AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar Hei Som overskriften sier har vi blitt gravid mot alle odds. Vi var HELT ferdige, men når en positiv test lyser mot deg så endres tankene... Eller, man blir tvunget til å tenke. Vi har økonomien/det materielle i orden, og er ikke eneste foreldrene i verden med 3 barn; men vi kjenner at to holder egentlig godt, med et par hender pr barn. Mor er også mye alene med barna og nettverket er ikke så stort. Kapasiteten er allerede på maks og dette er før de i det hele tatt har begynt på skole, aktiviteter og så videre. Samtidig sier mange at en angrer heller på en abort enn et barn, og de vil få glede av søsken osv. Frykten er at foreldrene ikke klarer å strekke til, hva hjelper det med fler søsken da... Vurderer derfor abort, selv om på papiret skal det gå bra. Kan noen dele sine råd som kanskje har opplevd samme? Anonymkode: 1b64d...969 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Del Skrevet 19. januar Vi ble uplanlagt gravide med tredje barnet. Valgte å beholde. Av ulike årsaker ble det mye «ekstra» med det tredje barnet. Alvorlig sykdom blant annet. Jeg har tenkt på hvor enkelt livet vårt hadde vært hvis vi ikke hadde hatt tre barn. Men jeg elsker det tredje barnet like mye som de to første. Man angrer ikke på barna man får sies det, men hvis jeg aldri hadde møtt dette barnet… litt usikker på om jeg ville savnet det. Anonymkode: 57b36...973 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi ble uplanlagt gravide med tredje barnet. Valgte å beholde. Av ulike årsaker ble det mye «ekstra» med det tredje barnet. Alvorlig sykdom blant annet. Jeg har tenkt på hvor enkelt livet vårt hadde vært hvis vi ikke hadde hatt tre barn. Men jeg elsker det tredje barnet like mye som de to første. Man angrer ikke på barna man får sies det, men hvis jeg aldri hadde møtt dette barnet… litt usikker på om jeg ville savnet det. Anonymkode: 57b36...973 Så vondt at det ble et sykt barn, sender en god klem. Det virker som du har samme perspektiv som jeg har. Forrige graviditeter var det "en liten venn" fra første stund, denne gangen er jeg nedfor og føler absolutt ingen glede. Jeg vet det kan komme, men hvis ikke så risikerer jeg mye. Har hatt to svært tøffe år i livet også med mye sykdom og dødsfall rundt meg, så kjenner at psyken er egentlig ikke klar for enda et barn. TS Anonymkode: 1b64d...969 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #4 Del Skrevet 19. januar Kan jeg spørre hvordan du ble uplanlagt gravid? Hvilken prevensjon? Anonymkode: 7644e...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg spørre hvordan du ble uplanlagt gravid? Hvilken prevensjon? Anonymkode: 7644e...8d1 Det er ikke relevant, men vi brukte flere typer beskyttelse/prevensjon så sikkerheten skal ha vært god. Anonymkode: 1b64d...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Del Skrevet 19. januar Hadde tatt abort uten å stusse. Det kommer ikke til å komme noe positivt ut av og beholde. Anonymkode: 61fe5...1f0 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Del Skrevet 19. januar Hadde tatt abort. Men jeg er ikke deg, du må føle på det. Og det er en sjanse for at du angrer uansett hva du gjør, ikke bare hvis du tar abort. Husk det. Anonymkode: 372f6...0ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #8 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi ble uplanlagt gravide med tredje barnet. Valgte å beholde. Av ulike årsaker ble det mye «ekstra» med det tredje barnet. Alvorlig sykdom blant annet. Jeg har tenkt på hvor enkelt livet vårt hadde vært hvis vi ikke hadde hatt tre barn. Men jeg elsker det tredje barnet like mye som de to første. Man angrer ikke på barna man får sies det, men hvis jeg aldri hadde møtt dette barnet… litt usikker på om jeg ville savnet det. Anonymkode: 57b36...973 Samme her, men er sjeleglad for at jeg ikke valgte abort. Anonymkode: 96ee6...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #9 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samme her, men er sjeleglad for at jeg ikke valgte abort. Anonymkode: 96ee6...d3d Kan jeg spørre hvorfor? Anonymkode: 1b64d...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #10 Del Skrevet 19. januar Vanskelig vurdering! Jeg ble uplanlagt gravid med nr 2. Var egentlig strålende fornøyd med enebarn og hadde ingen planer om fler. Så ble det sånn allikevel da. For min del ble det søsken argumentet som trumfet. For din del har jo barna dine allerede søsken, spørsmålet er om et barn til vil bli mer glede enn arbeid. Har sett flere eksempler hvor barn nr 3 velter lasset. Jeg har i alle fall forlangt at min mann klipper strengen. Her blir ingen sjanser tatt og jeg er for gammel til å gidde å holde på mer med hormon prevensjon. Uansett hva du velger bør dere vurdere kraftig hva slags prevensjon dere velger i fremtiden - enkelte av odds er tydeligvis ekstremt fertile. Jeg skjønner hvertfall ikke hvorfor i huleste jeg ble gravid denne gangen. Anonymkode: 1352d...35f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #11 Del Skrevet 19. januar Jeg har tre barn, det er noe støtt. Mye oppfølging når de blir eldre. Men jeg var aldri i tvil, de var planlagte. Hadde absolutt tatt abort om jeg var usikker. Og hvor er dere i løypa, blir det stor aldersforskjell? Tre tette er bedre enn attpåklatt i min bok. lykke til med valget, vil tror det går bra uansett 🥰 Anonymkode: 8bb45...380 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #12 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vanskelig vurdering! Jeg ble uplanlagt gravid med nr 2. Var egentlig strålende fornøyd med enebarn og hadde ingen planer om fler. Så ble det sånn allikevel da. For min del ble det søsken argumentet som trumfet. For din del har jo barna dine allerede søsken, spørsmålet er om et barn til vil bli mer glede enn arbeid. Har sett flere eksempler hvor barn nr 3 velter lasset. Jeg har i alle fall forlangt at min mann klipper strengen. Her blir ingen sjanser tatt og jeg er for gammel til å gidde å holde på mer med hormon prevensjon. Uansett hva du velger bør dere vurdere kraftig hva slags prevensjon dere velger i fremtiden - enkelte av odds er tydeligvis ekstremt fertile. Jeg skjønner hvertfall ikke hvorfor i huleste jeg ble gravid denne gangen. Anonymkode: 1352d...35f Takk. Jeg føler det vil bli mer arbeid enn glede, og det er ingen god følelse å sitte med... Anonymkode: 1b64d...969 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #13 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har tre barn, det er noe støtt. Mye oppfølging når de blir eldre. Men jeg var aldri i tvil, de var planlagte. Hadde absolutt tatt abort om jeg var usikker. Og hvor er dere i løypa, blir det stor aldersforskjell? Tre tette er bedre enn attpåklatt i min bok. lykke til med valget, vil tror det går bra uansett 🥰 Anonymkode: 8bb45...380 Takk, 1.5 år og 5 år forskjell. Har du god kapasitet? Nettverk? Jeg har ikke det. Er introvert, allerede sliten med to, og lite nettverk... Anonymkode: 1b64d...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #14 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan jeg spørre hvorfor? Anonymkode: 1b64d...969 De følelsene man får for barnet, samme som jeg har for de eldste. Kanskje ennå litt sterke morsfølelse for å være der for den lille som desverre ikke er frisk. Jeg har overskudd til å følge opp alle tre. Det kan være dager som er kjempe tøffe. Spesielt i starten med sykdommen og uavklart hva de skulle gjøre for det. Måneder med 2-4t søvn i døgnet, men så kom det et smil eller babyen legger seg på skulderen for kos, så var det slitsomme og tunge helt borte. Anonymkode: 96ee6...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #15 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vanskelig vurdering! Jeg ble uplanlagt gravid med nr 2. Var egentlig strålende fornøyd med enebarn og hadde ingen planer om fler. Så ble det sånn allikevel da. For min del ble det søsken argumentet som trumfet. For din del har jo barna dine allerede søsken, spørsmålet er om et barn til vil bli mer glede enn arbeid. Har sett flere eksempler hvor barn nr 3 velter lasset. Jeg har i alle fall forlangt at min mann klipper strengen. Her blir ingen sjanser tatt og jeg er for gammel til å gidde å holde på mer med hormon prevensjon. Uansett hva du velger bør dere vurdere kraftig hva slags prevensjon dere velger i fremtiden - enkelte av odds er tydeligvis ekstremt fertile. Jeg skjønner hvertfall ikke hvorfor i huleste jeg ble gravid denne gangen. Anonymkode: 1352d...35f Sånn var det med meg og, hadde fast klokkeslett for p piller på fjerde året (4 år siden forrige baby) og ble likevel gravid. Valgte å bli steril selv. Anonymkode: 96ee6...d3d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #16 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De følelsene man får for barnet, samme som jeg har for de eldste. Kanskje ennå litt sterke morsfølelse for å være der for den lille som desverre ikke er frisk. Jeg har overskudd til å følge opp alle tre. Det kan være dager som er kjempe tøffe. Spesielt i starten med sykdommen og uavklart hva de skulle gjøre for det. Måneder med 2-4t søvn i døgnet, men så kom det et smil eller babyen legger seg på skulderen for kos, så var det slitsomme og tunge helt borte. Anonymkode: 96ee6...d3d Takk for svar. Du er flink! Jeg har to friske og er allerede sliten, så sliter med å se hvordan en nr 3 skal gå. Anonymkode: 1b64d...969 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #17 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Du er flink! Jeg har to friske og er allerede sliten, så sliter med å se hvordan en nr 3 skal gå. Anonymkode: 1b64d...969 Det er fordi din nummer to er under 2 år. Det vil bli lettere. Mine to eldste er jo 5 og 7 nå. Babyen er 1 år. Jeg har stoppet tidlig å amme, det var kolikk i starten og da var det litt mindre jobb å slippe ammingen. Forsøkte å pumpe en stund, men det var ikke nok timer i døgnet. Jeg vet ikke om du har som vane å være frisk eller syk som gravid, det har litt å si. Jeg var sengeliggende fra uke 26 pga truende prematur. Man må tenke på at det ikke er en selvfølge å få friske barn eller å være frisk i en graviditet. Heldigvis har vi to friske besteforeldre på hver vår kant. Jeg var også gravid da yngste var 1 år, da valgte jeg abort for jeg var ikke klar og kroppen var ikke bra igjen fra forrige graviditet og fødsel. Det er tilslutt bare du som kan ta avgjørelsen. Anonymkode: 96ee6...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #18 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk. Jeg føler det vil bli mer arbeid enn glede, og det er ingen god følelse å sitte med... Anonymkode: 1b64d...969 Da tror jeg du vet svaret selv ❤️ Tøft å gå igjennom, men kanskje du vil føle deg lettet etterpå. Du må sette de to barna som allerede er her i verden først. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sånn var det med meg og, hadde fast klokkeslett for p piller på fjerde året (4 år siden forrige baby) og ble likevel gravid. Valgte å bli steril selv. Anonymkode: 96ee6...d3d Helt utrolig. Nesten provoserende. Jeg fattet ingenting da den testen ble positiv. Ble både sur og fortvilet. Er nå halvveis i svangerskapet og begynner å slå meg til ro med at det blir 2 barn og annerledes enn jeg hadde planlagt. Min mor var akkurat samme. 1 planlagt barn og 2 som overhodet ikke var det - et pillebarn og et barn med steril mann 😂 enkelte av oss er håpløse 😂 Anonymkode: 1352d...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #19 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er fordi din nummer to er under 2 år. Det vil bli lettere. Mine to eldste er jo 5 og 7 nå. Babyen er 1 år. Jeg har stoppet tidlig å amme, det var kolikk i starten og da var det litt mindre jobb å slippe ammingen. Forsøkte å pumpe en stund, men det var ikke nok timer i døgnet. Jeg vet ikke om du har som vane å være frisk eller syk som gravid, det har litt å si. Jeg var sengeliggende fra uke 26 pga truende prematur. Man må tenke på at det ikke er en selvfølge å få friske barn eller å være frisk i en graviditet. Heldigvis har vi to friske besteforeldre på hver vår kant. Jeg var også gravid da yngste var 1 år, da valgte jeg abort for jeg var ikke klar og kroppen var ikke bra igjen fra forrige graviditet og fødsel. Det er tilslutt bare du som kan ta avgjørelsen. Anonymkode: 96ee6...d3d Takk. Ja, jeg føler meg i grei form men ikke nok til å bære fram et barn til, da 9 mnd er litt kort tid mtp både hormoner og alt annet. Bruker å bli skikkelig dårlig i svangerskap, og med manglende nettverk og en liten så... Anonymkode: 1b64d...969 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #20 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da tror jeg du vet svaret selv ❤️ Tøft å gå igjennom, men kanskje du vil føle deg lettet etterpå. Du må sette de to barna som allerede er her i verden først. Helt utrolig. Nesten provoserende. Jeg fattet ingenting da den testen ble positiv. Ble både sur og fortvilet. Er nå halvveis i svangerskapet og begynner å slå meg til ro med at det blir 2 barn og annerledes enn jeg hadde planlagt. Min mor var akkurat samme. 1 planlagt barn og 2 som overhodet ikke var det - et pillebarn og et barn med steril mann 😂 enkelte av oss er håpløse 😂 Anonymkode: 1352d...35f Ja det er bare mye tanker... og frykten for å se familier med 3 barn og tenke at det kunne vært oss osv. Anonymkode: 1b64d...969 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå