17.11 Skrevet 23. januar #81 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 22.38): Fordi folk har blitt kaldere, mer kyniske, minimalistiske og travle. De har andre ting å tenke på en gardiner. Sånn som jobb, skole, trening, familie, livets problemer. Dessuten tar det sykt lang tid å finne rette gardiner, i riktig farge. De fleste gardiner stygge og bestemoraktige. Satt på spissen. Jeg liker gardiner. Hatet å kjøpe, vaske, stryke og henge dem opp. Men de gjør definitivt huset mer koselig. Det er bare et ork. Anonymkode: c094b...f43 Ekspander Kynisk å ikke ha gardiner? Satt på spissen eller ei, det er det dummeste jeg har lest i dag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #82 Del Skrevet 24. januar Jeg synes at det er spennende hvor mye lys folk mener at de slipper inn i stuene sine nå i januar. Personlig trives jeg ikke med store sorte vindusflater, så jeg bruker gardinene til å gjøre vinduet litt smalere nå på vinteren. Anonymkode: 7995d...7ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #83 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 14.34): Jeg synes at det er spennende hvor mye lys folk mener at de slipper inn i stuene sine nå i januar. Personlig trives jeg ikke med store sorte vindusflater, så jeg bruker gardinene til å gjøre vinduet litt smalere nå på vinteren. Anonymkode: 7995d...7ac Ekspander Det er et mørkt land. Så har lagt mye i fin ute- og hagebelysning. Har også utsikt, så ser mange lyspunkter fra deler av huset. Er litt typisk Norsk å gjemme seg bak en gardin, i stedet for å ta inn det som er fint med naturen, årstider, og vær. Anonymkode: 211f2...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #84 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 14.39): Det er et mørkt land. Så har lagt mye i fin ute- og hagebelysning. Har også utsikt, så ser mange lyspunkter fra deler av huset. Er litt typisk Norsk å gjemme seg bak en gardin, i stedet for å ta inn det som er fint med naturen, årstider, og vær. Anonymkode: 211f2...7fd Ekspander Inne vil jeg ha det lunt,dvs med gardiner. Vil jeg se mer natur så går jeg ut. Anonymkode: 1586d...f3c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #85 Del Skrevet 24. januar Dere som ikke har gardiner, hva bruker dere til å blokkere sollys? Hos oss er gardinene trekt for døgnet rundt. Anonymkode: d42ae...b67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #86 Del Skrevet 24. januar Vi er vant til at et hus koster mer enn en månedslønn, så vi prøver å utnytte plassen så godt vi får til. Anonymkode: 10c64...930 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #87 Del Skrevet 24. januar Tror det bare er vi eldre som liker å gå nakne rundt hjemme. Unge vil dekke seg til over alt og synes det er flaut at partneren ser de nakne. Siden de har klær trenger de ikke gardiner. Anonymkode: d571e...872 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #88 Del Skrevet 24. januar Jeg har tykke gardiner som nesten alltid er trukket for. Jeg bor i sokkelleilighet med veranda over vinduene og høyt bygg foran boligen, og får generelt lite lys inn mens det er veldig godt innsyn for de som går forbi. Hadde i lang tid tynnere gardiner, men gikk like greit til innkjøp av noen skikkelig tykke som også gjør det litt lunere. Jeg kunne nok bodd uten gardiner dersom boligen var egnet til det. Anonymkode: bdf9b...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #89 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 14.51): Dere som ikke har gardiner, hva bruker dere til å blokkere sollys? Hos oss er gardinene trekt for døgnet rundt. Anonymkode: d42ae...b67 Ekspander Vi har utvendige screens, wifistyrt. Da kan man stenge ute lys og varme. Men samtidig beholde utsikten og lyset. Anonymkode: 211f2...7fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #90 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 14.54): Tror det bare er vi eldre som liker å gå nakne rundt hjemme. Unge vil dekke seg til over alt og synes det er flaut at partneren ser de nakne. Siden de har klær trenger de ikke gardiner. Anonymkode: d571e...872 Ekspander Vi har ikke gjenboere i oppholdsrom. Kjipt å bo et sted der man må passe på hvem som kan se inn til deg. Anonymkode: 211f2...7fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #91 Del Skrevet 24. januar Jeg synes det blir lunere og koseligere med gardiner , men de jeg har er ikke lystette. De nyeste boligene har hverken golv eller taklister. Trenden er også samme farge på tak som på vegger , og da får vinduene et annet visuelt utrykk. Likevel synes jeg det blir litt sterilt og kjølig, men nå har jeg vært fan av minimalistiske stilen m stål og svarte kjøkken Anonymkode: dacc9...a6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lili-S Skrevet 24. januar #92 Del Skrevet 24. januar Smaken er virkelig som baken, og gardiner/ikke gardiner kan også ha mye med hva slags bolig du har. Leilighet, hus, gård, gammelt, nybygg… Trender kommer og går også, og blant mange yngre nå, er faktisk gardiner på vei inn igjen. Man dekker bare ikke vinduene med det. Mange velger nå «hotell-gardiner» på skinner langs hele vegger og vinduer. Så…. Velg det DU har lyst på og drit i hva andre har…. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #93 Del Skrevet 24. januar Jeg er 43 og har ikke hatt gardiner på mange år, men jeg er kanskje "yngre"? 