bobadee skrev (7 timer siden): Man båse leser (her) og hører ofte om gærne mannfolk som er både sjalu, utro, kontrollerende, mistenksomme etc etc. Nå skal jeg snu dette litt, og jeg vet det vil provosere🤣😉 Jeg er en kvinne, 39 år, og singel. Vi er en vennegjeng sammensatt av gamle venner fra studietiden, og noen nye. Vi henger sånn jevnlig sammen og har kjent hverandre i over 20 år. Når mange av disse mennene da er ute og lufter seg med oss (middag, bowling, sosiale ting) så maser disse damene på de som et lokomotiv hele kvelden. "Når kommer du hjem, hvor er dere nå" etc etc. Og en del ganger har noen av mennene fått opptil 15 sms iløpet av en kveld på kanskje 3 timer! Og de forteller at sånn er de når de er med andremennesker også, som feks kollegaer. Nå skal det legges til at disse karene jeg nå drar frem er pålitelige, trofaste, balanserte og seriøse menn. Så ingen grunn til å ringe med bjella her for å få de hjem umiddelbart. De elsker sine koner/samboere, og gjør alt for de. ❤️ Jeg har selv vært vitne til hvordan de blir herset med, kjeftet på, mast på, kritisert, og klagd på av sine koner. Noen av konene ER sykelig sjalu også, på toppen av alt maset disse mennene utsettes for. Noen av de får nesten ikke lov til å ha hverken kamerater eller venninner. Ikke gjøre noe med kollegaer, og ihvertfall ikke gjøre noe alene en sjelden stakket stund.. Det slår meg hvor miserabelt noen menn har det i sitt forhold. Og hvor sytete og utakknemlige vi kvinner kan være. Uten at det er en grunn. Bortskjemte er vi også. Vi kan feks ikke skylde på mensen hver j@#€ gang vi er humørsyke eller slitne. Stakkars dere menn som har sånne damer. Ja det er lov å ha en dårlig dag, men ikke 365 dager i året! Jeg syns generelt sett vi kvinner klager mye! Menn gjør så godt de kan de også. Og de er IKKE tankelesere, selvom vi både skulle ønske og håpe på det. Dessuten må vi slutte å være så nærtaken på ting. Så kjære menn, jeg vet mange av dere gjør så godt dere kan, og mere til. Og vi kvinner er næimen ikke lett å leve med noen ganger. Men, verden er et mye bedre, deiligere, og spennende sted å leve i, med dere tilstede. Takk. 👏😉 Disse mennene kan avslutte forholdet. Men fordi mange menn trenger en mamma og gratis hore i samme innpakning, så blir de. Deres problem. Anonymkode: 93e87...e70 10 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar #20 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det du beskriver er jo forhold der noe er riv, ruskende galt. Menn bør ikke hylles for å være i slike forhold. De bør prøve å endre en slik situasjon isteden. Hvorfor er forholdet slik? Er det noe psykisk galt med damen, eller er det noe alvorlig galt med forholdet? Er det tidligere svik i forholdet som fører til slik oppførsel, eller er det traumer damen ikke har bearbeidet fra tidligere? Jeg sender ingen hyllest. Jeg ber heller mennene ta ansvar for egen situasjon: Få til en endring, dra i terapi, finn bakgrunnen for den syke oppførselen, eventuelt avslutt et usunt forhold. Kjipt med tafatte menn som aksepterer usunne forhold. Ta ansvar, gjør endringer, ikke bare aksepter den samme dritten mens dere skjult klager og henter sympati fra andre. Anonymkode: 8ca6b...187 De velger dame utelukkende fordi hun er pen. Dette er konsekvensene. Anonymkode: 93e87...e70 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå