AnonymBruker Skrevet 20. januar #21 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er noen utlendinger her og de er tydelig i slekt, men bare en som skal til legen. Er det vanlig blant utlendinger? Anonymkode: 2af1a...fc5 Sett det samme i Oslo. Måtte smile litt av det. Er sykt barn og 8 voksne.Hyggelig, men de styret veldig. Kanskje en stressende situasjon. Anonymkode: 341fa...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #22 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er noen utlendinger her og de er tydelig i slekt, men bare en som skal til legen. Er det vanlig blant utlendinger? Anonymkode: 2af1a...fc5 Ja er ikke så unormalt Anonymkode: a3075...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #23 Del Skrevet 20. januar Har opplevd å måtte be familiemedlemmer dra hjem fordi de tok opp nesten hele venterommet på legevakten. 1 og 2 kunne bli igjen. Resten måtte dra. Å ha med seg mange familiemedlemmer på legevakten er en uting. De tar opp mye plass og generer ofte endel støy. Og da sier jeg fra (er ansatt på legevakten) Anonymkode: a4228...a44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #24 Del Skrevet 20. januar Det er jo kjempevanlig i veldig mange kulturer. Vi i Norden liker litt for mye avstand, privatliv og å leve et liv uten slekt, så det vet vi alt for lite om egentlig. Anonymkode: 03c4b...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #25 Del Skrevet 20. januar I andre land er de flinkere til å støtte hverandre. Familie stiller opp for hverandre når noen blir syke. Jamfør her til lands hvor høyt antall døde mennesker ligger lenge før de ble funnet, ifølge Dagbladets undersøkelser. Anonymkode: a107a...668 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #26 Del Skrevet 20. januar På legevakten i vår by er det 1 pårørende, og de kjører den hardt. Er et barn sykt, så får ikke begge foreldre følge. Anonymkode: c30dd...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #27 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det vanlig å sitte på KG når man er hos legevakten? Anonymkode: c01e4...b10 Det vil jeg tro. Det er vel ikke rarere å være på KG enn å lese nettaviser, spille candy crush eller diskutere fluefiske på en facebookgruppe? Noe mål man jo drive med. Anonymkode: 6fe9d...3bd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #28 Del Skrevet 20. januar på sykehuset der vi bor har alt rundt pårørende blitt strammet inn betraktelig, antall besøkende, besøkstid og oppholdstid står med store bokstaver fordi flere storfamilier fylte avdelingene med slektninger som bare oppholt seg på sykehuset. Anonymkode: 71aec...ba7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #29 Del Skrevet 20. januar Er aleneforelder og har fått en del helseproblemer med tiden, i tillegg til at jeg også får sykdommene som følger med barn. Prioriterer barnets helse når det er sykt. Men noen ganger har jeg trengt å ha med noen for hjelp til avlastning da det er forferdelig slitsomt å dra med barn til legevakt. For det første er det tre kvarters reisevei til legevakt hver vei. Syke barn krever som oftest mer enn friske barn. Ventetiden kan være på mange timer. Er ikke bare å få gått på do, eller få i seg litt mat/ drikke selv. Hvis man ammer går slike ting fort ut over ammingen igjen. Men det er viktig at jeg får vært med å prate med legen, siden det er jeg som kjenner helsen til barnet best. Anonymkode: a107a...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #30 Del Skrevet 20. januar Spiller ingen rolle for meg, om det er plass. Men det viktigste er at de er stille. Kjempehøy prating og uro skal ikke forekomme på et venterom for syke folk. Der skal det være rolig. Anonymkode: dccd4...542 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #31 Del Skrevet 20. januar Det handler mye om kultur. Noen steder så er det status å gå til legen, for det betyr at du er rik. Da følger hele slekten med og så kan de alle være storkar for en dag. Anonymkode: 4e3e7...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #32 Del Skrevet 20. januar Forstår ikke helt at det er der fokuset ligger, når kapasiteten til helsevesenet åpenbart er sprengt de fleste steder. Dette gjelder både fastleger, legekontor, sykehus og spesialisthelsetjenesten. Det er vanskelig å få helsehjelpen man trenger når det er mange om beinet. Noen ganger trenger man hjelp ifra pårørende som kan pushe litt på, eventuelt bidra der kapasiteten setter begrensinger. Anonymkode: a107a...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #33 Del Skrevet 20. januar Det er nok vanlig med ikke-europeiske mennesker, ja. En gang da barnet mitt var innlagt på sykehus kom hele storfamilien til et annet barn som var innlagt hver eneste dag, og var der i flere timer. Det varierte mellom 7-12 personer flere dager på rad, og til slutt måtte personalet si fra om at maten var bare til pasient og en pårørende, og at det ikke var buffet for alle som var på besøk. Det var også utrolig mye høylytt styr og ståk; noe som påvirket mitt barn negativt, i og med at det nettopp hadde gjennomgått en alvorlig prosedyre og var innlagt i over ei uke. Anonymkode: 7865d...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå