Hareena Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Type, navn, produsent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden https://sunkost.no/supernature-cocosa-kokosolje-kaldpresset-okologisk-220-ml?gad_source=1 https://www.tryggmat.app/varer/1500/anglamark-italiensk-ev-olivenolje-500ml Eller sauterer i vann, helst det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden EVOO. Eller ghee, men det er ikke olje. Unngår for alt i verdens raps, selv om norske helsemyndigheter mener det er sååå sunt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Alt etter hva jeg skal lage så bruker jeg enten "vanlig" (ikke kaldpresset) olivenolje eller en nøytral olje som raps/solsikke. Når det gjelder merke så er det ikke så nøye. Eldorado er helt kurant. Når maten er ferdig, vil man ikke merke de små nyansene mellom ulike merker av samme type produkt. Anonymkode: 05e8b...4df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Bruker billigste rapsolje/matolje til steking. Vil jeg ha litt ekstra god smak på stekte grønnsaker eller annet jeg steker, bruker jeg meierismør. Man kan steke i olivenolje, men det er bortkastede penger fordi den gode smaken på olivenolje som man betaler dyrt for, spesielt extra virgin-oljene, blir ødelagt av den høye temperaturen. Spar den gode olivenoljen til å smakssette salater og matretter etter at de er ferdig tilberedt. Forøvrig tåler rapsolje høyere steketemperaturer enn olivenoljer. Anonymkode: 52fb2...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Nøytrale oljer som raps eller solsikkeolje. Å steke med olivenolje synes jeg gir en gummiaktig smak på maten. Synes den er best når den ikke varmes, som for eksempel på salater o.l Anonymkode: a7d67...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Man skal alltid steke i fett som har en høy andel mettet fett. Umettet fett tåler dårlig varme. Umettet fett lager skadelige stoffer når det varmes opp, til og med før røykpunktet. Mange planteoljer er usunne uansett om de er kalde eller varme. Dette gjelder særlig frøoljer som har et høyt nivå av linolsyre. Jeg unngår frøoljer som solsikkeolje, rapsolje, soyaolje og margarin fordi disse er veldig usunne, uansett merke. Jeg steker i mye smør. Tine meierismør, Tine klaret smør, Tine kvitseidsmør, Tine setesdalsmør, Røros smør og en gang i blant stikker jeg innom Jerseymeieriet på Bryne og kjøper blant annet smør. Jeg steker også i animalsk fett fra kokkelering. For eksempel baconfett, og fettet etter beinkraftkoking. Anonymkode: 832b1...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man skal alltid steke i fett som har en høy andel mettet fett. Umettet fett tåler dårlig varme. Umettet fett lager skadelige stoffer når det varmes opp, til og med før røykpunktet. Mange planteoljer er usunne uansett om de er kalde eller varme. Dette gjelder særlig frøoljer som har et høyt nivå av linolsyre. Jeg unngår frøoljer som solsikkeolje, rapsolje, soyaolje og margarin fordi disse er veldig usunne, uansett merke. Jeg steker i mye smør. Tine meierismør, Tine klaret smør, Tine kvitseidsmør, Tine setesdalsmør, Røros smør og en gang i blant stikker jeg innom Jerseymeieriet på Bryne og kjøper blant annet smør. Jeg steker også i animalsk fett fra kokkelering. For eksempel baconfett, og fettet etter beinkraftkoking. Anonymkode: 832b1...6a7 Trådstarter spurte neppe om råd fra folk som forholder seg til konspirasjonsteorier. Anonymkode: ce7f4...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå