AnonymBruker Skrevet 20. januar #21 Del Skrevet 20. januar Det er vel heller den som har bursdag som bør bli spandert på i en slik setting? Jeg hadde iallfall ikke forventet at bursdagsbarnet spanderte middag på meg på restaurant. Anonymkode: 8d017...06c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 20. januar #22 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): I stedet for gave da? Aldri hørt om det før. Anonymkode: 033a7...bce Ja, istedet for gave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #23 Del Skrevet 20. januar Dersom jeg får beskjed på forhånd er det greit, ellers ikke. Anonymkode: 254f9...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 20. januar #24 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde forventet at du betalte. Det er rart å invitere folk i selskap, og så forvente at de skal betale selv. Da er det jo ikke å bli invitert i selskap - da er det å ta en matbit sammen på restaurant, men hvor de selv ikke får komme med innspill til hvor. Om du "inviterer" slik bør det ihvertfall komme veldig klart frem i invitasjonen at de må betale for seg selv. Anonymkode: 9de96...5fb Jeg inviterte til å møtes på restaurant for å spise - og spesifiserte at folk må betale selv, og at jeg ikke behøver gave. Dette er helt normalt. Hadde jo kosta meg 20-30.000 å skulle dekke for den middagen. Det var nok å blåse 200K på bryllup året før. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #25 Del Skrevet 20. januar Her har vi alltid betalt for oss selv og spleiset for å dekke middagen for den som har bursdag også. Har da ikke kjøpt noen gave, da gaven er at vi spiser og har det hyggelig sammen. Hadde aldri blitt forventet å bli spandert på i en annens bursdag ute på en restaurant. Anonymkode: 24937...cba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #26 Del Skrevet 20. januar Jeg hadde faktisk syntes det var ubehagelig og rart å bli betalt for. Jeg er 43, aldri opplevd det annet enn at jeg har vært ute med jobb eller noe. Med vennegjeng har vi alltid betalt selv med mindre det er to-tre stk som sier "vi vil invitere deg ut så vi kan spandere på deg i anledning xx". Hadde en venninne skullet betale for alt hadde jeg tenkt mye over hva jeg valgte for at det ikke skulle bli dyrt. Anonymkode: a4dff...fbc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #27 Del Skrevet 20. januar Folk er forskjellige. Og har forskjellig økonomi,plass i huset,noen liker ikke å lage mat osv. Hver og en må da få lov til å feire bursdagen sin slik de ønsker? Jeg har vært på hjemmefester med hjemmelaget mat,i leid lokale med catering,spleiselag,vorspiel hos jubilanten før videre ut,hagefest med grilling,pølsefest, og også ut på restaurant og betalt for min egen mat. Spiller da ingen rolle hvordan man løser det,samværet er viktigst for de aller fleste! Selvsagt må det spesifiseres om maten skal betales selv eller av bursdagsbarnet, og da får man velge om man blir med eller om man dropper det fordi man må betale selv... Hvilken venn ønsker du å være,liksom? Anonymkode: 674a0...bac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 20. januar #28 Del Skrevet 20. januar Jeg hadde ikke forventa at bursdagsbarnet betalte for alle i en sånn situasjon som i HI. Tror neppe flertallet av 30-åringer forventer det heller. Hadde kanskje vært annerledes med 50- eller 60-åringer. De færreste 30-åringer har så god økonomi at de bare kan legge ut 30 000 til vennemiddag på restaurant. Men det er nok lurt å være klar på det når du spør folk om de vil komme, så du unngår misforståelser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. januar #29 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg skal feire bursdagen min og invitere rundt 20 venninner. Planen er å spise på restaurant, og så kan de som vil reise ut på byen etter dette. Jentene er en god blanding av mødre og barnløse, så mange av de kommer nok ikke til å reise videre etter middagen. Men, er det frekt at gjestene må betale for maten selv? Det blir jo rådyrt om jeg skal betale for alle, men dette er kanskje forventet.. eller?🤔 Tenker å spesifisere at middagen er gave nok i seg selv. Ønsker gjerne innspill fra andre 😊 Anonymkode: e7371...82f Syns ikke det er frekt nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. januar #30 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Øh, du inviterer ikke til bursdag uten å stå for utgiftene. Det er ikke greit en plass. Restaurant kommer fort på en tusenlapp pr pers, det er ikke en sum jeg bruker på gave til ei perifer venninne. Hater folk som skal ha andre til å betale for seg på denne måten! Har du ikke råd til å ta kostnaden, inviterer du kun de nærmeste og betaler for dem. Spleisefester har man ikke til bursdager og spleisefester er alle med å bestemme innholdet. Anonymkode: c9c15...b13 Men det blir jo ikke en gave når du bestiller mat som du spiser selv .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. januar #31 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Øh, du inviterer ikke til bursdag uten å stå for utgiftene. Det er ikke greit en plass. Restaurant kommer fort på en tusenlapp pr pers, det er ikke en sum jeg bruker på gave til ei perifer venninne. Hater folk som skal ha andre til å betale for seg på denne måten! Har du ikke råd til å ta kostnaden, inviterer du kun de nærmeste og betaler for dem. Spleisefester har man ikke til bursdager og spleisefester er alle med å bestemme innholdet. Anonymkode: c9c15...b13 Hun inviterer ikke til spleisefest. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #32 Del Skrevet 20. januar Jeg tror det er skjedd et skifte i de siste generasjonene. Mens det for mange 40-50-60 åringer er uhørt å invitere på til noe uten å spandere på gjestene, er det for de fleste 30 åringer en selvfølge å betale for egen mat på restaurant, selv om man blir invitert. Jeg er selv 30, og det hender støtt og stadig i vennegjengen at noen inviterer til feiring på restaurant. Da betaler alle for seg selv, og spleiser gjerne på jubilanten. Anonymkode: 0d36b...7d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. januar #33 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror det er skjedd et skifte i de siste generasjonene. Mens det for mange 40-50-60 åringer er uhørt å invitere på til noe uten å spandere på gjestene, er det for de fleste 30 åringer en selvfølge å betale for egen mat på restaurant, selv om man blir invitert. Jeg er selv 30, og det hender støtt og stadig i vennegjengen at noen inviterer til feiring på restaurant. Da betaler alle for seg selv, og spleiser gjerne på jubilanten. Anonymkode: 0d36b...7d1 Jeg tenker 50-60 jeg. Da de var unge var det ikke like vanlig å spise ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #34 Del Skrevet 20. januar Har vært i en del restaurantbursdager, og alltid betalt for meg selv. Det er jammen ikke mange jeg kjenner som kan ta seg råd til å spandere middag og drikke på 20-30 personer; det kan jo fort bli 10k på en kveld. Anonymkode: 0abc4...d97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #35 Del Skrevet 20. januar Jeg synes det er helt unaturlig at den som har bursdag skal spandere middag på restaurant. Det har ikke vært gjort i noen bursdager jeg har vært i... I selskapslokaler og hjemme ja, men aldri på restaurant... Da betaler gjestene for seg selv, og eventuelt spanderer på den som har bursdag. Anonymkode: a0e64...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå