AnonymBruker Skrevet 25. januar #101 Del Skrevet 25. januar GMT800 skrev (På 19.1.2025 den 20.24): Vet om flere slike, og alle har det til felles at de er syltynne. Virker som de kan leve jevnt på 6-7000 kalorier i døgnet uten å legge på seg et gram. Høres ut som tidenes luksusproblem, rett og slett. Jeg var slik frem til ca 35 år. Motsatt problem nå Anonymkode: 18620...109 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #102 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Blir rent imponert over mengden mat enkelte klarer å trøkke i seg. Jeg blir kvalm på under halvparten av det enkelte sier de spiser. Men folk er jo forskjellige. Jeg har lav forbrenning, og kan rett og slett ikke spise mer uansett. Er allerede tjukk på 1600 kalorier om dagen😆 Anonymkode: 31b17...cfc «Trøkke i seg». Ja, det er kvalmt å snakke om andre på den måten. Som om folk stapper i seg på en stygg måte. Det er ganske fort gjort å spise for mange kalorier, selv om man spiser små pene biter med kniv og gaffel… Anonymkode: fe982...981 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #103 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke 4 dulta tacolefser mye?! Jeg er overvektig, men blir stappa av to. Ikke klarer jeg en hel kjøpepizza heller. Anonymkode: c48d9...1d5 Det er ganske stor forskjell på små og store tacolefser. Så det er veldig vanskelig å sammenligne… Kommer også an på hva du fyller den med. Anonymkode: fe982...981 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #104 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): FRÅTSER! Spiseforstyrrede kostholdsfanatikeres yndlingsord for å få andre til å skamme seg over hva de spiser, og gjerne spre tvangstankene sine. Anonymkode: fe982...981 Å tylle i seg et halvt brød, 5-6 tacolefser, steke nærmere 1 kilo kjøttdeig til 4-5 mennesker, spise alene en hel Grandiosa etc. Det er fråtseri. Ikke rart folk har dårlig råd og er overvektige…. Anonymkode: bf805...ec9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #105 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Å tylle i seg et halvt brød, 5-6 tacolefser, steke nærmere 1 kilo kjøttdeig til 4-5 mennesker, spise alene en hel Grandiosa etc. Det er fråtseri. Ikke rart folk har dårlig råd og er overvektige…. Anonymkode: bf805...ec9 Du mener det. Men jeg ser jo at du har litt dårlig språkforståelse. Å tylle i seg er det samme som å helle i seg, altså må det handle om noe flytende. Man kan ikke tylle i seg brød. Men tenk litt på det. Hva mener du med ordet fråtse? Hvor lærte du å bruke det? Hva er forskjellen på å fråtse, å spise og å overspise? Hvorfor føler du behov for å bruke negativt ladede ord om andres matinntak? Har du selv opplevd skamfølelse over egen spising? Hvor kommer den fra? Anonymkode: fe982...981 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #106 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Seriøst 100 gram på hver? Noe som tilsvarer like mye kalorier som i en hel banan. Eller hvis de voksne spiser mer og ungene 50 gram hver,så får ungene kalorier tilsvarende en halv banan. Hva har dere ved siden av? Grønnsaker som da tilsvarer kaloriene for ett eple eller noe? Og dere har til og med kjøtt til overs? Anonymkode: bae1e...f15 100 g kjøttdeig gir 194 kcal (i følge Oda), det er da ikke så lite? Du kan også se på kaloriinnholdet i selve tortillaene og ost og rømme og sånt. De grønnsakene vi spiser til taco inkluderer blant annet bønner og avokado, det er ikke bare snakk om salat og agurk. Du får det også til å høres ut som om foreldrene nekter barna mer kjøtt, men i min erfaring (både med egne barn og barn på besøk), må barn stort sett presses litt for å spise kjøtt også, får de velge helt selv blir det gjerne bare lefse med bare ost og kanskje mais, agurk eller paprika hvis man er heldig. Anonymkode: f48e4...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #107 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): 100 g kjøttdeig gir 194 kcal (i følge Oda), det er da ikke så lite? Anonymkode: f48e4...b23 Det var snakk om karbonadedeig. Det er langt mindre. Anonymkode: bae1e...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå