Gå til innhold

Forbrukslån eller ha master card?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nå 20 000 i regning på master card. Betaler ofte inn 5-6000 hver mnd, men tar det bare ut igjen 

Lurer på om det hadde vært bedre og tatt et forbrukslån og betalt ned hele? På den måten får jeg jo ikke brukt det? JEg kan endre grense på kortet, men det er ikke før jeg har 10000 i gjeld.. og dit kommer jeg ikke.. 

Anonymkode: eaf08...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det beste for deg er nok å kaste mastercardet og betale det ned. Forbrukslån bør du holde deg langt unna. 

Anonymkode: 18c5b...8f9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å betale ned forbruksgjeld med ny forbruksgjeld er sjeldent smart.

Det som eventuelt kan være smart er hvis du tar forbrukslånet, og sier opp mastercardet. Og deretter også gir deg selv kredittsperre så du ikke kan ta opp nye kredittkort eller forbrukslån.

Anonymkode: 61b82...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klipp Mastercardet i filler og slett det fra telefon/klokke om du har det tilgjengelig der.

Deretter betaler du ned så raskt du klarer det du har utestående og justerer forbruket ditt ned så du klarer deg med lønna di.

Du har ikke ryggrad nok til å ha kredittkort om du hele tide  har rentebærende gjeld på det.

Anonymkode: 8d006...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har nå 20 000 i regning på master card. Betaler ofte inn 5-6000 hver mnd, men tar det bare ut igjen 

Lurer på om det hadde vært bedre og tatt et forbrukslån og betalt ned hele? På den måten får jeg jo ikke brukt det? JEg kan endre grense på kortet, men det er ikke før jeg har 10000 i gjeld.. og dit kommer jeg ikke.. 

Her må du ta grep!

Anonymkode: 3ef89...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg må ta grep. Poenget er at jeg overfører jo bare, bruker jo ikke selve kortet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg må ta grep. Poenget er at jeg overfører jo bare, bruker jo ikke selve kortet

Klipp kortet og ta kontakt med banken. De kan sannsynligvis sette sperre på konto så du kun kan nedbetale.

Anonymkode: 194d3...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvordan tenker du at det blir bedre med forbruslån?

Anonymkode: 61b82...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg foreslår at du kontakter den banken du har masterkortet i og ber dem om å sperre kortet slik at du ikke får brukt det, eller tatt ut penger fra det med bankoverføring. Så må du fokusere på å betale det ned, og når det er nedbetalt, må du sverge for deg selv at du ALDRI mer skaffer deg kredittkort eller forbrukslån, fordi det er farlig for deg å ha tilgang til penger som ikke er dine på denne måten. Med en så skjør egenkontroll du nå har på bruken av dette masterkortet, er du i høyrisikosonen for å ødelegge alt ved å skaffe deg et nytt forbrukslån, og så et til, og så et til og så er hele økonomien din plutselig tidenes skipsvrak.

Du foreslår å skaffe deg et nytt lån for å betale ned kredittkortet, men det er ingen løsning i ditt tilfelle. Du må bare få betalt ned det du har og en gang for alle, være ferdig med alle typer forbrukslån, enten det er kredittkort eller annet. Du erfarer jo selv nå at du ikke har kontroll på kredittbruken.

Anonymkode: cfd52...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...