Gå til innhold

Dere som sov lenge med barnet..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

..hvor lenge sov dere sammen?

Vi har et barn med store søvnvansker. Er under utredning, men det er så lange ventelister på alt av tester.

Jeg lurer derfor på, hvor lenge sov dere sammen, dere som måtte sove lenge sammen pga søvnvansker? Vi vurderer å kjøpe en dobbeltseng til rommet til barnet så vi kan bytte på å sove der. 

Anonymkode: 6de5c...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi bytter på å sove med barnet. Annenhver natt helt siden fødselen. Barnet er bare 4 år, så det er jo ikke noe seriøst problem enda. Vokser det nok av seg. Ser ikke for meg at en tenåring ønsker å sove med foreldrene sine.

Anonymkode: 7e40f...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har et barn med store søvnvansker. Er under utredning, men det er så lange ventelister på alt av tester.

Jeg lurer derfor på, hvor lenge sov dere sammen, dere som måtte sove lenge sammen pga søvnvansker? Vi vurderer å kjøpe en dobbeltseng til rommet til barnet så vi kan bytte på å sove der. 

Tror det er lurt å lære barnet søvnmønster på sitt eget rom. Ville lagt meg der sammen med barnet slik at barnet følte det var trygt og godt. 

Hvor lenge dere må holde på slik kommer an på barnet. Det er ingen alder på trygghet. 

Så det må dere nesten vurdere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

3.5 år. Nå sover hun hele natten på eget rom. 🙂👍 Er 4.5 år nå.

Anonymkode: 56e7f...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna mine på 10 og 12 år vil helst sove i senga mi enda. De kan såklart ikke gjøre det hver natt, for da sover alle dårlig. De sovner stort sett i sengene sine selv på kvelden, men den minste kommer alltid iløpet av natten.

De bor halve tiden med en far som er manipulerende og kontrollerende, ingen trygg person. Det er nok derfor barna er utrygge rundt sovesituasjonen enda. 

Anonymkode: ed62e...5e4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

God søvn for alle er viktig, så jeg hadde nok kjøpt en dobbeltseng slik at en voksen kunne sovet med barne.

Anonymkode: ed62e...5e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hun sov sikkert til hun var nesten ti år i min seng. Hun hadde en natt her og der i egen seng, men kom alltid til min seng. Hadde egen dyne der. 

Nettopp fordi søvnen er viktig, og vi sov begge godt sammen, var det ikke en kamp jeg tok. Hun sov fint bort hos andre og utvikla seg normalt på andre måter. Ingen bekymringer. Hun er tenåring nå og vi har et veldig godt og trygt forhold. 

Her var det også utrygge forhold med faren som gjorde at hun var så lenge i min seng tror jeg. 

Anonymkode: b4747...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har sovet sammen med barna i mange år. 2-åringen sover mellom oss i voksensenga. Hen sovner inntil en av oss, og så går vi ut av rommet. Det samme gjorde vi med de to eldste. 5- og 8-åringen sovner på eget rom, men kommer inn til voksensenga omtrent hver natt. Om en av oss skal legge alle tre, sovner de ofte alle tre i voksensenga. Det gir mest og best søvn til flest mulig 😊

Anonymkode: b1b33...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig greie vi har her i vesten. Foreldre skal få sove trygt sammen, men de små barna skal på eget rom fortest mulig. Greier ikke barna å sove alene, så må de på utredning for søvnvansker.

Anonymkode: 7e40f...085

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp seng som kan dras ut til dobbeltseng. Det gjorde vi

Anonymkode: 2d65c...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samsover fortsatt med 11-åring.

Hun har flere diagnoser og omfattende søvnvansker. Samsoving gir mer nattesøvn for alle. 

Anonymkode: 7ddd3...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min 6-åring sover med meg enda. De eldste barna sov på eget rom fra de var ca 2. Yngste vil virkelig ikke tross ny seng og nytt rom og jeg tvinger henne ikke 

Anonymkode: f3141...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sov sammen med største til hun var ca 4. Hun fikk komme og sove sammen ved behov etter det også, men det var sjelden hun valgte det. Savner det faktisk litt nå når hun har blitt en del større og mye mer selvstendig. Minstemann sov godt for seg selv og hadde ikke de samme behovene. 

Anonymkode: b4e68...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...