Flynn Skrevet 19. januar #1 Skrevet 19. januar Jeg (kvinne 32) har i mange år slitt med dårlig selvtillit for håret mitt. Jeg har tynt og slitt hår, og er så lei av å skjemmes for det. Jeg tar alle vitaminer som skal være bra for håret, og har en god hårrutine med gode produkter, serumer osv. Bruker ikke for mye varme og styling på håret. Men det blir liksom ikke bedre… Nå har jeg funnet ut at minoksidil er reseptfritt, og vurderer å begynne på det uten å snakke med lege først (får uansett ikke time hos fastlegen før om 1,5 mnd..) Noen erfaringer med dette? Burde jeg gjøre det?
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Skrevet 19. januar Det er jo reseptfritt så det er jo bare å prøve, regner med du har fått sjekket blodprøver om du har noen mangler og slikt. Den kan være litt røff på huden så du kan få reaksjon om du har litt sensitiv hud, Anonymkode: 46dc0...5c3
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Skrevet 20. januar Flynn skrev (På 19.1.2025 den 17.15): Jeg (kvinne 32) har i mange år slitt med dårlig selvtillit for håret mitt. Jeg har tynt og slitt hår, og er så lei av å skjemmes for det. Jeg tar alle vitaminer som skal være bra for håret, og har en god hårrutine med gode produkter, serumer osv. Bruker ikke for mye varme og styling på håret. Men det blir liksom ikke bedre… Nå har jeg funnet ut at minoksidil er reseptfritt, og vurderer å begynne på det uten å snakke med lege først (får uansett ikke time hos fastlegen før om 1,5 mnd..) Noen erfaringer med dette? Burde jeg gjøre det? Jeg har brukt dette i 1,5 år. Bruker det i håndkletørt hår. Mister veldig lite hår og midtskillen har blitt tettere. Men håret er ikke spesielt tykkere og den hjelper heller ikke på slitt hår. For å ikke få slitt hår må jeg kure, ikke farge, masse leave in. Er litt dyrt også, flasken varer ikke så lenge. Nå bruker jeg et par ganger i uken bare. Anonymkode: 18b64...ec0
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Skrevet 21. januar Viktig å huske på at det er ikke tid å miste, jo lengere du går med hårtap, jo vanskeligere er det å vekke røttene. Anonymkode: 254b9...2e8
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Skrevet 21. januar Jeg har nylig begynt å bruke det for en måneds tid siden og ser allerede nye babyhår som har brgynt å komme. Jeg har skjønt at det også er veldig viktig å massere det inn, og hodemassasje er jo også bevist å stimulere hårveksten, så det er klart det vil hjelpe uansett! Et tips er å ta det i og så gå over ansiktet med en noe for å fjerne eventuell Minoxidil som kan ha havnet i panna/rundt brynene (jeg bruker glycolic acid fra The Ordinary på en bomullsdott). Jeg har hørt om mange som har fått uønsket ekstra hårvekst mellom øyebryn og hårlinja 😅 Det kan jo også skje at man får dårlig hud av slike produkter, så jeg sikra meg med glycolic acid fra første bruk. Vil ellers tipse om to ting. Ta en vurdering av personlig liv i form av stress. Veldig mange kvinner opplever hårtap på grunn av usunne relasjoner. Da er den eneste løsningen å forlate det usunne forholdet, hårtapet vil jo ellers bare forverre seg over tid. Og som nevnt over, dess lengre man går slik, dess vanskeligere å fikse problemet. Jeg vet om mange som har brgynt å få håret tilbake få måneder etter å ha gått fra mannen sin. Et annet tips er å se på kostholdet. Min kropp lever i litt konstant inflammasjon når jeg spiser sukker og brød, og det har absolutt påvirket min hårvekst! Anonymkode: 6f741...243
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Skrevet 21. januar Flynn skrev (På 19.1.2025 den 17.15): Jeg (kvinne 32) har i mange år slitt med dårlig selvtillit for håret mitt. Jeg har tynt og slitt hår, og er så lei av å skjemmes for det. Jeg tar alle vitaminer som skal være bra for håret, og har en god hårrutine med gode produkter, serumer osv. Bruker ikke for mye varme og styling på håret. Men det blir liksom ikke bedre… Nå har jeg funnet ut at minoksidil er reseptfritt, og vurderer å begynne på det uten å snakke med lege først (får uansett ikke time hos fastlegen før om 1,5 mnd..) Noen erfaringer med dette? Burde jeg gjøre det? Hvis hårtapet kommer av stress så vil kanskje ikke Recrea forte virke? Anonymkode: 7114a...d72
AnonymBruker Skrevet 22. januar #7 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvis hårtapet kommer av stress så vil kanskje ikke Recrea forte virke? Anonymkode: 7114a...d72 Nei, man må eliminere årsaken til stresset... Anonymkode: 6f741...243
katties Skrevet 22. januar #8 Skrevet 22. januar Ja, hvis det bare er genetisk så ville jeg nok prøvd uten å vente på legen. Har selv gått på det, men bruker iRestore hjelm som hjelper på hårveksten nå, da jeg trengte noe jeg kunne bruke mens jeg var gravid og ammet. Bare vær obs på at mam kan få litt mer hårvekst i antmsiktet også da det ikke kun virker lokalt. Vær også veldig forsiktig når du vaske rhåret, slik at du ikke får det i øynene - der svir noe jævelig.
AnonymBruker Skrevet 22. januar #9 Skrevet 22. januar Jeg (middelaldrende mann) har brukt Minoksidil i ca 6mnd. Veldig usikker på om det har hatt noen effekt på voksende viker og tynning midt på hodet. Jeg kunne tenke meg å prøve minoksidil + finasterid, begge utvortes (for å unngå bivirkninger). Det får man ikke i Norge. Min forståelse er at utvortes finasterid er aktuelt også for kvinner. Jeg har ikke veldig tynt hår, men en skallet bekjent argumenterte veldig overbevisende for å bruke medisiner for å beholde håret mens man kan - for ham er det for sent. Så kan man alltids velge å la naturen gå sin gang senere. Anonymkode: 3c088...a32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå