AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar Hvorfor kalles det dupp når babyen sover på dagen? Hvorfor ikke kalle det hvil eller lur? Dupp er et utrolig rart ord på å hvile/sove 😅 I min verden er dupp noe man bruker ved fisking 😅 Anonymkode: 8a628...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Del Skrevet 19. januar Kan si det om voksne og, ikke bare babyer. Å duppe er et verb i hvertfall i min dialekt. Men kall det gjerne å hvile om du liker det ordet bedre 😄 ser mange sier nap/napper, det synes jeg er rarere. Anonymkode: 37d40...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor kalles det dupp når babyen sover på dagen? Hvorfor ikke kalle det hvil eller lur? Dupp er et utrolig rart ord på å hvile/sove 😅 I min verden er dupp noe man bruker ved fisking 😅 Anonymkode: 8a628...f93 https://naob.no/ordbok/dupp_1 Kort og lett søvn, sier ordboka. Når du fisker kan du og bruke dupp. Altså noe som ligger ett og flyter i vannskorpa. Høneblund, å trekke over, ta en strekk er andre ord de gamle brukte om en kort strekk etter middagen. Da var middag klokken 12-13. Anonymkode: 1bfc2...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå