AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Har hatt to barn med omgangsyke denne uka. Ene barnet spydde natt til mandag, siste barnet begynte onsdag kveld og spydde ikke annet enn den ene kvelden. Klort ned hele huset. Nå er 93 timer gått, og jeg har fått diaré og litt feber, ikke oppkast. Ville dere antatt dere er smittet eller bare tenkt det var tilfeldig og gått på jobb imorgen? Til informasjon bare vært på do tre ganger, men unormalt for meg. Anonymkode: c6e5f...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har hatt to barn med omgangsyke denne uka. Ene barnet spydde natt til mandag, siste barnet begynte onsdag kveld og spydde ikke annet enn den ene kvelden. Klort ned hele huset. Nå er 93 timer gått, og jeg har fått diaré og litt feber, ikke oppkast. Ville dere antatt dere er smittet eller bare tenkt det var tilfeldig og gått på jobb imorgen? Til informasjon bare vært på do tre ganger, men unormalt for meg. Anonymkode: c6e5f...4fd Sannsynligheten for at du er smittet er nok veldig stor ja . Anonymkode: 478cc...214 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Du er smittet. Anonymkode: a1ce0...0c6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Men jeg er ikke kvalm slik barna våre var, og det er gått ganske lang tid..... Anonymkode: c6e5f...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg er ikke kvalm slik barna våre var, og det er gått ganske lang tid..... Anonymkode: c6e5f...4fd Du behøver ikke å bli kvalm selv om de var det. Smittet er du nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg er ikke kvalm slik barna våre var, og det er gått ganske lang tid..... Anonymkode: c6e5f...4fd Symptomene på omgangssyke varierer fra person til person. Selv om barna dine har hatt oppkast trenger ikke du å få det. Høyst sannsynlig er du smittet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Troll? Man får da ikke "tilfeldigvis" diaré og feber. Veldig vanlig at voksne ikke kaster opp av omgangssyken, det er mer vanlig hos barn. Omgangssyken kan komme én eller begge veier og eventuelt gi feber. Du har omgangssyken, ja! Anonymkode: e5a76...1c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Selvfølgelig er du smittet. Regner med du ikke har kokt alt dere har av tekstiler og klort absolutt hele huset og bilen. Anonymkode: c5680...d71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Klort å kokt sterilisering av hus. Hva fader lider alle her av en eller annen psykotisk lidelse. Anonymkode: 80de6...462 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men jeg er ikke kvalm slik barna våre var, og det er gått ganske lang tid..... Anonymkode: c6e5f...4fd Som betyr at du kanskje tålte viruset bedre, men du er smittsom. Anonymkode: 0df3d...b24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Klort å kokt sterilisering av hus. Hva fader lider alle her av en eller annen psykotisk lidelse. Anonymkode: 80de6...462 Helt vanlig ved sykdom å gjøre hygieniske tiltak for å motvirke smitte. Anonymkode: c6e5f...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men jeg er ikke kvalm slik barna våre var, og det er gått ganske lang tid..... Anonymkode: c6e5f...4fd Du kan ha blitt smittet, diaré med feber er som regel omgangssyke. Anonymkode: 2ae01...0da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg er ikke kvalm slik barna våre var, og det er gått ganske lang tid..... Anonymkode: c6e5f...4fd Slike virus opptrer forskjellig på forskjellige personer. Du er ganske sikkert smittet. Anonymkode: e17fd...f05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Samme hva det er så går man jo ikke på jobb med diaré og feber... merkelig spørsmål Anonymkode: 478e0...d92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Selv om viruset arter seg sånn på deg, så kan du smitte andre igjen som blir liggende og spy. Jeg snakker av erfaring. Hold deg hjemme! Anonymkode: 13252...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Du er smittet. Selv får jeg ikke oppkast, men konstant kvalme og brekninger. Det går mer andre veien på meg. Barna får både oppkast og diaré. Det er stor variasjon. Man kan også ha omgangssyke uten å få noe særlig utbrudd men at det er smittsomt fordet. Så hold deg hjemme så du ikke smitter andre😊 Anonymkode: 6a197...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #17 Del Skrevet 46 minutter siden Smitten kan ligge på overflaten i fjorten dager, så selvfølgelig(!) har du blitt smittet! Hold deg hjemme i minst 48 timer siden sist runde diaré og god bedring❤️ Anonymkode: 3c53f...178 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24 minutter siden #18 Del Skrevet 24 minutter siden Vi har siden ektefelle ble kreftsyk for 17 år siden vært nøye på smittetiltak. 8 mnd mrd lavt immunforsvar gjør noe med deg. Ved økning av sykdom i samfunnet, jf FHI sine rapporter, vasker vi alle håndtak og kraner med klor hver ettermiddag. Trappegelender og bildør håndtak også. Andre oveeflater som brukes av mange får også en runde(ladekosser, tlf/ipad skjerm, lysbrytere, fjeenkontroller etc. Vi har eget håndkle til hvert medlem av familien-de byttes hver morgen . Vi vasker alltid hender før mat, og hver gang vi kommer inn(har lært ungene dette siden de var bittesmå). Jeg jobber i barnehage. Har ikke hatt omgangssyke i hus på ca 10 år nå, tror ikke det er tilfeldig. Har klokketro på at om hendene er nylig vasket før maten du får i munn blir fortært blir det mindre sykdom. Anonymkode: 0f0a3...9bf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 minutter siden #19 Del Skrevet 13 minutter siden Er det ikke vanlig at barn lett får oppkast og voksne heller kvalme og diare etter hvert ved omgangssyke da? Anonymkode: 71222...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå