AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Vi flytter om et par år til en ny og mindre bolig med stor hage. Barna er på vei ut av huset og vi lurer på om vi skal bli beredskapshjem. Dette er selvfølgelig noe som må modnes over tid. Foreløpig tanke er at jeg slutter i jobben min og at vi samlet reduserer tempoet i livet. Jeg vil gå kraftig ned i lønn uansett, men vi vet ikke hva lønnen blir. Vi har fire barn og da god erfaring med barn. Ressurssterke vil nok de fleste si. Mye varme og omsorg og et åpent hjem for mange. Vi vil jo i en sånn situasjon måtte stå klare til enhver tid og vil kunne få barn med traumer. Det er nok et ønske om å hjelpe barn som trenger det, kombinert med et roligere liv (hjemme) som ligger bak. Noen som har erfaring dere kan dele eller om dere har hørt andres erfaringer? Anonymkode: 4da73...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har lenge hatt en jobb hvor jeg flytter barn til beredskapshjem av og til. Har også vurdert å påta meg rollen selv. Nå blir det ikke noe av for min del, grunnet egen helse, men det jeg har sett og hørt har ikke vært avskrekkende. Jeg tror de som er beredskapshjem via private firmaer ofte får bedre oppfølging. Dog med mange hederlige unntak i det offentlige. Prinsipielt er jeg motstander av "velferdsprofitører," men i praksis er det offentlige ofte mindre fleksibelt. For tiden er mangelen på fosterhjem så stor at barn ofte blir boende ganske lenge i beredskapshjem. Ett år pluss er ikke uvanlig. En så lang midlertidighet kan være krevende for både små og store. Jeg ville gått ut fra at det store flertall av barn man møter har særskilte omsorgsbehov sammenlignet med det man er vant til fra egne, friske barn. Det kan naturligvis være ganske intenst. Anonymkode: d5fbc...7f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Tusen takk for svar! Vi skal absolutt tenke grundig gjennom dette. Anonymkode: 4da73...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Vi er i prosessen nå og velger statlig, føler det er mer trygt enn privat. Vil anbefale deg å ta kontakt med f.eks. Bufetat og si dere vurderer det, da får dere mye informasjon. I utgangspunktet er beredskapshjem kortvarig men nå når det er mangel så kan de ofte bli inntil ett år, sjelden det er mer. Anonymkode: f0b9c...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå