Gå til innhold

Noen som har vært i både Disneyworld Florida og Eurodisney Paris? Eller noen som har vært i Eurodisney Paris og kan gi erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal til Paris, og vurderte i utg.pkt to parks tur. DVS både disneypark og disneystudio. Så har jeg lest både her og der at Disneystudio er ikke "all that". "Barna" er tenåring/ung voksen.

Jeg var i Disney world Orlando i 1993, og hadde fantastisk tur. Var i Magic Kingdom, Epcot, MGM studios og Universal studios. Jeg har fortsatt de i bakhodet. Så lurer egentlig på om Disneypark kan sammenlignes noenlunde med Magic Kingdom og Disney studios kan sammenlignes med MGM eller Universal studioes?

Eller er begge parkene mer eller mindre som Tusenfryd, og kan ikke sammenlignes med Orlando parker anno 1993. Går jeg en gedigen nedtur i møte.

Vi tenkte egentlig begge parker, men er det slik at en av parkene er ikke verdt pengene, og vi går ikke særlig glipp av noe spesielt.

Er det i såfall Disney park eller Disney studios?

Anonymkode: 4f6e6...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg jobbet i Epcot for 8 år siden så er ganske dreven i Disney World. I sommer skal jeg til Disney land Paris sammen med 3-åringen og det er min første gang der! Jeg vet ikke hva Disney MGM er, mulig det er gjort om til Hollywood studios i WDW nå? Uansett så tror jeg Disneyland studios kan sammenlignes med Hollywood studios. Jeg tror absolutt Disney studios kan være verdt pengene. At parken er mindre tror jeg er et pluss fordi det er så mye folk uansett at man rekker ikke over alt. Disney studios har blant annet tower of terror (fritt fall), crush coasters og avengers med mer fart i slik som jeg har forstått det. Ellers så er det rides med biler og ratatouille (mer rolige rides, men Disney pleier alltid å imponere uansett👌🏼). 

Ville lastet ned appen på forhånd og gjort meg kjent med kartet. Planlagt hvilke rides dere vil ta og hvilke rekkefølge dere skal ta dem i. Paraden i Disney land park ser også ganske kul ut. Det er mulig å betale for fast pass på en del rides. Ville også booket bord med mindre dere vil ha quick service for man skal være veldig heldig om man baserer seg på drop in. 

Jeg er forberedt på at det er mye mindre enn i Orlando men jeg er ganske sikker på at det fortsatt blir magisk der! 

Anonymkode: 15e0c...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært i Disneyland Paris og Disneyland Studios. Jeg har også vært i Magic Kingdom og Epcot. 
Tror du må ha realistiske forventninger til at Disneyland Paris er ganske mye mindre enn MK. Det sagt, det er masse å finne på i Disneyland Paris også, og jeg elsket det. Jeg var riktignok i Paris før Florida. Jeg vet amerikanere som ofte drar til MK ikke engang vurderer å reise til DL Paris og ser litt ned på parken, men det tenker jeg er ganske overdrevet. Nesten litt snobbete. Det sier vel mest om at de selv har vært litt for mange ganger i MK. 🤣

Disneyland Studios er rett og slett ganske liten, og vi brukte mye mer tid i Disneyland. Men de hadde noen veldig gode rides der, og vi koste oss. Vi kunne gå fritt mellom parkene og de ligger rett ved hverandre, så det var ikke stress. 
Dere vil nok ha det gøy i Paris, men du bør for det første legge litt bort tankene om den fantastiske turen dere hadde for mange år siden, for en ny tur nå kan neppe leve opp til det, uansett hva dere gjør! Og Disneyland Paris er veldig mye mindre enn de parkene i Orlando du nevner (til sammen). Disneyland Paris er IKKE som Tusenfryd, parken er mye større og har Disney-magien som bare Disney har. 

Anonymkode: e6e9e...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere kun skal i én av de to parkene, så må det 💯💯💯💯være Disneyland Paris.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har vi bare vært i Disneyland Paris. Har vært der 3 ganger, og planlegger tur nummer 4 til neste år. Vi har alltid vært i begge parkene. Sist gang brukte vi 5 dager der, og vi elsket det. Men vi elsker Disney da. Og her kommer begge barna til å være unge voksne, neste gang vi reiser. 

Anonymkode: 02668...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært i Disneyland Paris og Disneyland Studios. Jeg har også vært i Magic Kingdom og Epcot. 
Tror du må ha realistiske forventninger til at Disneyland Paris er ganske mye mindre enn MK. Det sagt, det er masse å finne på i Disneyland Paris også, og jeg elsket det. Jeg var riktignok i Paris før Florida. Jeg vet amerikanere som ofte drar til MK ikke engang vurderer å reise til DL Paris og ser litt ned på parken, men det tenker jeg er ganske overdrevet. Nesten litt snobbete. Det sier vel mest om at de selv har vært litt for mange ganger i MK. 🤣

Disneyland Studios er rett og slett ganske liten, og vi brukte mye mer tid i Disneyland. Men de hadde noen veldig gode rides der, og vi koste oss. Vi kunne gå fritt mellom parkene og de ligger rett ved hverandre, så det var ikke stress. 
Dere vil nok ha det gøy i Paris, men du bør for det første legge litt bort tankene om den fantastiske turen dere hadde for mange år siden, for en ny tur nå kan neppe leve opp til det, uansett hva dere gjør! Og Disneyland Paris er veldig mye mindre enn de parkene i Orlando du nevner (til sammen). Disneyland Paris er IKKE som Tusenfryd, parken er mye større og har Disney-magien som bare Disney har. 

Så hvis vi velger kun en dag, så kan vi velge mellom rides i DL el DS alt ettersom interesse. Trenger ikke egen billett for DS?

Anonymkode: 4f6e6...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har vært i Paris og det var magisk. Vi vant en konkurranse som pågikk i Europa og var eneste vinnere fra de skandinaviske land. Datteren vår var da 5 år. Vår opplevelse ble litt utenom det vanlige,bodde på hotell midt i parken ,flott ball, masse nydelig mat og alt vi kunne ønske oss.

Men det var en flott park, mye som skjedde og datteren vår var i ekstase. 

Vi var der i september og det var en fin tid ift temperatur og gjester. 

Endel kø,men vi fikk med oss det vi ønsket.

Dette er noen år siden så er nok mye endret .

Men uansett , god tur 😀 

Anonymkode: c2a40...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...