Gå til innhold

Normalt å ha med seg halve slekta på legevakta?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er noen utlendinger her og de er tydelig i slekt,  men bare en som skal til legen.  Er det vanlig blant utlendinger?

Anonymkode: 2af1a...fc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan vel hende pasienten ikke snakker så godt norsk, og derfor har med seg noen som kan oversette? Muligens barn som ingen andre kan passe? Eventuelt en sjåfør, om pasient og tolk ikke har førerkort og bil?

Anonymkode: f5e6c...17c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utlendinger er jo et ganske stort begrep… er det svensker? Briter? Franskmenn? Japanere? Thai’er? Kenyanere? Israelere?… 

Anonymkode: c30dd...abb

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er gjerne noen som er på ferie ? 

Anonymkode: 5c8c5...d89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal en tro diverse tv-serier er det i hvert fall vanlig blant amerikanere 😄

Anonymkode: ad355...e37

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er noen utlendinger her og de er tydelig i slekt,  men bare en som skal til legen.  Er det vanlig blant utlendinger?

Ja

Anonymkode: bfb91...2b3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I enkelte kulturer er det vanlig, ja. 

Anonymkode: e6f15...708

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, i mange kollektivistiske kulturer er gjerne «slekta» med på litt mer enn vi er vant med her til lands. 😊

Anonymkode: 8e959...c71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Utlendinger er jo et ganske stort begrep… er det svensker? Briter? Franskmenn? Japanere? Thai’er? Kenyanere? Israelere?… 

Denne typen utlendinger er trolig den kategorien der den syke ikke er god nok i norsk språk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Høres ut som øst europeiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror sånne tropper opp i mangetall av erfaring fra sykehus i gamlelandet, at det kan handle om liv og død. Kanskje ikke så mye som tilbys av behandling i fattige land.

Anonymkode: 19402...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke unormalt at folk ønsker å være med hvis de er oppriktig bekymret uansett hvilket land de kommer fra 

Anonymkode: b3b3a...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her blir de kastet ut. Sist jeg var på akuttmottaket måtte de "rydde" i pårørende. 
Det er en dame som hadde med seg mann og to "voksene" sønner. Her er det så lite at pasientene satt på gulvet. 
Endte med at ingen fikk ha pårørende med til slutt. Jeg klarer meg alene jeg, men noen har behov og hadde max antall blitt respektert hadde de som trengte hatt en en trygghet.Dette er jo litt rart for nordmenn da mange av oss tenker alt er privat. 

Anonymkode: 52c88...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du nysgjerrig gå og spør dem. 

Anonymkode: 24678...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke nødvendigvis vanlig blant utlendinger,men det er derimot vanlig i noen familier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja veldig vanlig. Vi bryr oss om hverandre. 

Anonymkode: b05b9...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Synes det er unødvendig når det blir med 5 personer for å følge noen til legen. Tar mye plass, noe som kan gjøre at dem som faktisk skal inn til legen ikke for plass på venterommet. 

Anonymkode: 2fd7c...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Her blir de kastet ut. Sist jeg var på akuttmottaket måtte de "rydde" i pårørende. 
Det er en dame som hadde med seg mann og to "voksene" sønner. Her er det så lite at pasientene satt på gulvet. 
Endte med at ingen fikk ha pårørende med til slutt. Jeg klarer meg alene jeg, men noen har behov og hadde max antall blitt respektert hadde de som trengte hatt en en trygghet.Dette er jo litt rart for nordmenn da mange av oss tenker alt er privat. 

Her er det maks 1 pårørende i akuttmottaket, inkludert på venterommet. Plasshensyn.

Anonymkode: d0ebb...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det vanlig å sitte på KG når man er hos legevakten?

Anonymkode: c01e4...b10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg opplevde det samme da jeg kjørte ett familiemedlem, ble sluppet inn ambulanse-inngangen og det var en flokk med 5 personer fra ett asiatisk land fra før, 5 minutter etter oss kom en flokk til som besto av 7 personer, alle menn fra samme område, litt etter kom ei ut fra resepsjonen og ba meg gå ut fordi de ikke ville ha pårørende bak der, jeg spurte jo om det bare gjelder meg men da fikk jeg bare beskjed om at de hadde regler som skulle følges og det var hun som bestemte.

Anonymkode: c220b...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...