lajlaj Skrevet 20. januar #41 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei Som overskriften sier har vi blitt gravid mot alle odds. Vi var HELT ferdige, men når en positiv test lyser mot deg så endres tankene... Eller, man blir tvunget til å tenke. Vi har økonomien/det materielle i orden, og er ikke eneste foreldrene i verden med 3 barn; men vi kjenner at to holder egentlig godt, med et par hender pr barn. Mor er også mye alene med barna og nettverket er ikke så stort. Kapasiteten er allerede på maks og dette er før de i det hele tatt har begynt på skole, aktiviteter og så videre. Samtidig sier mange at en angrer heller på en abort enn et barn, og de vil få glede av søsken osv. Frykten er at foreldrene ikke klarer å strekke til, hva hjelper det med fler søsken da... Vurderer derfor abort, selv om på papiret skal det gå bra. Kan noen dele sine råd som kanskje har opplevd samme? Anonymkode: 1b64d...969 Hva tåler forholdet deres? Det er viktigere enn alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #42 Del Skrevet 20. januar Det er nå vel greit å få høre fra begge sider? Valget må TS gjøre selv uansett. En kan få et barn med ekstra behov, men dette er heller usikkert. Det som er sikkert er at det blir mer jobb, mer klesvask, alltid en voksen for lite, samfunnet er lagt til rette for 2+2 så alt av ferier/opplevelser blir dyrere, matbudsjettet øker etterhvert, 3 barn på fritidsaktiviteter er dyrt, 3 stk som skal følges opp med lekser, skole, fritid og andre behov er mye. 3 som skal konfirmerest, ta sertifikat, høyere utdanning, støtte til hybel osv. Små babyer vokser opp de også, så en må tørre å tenke forbi babyboblen. Anonymkode: 88338...e3a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #43 Del Skrevet 20. januar Barnet lever allerede, jeg forstår ikke hvordan mødre kan velge å ta livet av sitt eget barn bare fordi man ikke hadde planlagt å få det. Barnet er et menneske på lik linje med de andre barna. Det fortjener å få leve. Anonymkode: b9770...cd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #44 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet lever allerede, jeg forstår ikke hvordan mødre kan velge å ta livet av sitt eget barn bare fordi man ikke hadde planlagt å få det. Barnet er et menneske på lik linje med de andre barna. Det fortjener å få leve. Anonymkode: b9770...cd7 Å, hold munn med ditt amerikanske pro-life-møl. Det er et foster, ikke et barn. Det er mer enn nok uønskede barn her i verden som ikke har det godt til at vi skal sette enda flere til verden. Eller ønsker du deg amerikanske tilstander hvor kvinner dør på legevakten fordi legene ikke tør å utføre nødvendig medisinsk hjelp (hvor fosteret kan dø for å redde mors liv) fordi de da kan komme i fengsel? TS må ta et valg som også er basert på det beste for de to barna hun allerede har. Hvis hun bestemmer seg for å beholde, fint. Hvis hun bestemmer seg for abort, også fint. Anonymkode: a0b8f...783 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #45 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet lever allerede, jeg forstår ikke hvordan mødre kan velge å ta livet av sitt eget barn bare fordi man ikke hadde planlagt å få det. Barnet er et menneske på lik linje med de andre barna. Det fortjener å få leve. Anonymkode: b9770...cd7 Sånn tenkte jeg og, når hjertet slår er det helt jævelig å fjerne babyen. Men sier man dette blir man kalt abortmostander. Jeg tenker kun for meg selv, ikke for andre Anonymkode: 96ee6...d3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #46 Del Skrevet 20. januar Jeg tok abort. Var ikke en diskusjon en gang. Men jeg har ei venninne som tok den samtalen med meg når hun ble gravid med nr 3. jeg la fram begge sidene til henne. Hun valgte å beholde. Det var det riktige for dem lell om det ikke var for oss. Anonymkode: 2592b...23f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #47 Del Skrevet 20. januar Her fikk vi attpåklatten da søskenene var 10 og 14. Hormonspiralen var forsvunnet, de fant den ikke inni meg og har falt ut ved menustrasjon mest sannsynlig. Ja, hva tenkte vi, tror jeg gråt i 12 timer i strekk, var et sjokk! Når vi hadde sovet en time eller to på det , og fikk snakket mere om det så valgte vi å beholde. Økonomien og oss som par ville tåle det, lite familiært nettverk men det har vi vært vant med me de andre to, så skjønte at nå ble det 10 nye år uten å bare være oss..når man først får de angrer man jo ikke..Men de har vært og er «slitsomt» til tider å vært mamma til småbarn så innmari lenge, de kjenner jeg på ofte og kan være møkklei barneoppdragelse og det å være tilstede i en verden som har forandret seg siden sist. Men han er jo en sol stråle og han holder oss unge, de skal være sikkert og visst;) og vi har aldri angret. Anonymkode: fb970...baf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #48 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei Som overskriften sier har vi blitt gravid mot alle odds. Vi var HELT ferdige, men når en positiv test lyser mot deg så endres tankene... Eller, man blir tvunget til å tenke. Vi har økonomien/det materielle i orden, og er ikke eneste foreldrene i verden med 3 barn; men vi kjenner at to holder egentlig godt, med et par hender pr barn. Mor er også mye alene med barna og nettverket er ikke så stort. Kapasiteten er allerede på maks og dette er før de i det hele tatt har begynt på skole, aktiviteter og så videre. Samtidig sier mange at en angrer heller på en abort enn et barn, og de vil få glede av søsken osv. Frykten er at foreldrene ikke klarer å strekke til, hva hjelper det med fler søsken da... Vurderer derfor abort, selv om på papiret skal det gå bra. Kan noen dele sine råd som kanskje har opplevd samme? Anonymkode: 1b64d...969 Jeg er så glad i mine 3 barn! Anbefales! Husk nå da at uførestatistikken sier at endel kvinner blir uføre i 45årsalderen.....så ikke tenk på jobb og penger.... Anonymkode: cf8dc...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #49 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Var omtrent det samme her, nr 3 “bare skjedde”. Valgte å beholde, og helt ærlig så angrer jeg på det. Er veldig glad i alle mine barn, men 3 er mye….. Influenceren Karianne Vilde har skjønt det, med 3 barn så bør en ha hushjelp og nanny for ikke å drukne i arbeid🙈 Anonymkode: 88338...e3a ?? Så skaff deg hjelp da! Blir forundret over folk som tenker kortsiktig! Når de er 17-18 år er de gjerne flyttet uansett!barna har du RESTEN AV LIVET å kose deg med! Anonymkode: cf8dc...4c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #50 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Synes dere det bare er litt mer jobb? Jeg føler nemlig at det er mye mer jobb bare fra 1 til 2, og da er nr 1 stor nok til å smøre brødskive selv for å si det flåsete.. Fint å høre at det var positivt for dere. Kan jeg spørre om dere begge var mye hjemme, hadde mye hjelp osv? Takk for at du er så ærlig. Det er akkurat den følelsen jeg er redd for å sitte med. Vil heller ha et bra liv med 2 enn et pes med 3. Anonymkode: 1b64d...969 Hallo i luken! Livet er langt! De 3 barna kommer til å fly ut av redet i 18årsalderen uansett! Anonymkode: cf8dc...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #51 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): ?? Så skaff deg hjelp da! Blir forundret over folk som tenker kortsiktig! Når de er 17-18 år er de gjerne flyttet uansett!barna har du RESTEN AV LIVET å kose deg med! Anonymkode: cf8dc...4c3 Hva i alle dager var det med mitt innlegg som provoserte deg så voldsomt? Det er vel knapt noen som har tenkt mer langsiktig enn det som vi har gjort. Gjeldsfrie før 40 år, begge er høyt utdannet og selfmade millionærer, alle barna er sikret arv både gjennom eiendom, aksjer, fond og penger på bok. Det er fortsatt mye med 3 barn…..og jeg hadde aldri valgt det en gang til. Anonymkode: 88338...e3a 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #52 Del Skrevet 20. januar Dere vet at hele den vestlige verden har fødselsunderskudd? At vi, bortsett fra Afrika, vil ha kraftig befolkningsnedgang? Det er virkelig ikke rart når det er mest stuerent å svartmale tre eller flere barn og nærmest går til angrep på de som sier det går bra. For tenk på prislappen med en ekstra flybillett eller andre tullete argument. Dere er med på å gjøre vi ikke har nok hender i fremtiden. Vi burde fremsnakke de som er villig til å få mer enn 2 barn. Anonymkode: b4ce5...372 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #53 Del Skrevet 20. januar Jeg tenker at du må ta vare på deg selv, forholdet og de barna dere allerede har. Jeg forstår at det er vanskelig, men ut fra hva du sier hadde jeg nok tatt abort og innsett at det var det beste for vår familie, de som allerede er her. Anonymkode: eb06f...f9e 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #54 Del Skrevet 21. januar Jeg ble uplanlagt gravid med nr fire. Vi beholdt og selv om det viste seg at det er mye utfordringer og ekstra med nr tre (tett i alder, så visste ikke det før nr fire var to år), så er jeg overlykkelig for at vi fikk nr fire. Kan ikke forestille meg livet uten nr fire. Også lite nettverk og var slitne fra før. Anonymkode: 2addc...09b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #55 Del Skrevet 21. januar Hei alle sammen. Takk for tilbakemeldinger. Det er fint og nyttig å høre andres erfaringer, selv om det spriker mye hva folk sier. Så kan man vel bare kjenne selv på hva som er riktig... vanskelig valg. Setter pris på at de aller fleste kommentarene her er respektfulle mot temaet. TS Anonymkode: 1b64d...969 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #56 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 13.47): Jeg er så glad i mine 3 barn! Anbefales! Husk nå da at uførestatistikken sier at endel kvinner blir uføre i 45årsalderen.....så ikke tenk på jobb og penger.... Anonymkode: cf8dc...4c3 En bør vel ikke sikte mot dét, vil helst stå i jobb til jeg blir pensjonist, ikke bli utslitt av for mye stress i livet 😅 Anonymkode: 1b64d...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #57 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 21.44): Jeg synes ikke det er så mye mer jobb med tre barn? Det kommer vel an på hvordan man innretter seg og stresser med de barna. Det største styret med barn er jo presset mellom jobb og familie. Den skvisen er der uansett om du har to eller tre. Barn har jo selskap og glede av hverandre. To tette har vært veldig fint. Anonymkode: 17540...8f2 For vår del var det en enorm overgang fra 1 til 2, fordi vi ønsker å være hands on og ikke bare la barna henge på i tilværelsen men faktisk også være en prioritet. Det er vanskeligere å oppfylle når man er i undertall, og spesielt om en er litt uheldig og får et barn med ulike utfordringer i tillegg. Det skal sies. Jeg ser enkelte har både 3 og 4 barn og det ruller fint på, men dette er de folkene som også sitter i styrer og er trenere og alt mulig, mao ressurssterke og god kapasitet. Vi har mer enn nok med å gå på jobb og fungere som en familie utenom, men det stikker i samvittigheten å tenke på en abort. Samtidig stikker det å tenke på at de andre barna får en enda mindre del av tidskaka vår. Anonymkode: 1b64d...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #58 Del Skrevet 21. januar Jeg var i samme situasjon: Økonomien var god, huset var stort, vi var tilfredse. To lederjobber. Vi hadde det imidlertid tøft i ekteskapet. Så ble jeg uplanlagt gravid. Vi hadde da to barnehagebarn. VIi tok "samling i bånn". Vi har aldri hatt det bedre enn etter nummer 3 kom. Det jeg trodde velta lasset, limte oss sammen, hjalp oss å prioritere. Nå er barna tenåringer - tre jenter som er en fin gjeng. Og vi er fortsatt godt gift ❤️ og begge i lederjobber. Ingen situasjoner er helt like. Husk at du skal leve med dette resten av livet uansett løsning. Sender deg gode tanker. Anonymkode: 6c450...564 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #59 Del Skrevet 21. januar Har tre barn. Var i tvil om vi ønsket et tredje barn, av samme årsaker som du nevner. Men vi bestemte oss for at det ble «nå eller aldri» for vi ønsket ikke trekke ut småbarnsperioden. Jeg ble gravid, og kjente ikke på mye glede. Svangerskapet gikk så fort og jeg.følte meg ikke mentalt klar. Like før fødsel gikk jeg forbi en nyfødt hylende baby på kjøpesenteret og grøsset meg over at det når som helst ble vår hverdag. Barn nr tre kom, og tok med seg ro og harmoni i familien. Det er merkelig hvordan enda et barn i miksen og den hektiske hverdagen kunne påvirke på en så positiv måte. Selvsagt er det mer jobb med et til barn. Men alt er lettere med nr tre, og en kan alt fra før. Akkurat som siste bare glir inn og blir veldig fleksibel. Slik var det i alle fall hos oss. Anonymkode: a543a...27e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #60 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg var i samme situasjon: Økonomien var god, huset var stort, vi var tilfredse. To lederjobber. Vi hadde det imidlertid tøft i ekteskapet. Så ble jeg uplanlagt gravid. Vi hadde da to barnehagebarn. VIi tok "samling i bånn". Vi har aldri hatt det bedre enn etter nummer 3 kom. Det jeg trodde velta lasset, limte oss sammen, hjalp oss å prioritere. Nå er barna tenåringer - tre jenter som er en fin gjeng. Og vi er fortsatt godt gift ❤️ og begge i lederjobber. Ingen situasjoner er helt like. Husk at du skal leve med dette resten av livet uansett løsning. Sender deg gode tanker. Anonymkode: 6c450...564 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har tre barn. Var i tvil om vi ønsket et tredje barn, av samme årsaker som du nevner. Men vi bestemte oss for at det ble «nå eller aldri» for vi ønsket ikke trekke ut småbarnsperioden. Jeg ble gravid, og kjente ikke på mye glede. Svangerskapet gikk så fort og jeg.følte meg ikke mentalt klar. Like før fødsel gikk jeg forbi en nyfødt hylende baby på kjøpesenteret og grøsset meg over at det når som helst ble vår hverdag. Barn nr tre kom, og tok med seg ro og harmoni i familien. Det er merkelig hvordan enda et barn i miksen og den hektiske hverdagen kunne påvirke på en så positiv måte. Selvsagt er det mer jobb med et til barn. Men alt er lettere med nr tre, og en kan alt fra før. Akkurat som siste bare glir inn og blir veldig fleksibel. Slik var det i alle fall hos oss. Anonymkode: a543a...27e Så fint å høre disse historiene også. Som dere sier. Ulikt for alle❤️ Anonymkode: 1b64d...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå