Gå til innhold

Spiser sinnsyke mengder med mat - eller er det det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Svigersønnen min spiser noe så vannvittig mye. På restaurant spiser han sin egen mat, restene fra kjæresten sin mat og kan godt spise av våre rester. Hjemme kan han gå rett fra middagsbordet hos sin familie til middagsbordet hos oss. Og spiser større mengder enn oss som ikke har spist en middag rett før. 
Han er tynn som en sild. Er det i det hele tatt mulig å være sulten etter å eksempelvis ha spist 4 fulle tacolefser? Eller en hel grandis? Eller er det bare kroppen hans som har vent seg til den mengden med mat? 

Vi har en ungdom i hus som er 2 år yngre og han spiser ikke sånne mengder.

Anonymkode: b9b88...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er han gammel? Aktiv? Fysisk krevende jobb?

Anonymkode: be645...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok? Vil du diskutere at folk har forskjellig appetitt? 

Anonymkode: 454d7...5f8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er han gammel? Aktiv? Fysisk krevende jobb?

Anonymkode: be645...ffe

20 år. Jobber ikke, og er litt aktiv med trening, men ikke mye.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han er tynn som en sild.

Det er dyrt å ha høy forbrenning.

Anonymkode: c7bb5...27b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere slike, og alle har det til felles at de er syltynne. Virker som de kan leve jevnt på 6-7000 kalorier i døgnet uten å legge på seg et gram. Høres ut som tidenes luksusproblem, rett og slett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok? Vil du diskutere at folk har forskjellig appetitt? 

Men det er jo ikke normalt at vi må doble mengden mat som serveres fordi det skal være en ekstra person tilstede ved måltidet? Vi er 4 ellers, og alle spiser seg mette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv små tynne tenåringsjenter spiser en grandis alene.

Og 4 tacolefser er ikke mye.

Det er nok dere som er småspist.

Anonymkode: 73eb7...52c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er jo ikke normalt at vi må doble mengden mat som serveres fordi det skal være en ekstra person tilstede ved måltidet? 

Du velger selv om alle gjester skal bli mette når du inviterer til middag.

Anonymkode: c7bb5...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er jo ikke normalt at vi må doble mengden mat som serveres fordi det skal være en ekstra person tilstede ved måltidet? Vi er 4 ellers, og alle spiser seg mette.

Jeg har vært hos familier på 4, hvor de har EN pakke kjøttdeig på deling, og litt mat ved siden av der. Noen spiser lite middag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er sjeleglad for at min mann (i jobb, trener veldig mye, meget høy forbrenning, slank) får lov til å spise seg mett hos sine svigerforeldre.  I starten vet jeg det føltes ubehagelig for ham å ta brødskive nummer fire (og fem og seks), men nå blir han nærmest nødet til å ta mer hvis han av en eller annen grunn ikke spiser et halvt brød av gangen.

Anonymkode: 3e7f8...36a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Svigersønnen min spiser noe så vannvittig mye. På restaurant spiser han sin egen mat, restene fra kjæresten sin mat og kan godt spise av våre rester. Hjemme kan han gå rett fra middagsbordet hos sin familie til middagsbordet hos oss. Og spiser større mengder enn oss som ikke har spist en middag rett før. 
Han er tynn som en sild. Er det i det hele tatt mulig å være sulten etter å eksempelvis ha spist 4 fulle tacolefser? Eller en hel grandis? Eller er det bare kroppen hans som har vent seg til den mengden med mat? 

Vi har en ungdom i hus som er 2 år yngre og han spiser ikke sånne mengder.

Høres vanlig ut. Er selv sammen med en sånn tynn fyr. Han spiser lett 250g hanburgermeny og deretter ostebolle med fyll. Så går det 15 min og han finner seg noe snop. 

Anonymkode: 90004...e00

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres vanlig ut. Er selv sammen med en sånn tynn fyr. Han spiser lett 250g hanburgermeny og deretter ostebolle med fyll. Så går det 15 min og han finner seg noe snop. 

350* mente jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

4 tacolefser er jo ikke så mye for en voksen mann! Mange menn i tidlig 20-årene har også høy forbrenning. Bare å lage mer mat:) 

Anonymkode: df495...8d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet også om en slik. Spiste for tre voksne tømmerhoggere. Og en time etterpå måtte han ha en skive eller to til, for da var han sulten igjen.

Kan være greit at han nevner det til legen hvis han uansett skal til legen.

Selv spiste jeg også mye da jeg var barn og tidlig ungdom. Veldig mye, men jeg måtte jo, for å ikke gå sulten konstant. Og jeg var likevel så tynn at man kunne telle ribbeina mine og jeg fikk spørsmål om jeg hadde anoreksi. Hos meg ble det normalisert etter at jeg fikk mensen og hormonene endret seg og jeg etterhvert sluttet å vokse (ble høy). Vet også om noen gutter som har vokst til de var et par og 20 år (de har ofte vært kortere enn snittet før dette, og så plutselig skutt i været når man trodde de ikke ville vokse mer) og da har hatt behov for mer mat.

Anonymkode: 54375...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selv små tynne tenåringsjenter spiser en grandis alene.

Og 4 tacolefser er ikke mye.

Det er nok dere som er småspist.

Eh, jo det er det 😅

Anonymkode: 1a203...a86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, du svarer jo deg selv da: han er tynn, så da er det nok ikke syke mengder med mat da. Det varierer hvor høy forbrenning og aktivitetsnivå folk har, det er også mulig det kun er slik at han spiser mye mat når han er på restaurant og maten er fancy. Med mindre du tror han kaster det opp etterpå så er det ingenting å bekymre seg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh, jo det er det 😅

Anonymkode: 1a203...a86

Rart venninna mi på 155 cm spiser 5 da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir misunnelig jeg, skulle ønske jeg kunne fråtse i mat og spise alt jeg ville uten å bli tjukk 😄 

Anonymkode: ae855...595

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tilpasser mengden jeg servere ut ifra hvem som kommer ja, tror ikke det er så uvanlig?  F.eks. spiser min bror generelt mye mer en min svoger. Så dersom min bror og familie kommer beregner jeg mer mat enn dersom min søster og familien kommer. Evt må du servere det du har råd til, og så må han venne seg til å spise før eller etter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...