Gå til innhold

Baby strever etter luft og hoster ut rap eller gulp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en baby på 2 uker som strever etter luft innimellom, kan få en sånn stridor lyd. Skjer når han spiser og noen ganger på natten.

Har hoster også opp rapen og gulp, han hoster også når han spiser, han kan drikke veldig fort så vi har gjennomført langsom flaskemating og byttet ut flaskesmokker.

Vært innom barsel og flere barneleger, dem sier det er helt normalt.

Jeg mistenker jo stille refluks? Men rart ingen leger sier det.

Anonymkode: 8f0b2...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min gjorde sånn da jeg hadde kraftig utdrivningsrefleks ved amming. Mistenkte også refluks men hs var uenig. Men nå han er 8 md har det roet seg en del så kanskje bare noen er sånn.. men om du mener det, så står du på det til de sjekker. Mammahjertet bruker å ha rett iblant det.

Anonymkode: bfaa1...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ofte at melken drives ut for fort noen gsnger, og da begynner de å gispe etter luft, svelger det ned, og deretter riper og gulper de. Det KAN være refluks, men det er flere ting man kan prøve først:

- amme/mate mens babyen ligger oppå deg, på magen, med god oppoverhelning 

- etter hver eneste matingsøkt kan du gå litt rundt med babyen og gjøre småvoggingsbevegelser opp-og-ned (nesten litt sånn småsprett, liksom), ca 2 vugg per sekund (litt raskt, altså)

- bære babyen mer i football-hold, magen ned, med god oppovervinkel på hodet

- ikke mat babyen mens den ligger på ryggen - det er generelt ikke en veldig god måte å mate på, men spesielt ikke med flaske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...