Gå til innhold

Er ghosting feil i dette tilfellet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kjent denne venninnen som jeg har satt svært høyt som kanskje den beste pga at vi har hatt mange fine stunder sammen. Vi har kjent hverandre i over 10 år. 

Hennes positive sider; får andre til å føle seg vel, sjarmerende, godt humør, reflektert, sosial.

----------  negative sider; ikke alltid troverdig, kan lett bryte avtaler, litt nedlatende/misunnelse? Dobbelt-moralistisk, gjør ting selv som hun kan latterliggjøre andre for. Jeg har alltid opplevd henne som relativt egoistisk.

For all denne oppramsingen av det negative vil det sikkert fremstå for mange at denne relasjonen bare bør kuttes ut. Og kanskje enda mer når jeg mener at et godt vennskap bør ha stor grad av, lojalitet, være tilstede for den andre, hensynsfull. Jeg stiller høye krav til meg selv i vennskap og jeg er alltid lyttende. 

Jeg har over tid blitt ganske lei ting fra henne som jeg anser som kalkulert. Jeg ser jeg ved mange anledninger er nedprioritert. Men innimellom investeres det i en melding til meg hvor det bedyres at jeg betyr sååå mye for henne i vennskapet. Jeg er liksom den beste av de beste. Dette klarer jeg ikke lenger å se som annet enn falskt. Jeg har vært tøff nok til å snakke med henne om hva jeg føler om dette og det har da virket som hun tar det til seg og grått en skvett. Men etter en stund så er vi tilbake til den samme ubalansen igjen.

Hun vet godt at jeg over en tid har slitt en del med helsen. Det kommer en melding en gang i blant, men hvor nesten hele meldinge dreier seg om seg selv og hva hun har gjort. Slik har forresten meldinger mellom oss bært mer eller mindre preg av når jeg tenker meg om.

Jeg kjenner at dette vennskapet gir meg mer frustrasjon og bitterhet enn næring og glede. Jeg har egentlig lyst til igjen å ta dette opp med henne. Hun er imidlertid så god med talegaver og unnskyldninger at hun kan komme til å manipulere og unnskylde seg og få hele temaet over på å være min overdrivelse og subjektive følelser. 

Jeg er virkelig ikke sikker på om jeg orker dette lenger. Jeg er lei. Er det noe vits? Kan blokkering - ghosting være et alternativ? Vi er jo voksne mennesker og kanskje er det barnslig. Men jeg føler jeg ikke vil klare å nå frem med en samtale, og langt mindre forandre hennes agerende i et vennskap til meg.

Anonymkode: 8ed52...657

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forstår ikke helt hva som er så ille…? At hun ikke er nok opptatt av deg?

Anonymkode: 94bd7...7ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forstår ikke helt hva som er så ille…? At hun ikke er nok opptatt av deg?

Anonymkode: 94bd7...7ce

En av flere ting. Hun er ofte ikke til å stole på, noe jeg setter svært høyt i vennskap. Den ubalansen svelger kanskje mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere er jo ulike? Passer det ikke for deg får du ta avstand. Tror dere bare har et litt ulikt syn på hva som er vennskap og ikke. Jeg kunne lett vært denne venninnen din og har fått tilbakemeldinger selv mye av det du beskriver.. jeg tenker bare da at man er ulike og ikke passer sammen så godt som man trodde. Om ikke annet og hun er viktig for deg får du bare godta at hun er som hun er.. man kan ikke forandre på folk. Har du sagt ifra nok så er det nok og hun ikke «skjerper» seg, da er det nesten opp til deg å gå videre.. 

Anonymkode: 4550d...4bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har kjent denne venninnen som jeg har satt svært høyt som kanskje den beste pga at vi har hatt mange fine stunder sammen. Vi har kjent hverandre i over 10 år. 

Hennes positive sider; får andre til å føle seg vel, sjarmerende, godt humør, reflektert, sosial.

----------  negative sider; ikke alltid troverdig, kan lett bryte avtaler, litt nedlatende/misunnelse? Dobbelt-moralistisk, gjør ting selv som hun kan latterliggjøre andre for. Jeg har alltid opplevd henne som relativt egoistisk.

For all denne oppramsingen av det negative vil det sikkert fremstå for mange at denne relasjonen bare bør kuttes ut. Og kanskje enda mer når jeg mener at et godt vennskap bør ha stor grad av, lojalitet, være tilstede for den andre, hensynsfull. Jeg stiller høye krav til meg selv i vennskap og jeg er alltid lyttende. 

Jeg har over tid blitt ganske lei ting fra henne som jeg anser som kalkulert. Jeg ser jeg ved mange anledninger er nedprioritert. Men innimellom investeres det i en melding til meg hvor det bedyres at jeg betyr sååå mye for henne i vennskapet. Jeg er liksom den beste av de beste. Dette klarer jeg ikke lenger å se som annet enn falskt. Jeg har vært tøff nok til å snakke med henne om hva jeg føler om dette og det har da virket som hun tar det til seg og grått en skvett. Men etter en stund så er vi tilbake til den samme ubalansen igjen.

Hun vet godt at jeg over en tid har slitt en del med helsen. Det kommer en melding en gang i blant, men hvor nesten hele meldinge dreier seg om seg selv og hva hun har gjort. Slik har forresten meldinger mellom oss bært mer eller mindre preg av når jeg tenker meg om.

Jeg kjenner at dette vennskapet gir meg mer frustrasjon og bitterhet enn næring og glede. Jeg har egentlig lyst til igjen å ta dette opp med henne. Hun er imidlertid så god med talegaver og unnskyldninger at hun kan komme til å manipulere og unnskylde seg og få hele temaet over på å være min overdrivelse og subjektive følelser. 

Jeg er virkelig ikke sikker på om jeg orker dette lenger. Jeg er lei. Er det noe vits? Kan blokkering - ghosting være et alternativ? Vi er jo voksne mennesker og kanskje er det barnslig. Men jeg føler jeg ikke vil klare å nå frem med en samtale, og langt mindre forandre hennes agerende i et vennskap til meg.

Initialer SK?

Anonymkode: 98ee8...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har for høye forventninger til andre mennesker. Hun høres helt vanlig ut. 

Anonymkode: a1ea7...c8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du sagt ifra nok så er det nok og hun ikke «skjerper» seg, da er det nesten opp til deg å gå videre.. 

Jeg har nok mest sannsynlig kommet dit. Siden jeg er såpass skuffet over henne og hennes manglende tilstedeværelse. Jeg har blitt nedprioritert såpass mange ganger, avtaler blitt brutt i siste liten pga relativt trivielle ting samt hvite løgner for at jeg kanskje ikke skal bli skuffet. Hun vet om meg at jeg er ganske sensitiv på avvisning. Samtidig føler jeg at hun noen ganger spiller litt på dette. Finner noen stikk av ord som er uangripelige.

Meldinger har i det siste halvåret blitt mer platoniske, lite innhold på mine/våre vegne, kun alt hva hun har funnet på i det siste osv. Avtaler om å møtes er det så og si ingen iniativtakerne til. Kanskje er dette et ledd i å kutte meg? Hva vet jeg? Det kan jeg faktisk klare å forholde meg greit til. Det er tross alt rene ord for pengene. Men det ville være utypisk hun, hun er selv veldig konfliktsky.

Jeg vet ikke om det finnes en verdig avslutning på noe gjeldende hun som venninne. Det er derfor jeg er fristet til en ren uteblivelse, ghost eller hva vi kan kalle det.

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ghosting er aldri riktig. Det er alltid feigt. 

Det å avslutte vennskap er selvsagt greit, men da gjør man det på en voksen måte.

Anonymkode: ae1b5...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ghosting og blokkering er skikkelig barnslig. 
Da er det bedre heller fade ut vennskapet, og det høres egentlig ut som dere begge er i gang med å fade ut vennskapet. 

Anonymkode: b190f...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ghosting er aldri riktig. Det er alltid feigt. 

Det å avslutte vennskap er selvsagt greit, men da gjør man det på en voksen måte.

Anonymkode: ae1b5...1f5

Da er kanskje brev tingen? Jeg blir garantert manipulert ved en slik samtale. Hun er helt rå på unnamanøvrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Meldinger har i det siste halvåret blitt mer platoniske, lite innhold på mine/våre vegne, kun alt hva hun har funnet på i det siste osv. Avtaler om å møtes er det så og si ingen iniativtakerne til. Kanskje er dette et ledd i å kutte meg? Hva vet jeg? Det kan jeg faktisk klare å forholde meg greit til. Det er tross alt rene ord for pengene. Men det ville være utypisk hun, hun er selv veldig konfliktsky.

Jeg forstår ikke hvorfor du føler du må foreta deg noe? Høres ut som hun heller ikke riktig gidder deg lenger. Kan det ikke bare løpe ut i sanden? 

Anonymkode: edf58...bd2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...