😄 Nå har jeg imidlertid begynt å snuse på gardiner igjen, men skal man ha noe pent så koster det jo litt. Tenker skinner i taket og doble gardiner, typ tynne hvite "gjennomsiktige" på innerste skinne og tunge flotte på ytterste skinne.. Enkle gardiner på stang synes jeg er ganske stusselig... Så da vil jeg heller være uten gardiner til jeg får somlet meg til å skaffe det jeg vil ha. Anonymkode: c308d...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 24. januar #94 Del Skrevet 24. januar Fordi jeg ikke har funnet noen jeg liker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #95 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 15.03): Jeg synes det blir lunere og koseligere med gardiner , men de jeg har er ikke lystette. De nyeste boligene har hverken golv eller taklister. Trenden er også samme farge på tak som på vegger , og da får vinduene et annet visuelt utrykk. Likevel synes jeg det blir litt sterilt og kjølig, men nå har jeg vært fan av minimalistiske stilen m stål og svarte kjøkken Anonymkode: dacc9...a6d Ekspander De har ikke taklister, men gulvlister er vanlig. Ofte i samme materiale som gulvet. Mykheten kommer nå inn i rommet på andre måter. Vi har blant annet store og myke tepper, pledd, store puter. Grønne planter og pampas i vaser. Riktig lyssetting, ikke minst. Mye som ikke var så vanlig før. Med mørke (praktiske) tepper, få puter og pledd. Men akkurat på soverommet ønsker jeg gardiner, for et mykt inntrykk. Har skinne i taket, og tak til gulv løsning. Anonymkode: 211f2...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #96 Del Skrevet 24. januar enhjørningfis skrev (På 21.1.2025 den 21.42): Du må være den første jeg har hørt om som ikke har hybelkaniner eller støv hjemme 😅 Til og med bestemora mi som vasker annen hver dag har støv hjemme 😅 Ekspander Forskjell på støv og hybelkaniner. Hvor mye mennesker, dyr, gardiner, bøker, lufting, pynt og alder på huset ++ avgjør hvor mye støv og hybelkaniner. Når møbler, gardiner, vedfyring, stearinlys, tepper, dyr og elektroniske apparater er ting som både fører til mye støv og sistnevnte mest hybelkaniner så har jeg lite av alt og dermed blir det ikke hybelkaniner. Har vært hos andre som fyrer med ved, store fluffy tepper, dyr og tykke gardiner, skal love deg at det er ekstremt mye mer støv der og behovet for støvsuging er mye større enn her. Kan tenke meg at bestemora di har masse tepper, gardiner, bordlamper, stålamper, pledd og gjerne fyrer litt som skaper mye støv. I tillegg til det jeg nevnte først så har vi god ventilasjon og huset er veldig godt isolert, det er også minimal trafikk i nærheten og ikke noen jorder som drar inn masse støv, Har heller ikke veldig lav luftfuktighet slik at støvet samler seg til hybelkaniner. Vi har også ganske stort hus (250 m2) og går ikke oppå hverandre hele tiden så støvet virvles ikke opp hele tiden og samles til kaniner. Jeg henger heller ikke klær til tørk i stua. Dermed trenger jeg ikke støvsuge/moppe overalt hele tiden. Har kun en type rom hvor det legger seg litt og det er på badene hvor all klestørking blir gjort og hvor vi tørker av oss etter en dusj og her dusjer 4 stk hver dag. Det handler ikke om at jeg er unik, men siden tråden handler om gardiner eller ikke så betyr ingen gardiner mindre støv og sånt liker yngre folk. Jeg er ikke ung, jeg er født på midten av 70-tallet. Er bare mer bevisst på støvproduserende ting. Anonymkode: 38ff7...ed4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #97 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 15.01): Vi har ikke gjenboere i oppholdsrom. Kjipt å bo et sted der man må passe på hvem som kan se inn til deg. Anonymkode: 211f2...7fd Ekspander Naboen over veien kan se rett inn i stua vår. Jeg går naken rundt helt ublyg. De får se om de vil se. Bryr meg ikke. Har selv sett naboen naken. Ikke noe pent syn. 🤣 Anonymkode: d42ae...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #98 Del Skrevet 28. januar Jeg er ikke så veldig begeistret for mengder av ting på veggene. Fått nok av det av å bo i slike hus da jeg vokste opp. persienner holder. Anonymkode: 268d1...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #99 Del Skrevet 2. februar Min oldeforeldre hadde selvsydde hekla gardiner Mine besteforeldre hadde også selvlagde gardiner, men også rullgardiner. Mine foreldre hadde kjøpte gardiner, men sydde dem om i høveleg lengde Vi er selve forlengst blitt foreldre, og har opprettholdt gardintrasjonen ettesom det nå fås kjøpt gardin i standard lengde. Også samtlige av min /våre barn har gardiner, men vel å merke av en enklere type foreldrene. Med andre ord : Gardiner handler utvilsamt mye om videreføring av tradisjoner, og holdninger til hvordan ein ønsker å ha det rundt seg. Anonymkode: 4fad5...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #100 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 14.54): Tror det bare er vi eldre som liker å gå nakne rundt hjemme. Unge vil dekke seg til over alt og synes det er flaut at partneren ser de nakne. Siden de har klær trenger de ikke gardiner. Anonymkode: d571e...872 Ekspander AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 21.19): De er jo vokst opp med økende overvåkning, reality-TV, og at alle legger livene sine ut på sosiale media, så kanskje de liker å være på utstilling? Anonymkode: d8015...500 Ekspander Ok boomers! Anonymkode: 7b2cd...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå