AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Er det noen her som har hatt forkalkninger i brystet? Eller tatt MR av brystene? Takknemlig for svar ☺️ Anonymkode: d3ce9...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden Ja, har hatt helt uskyldig kalk og så kalk som kan være forstadier til brystkreft (og har brystkreft i tillegg). Har tatt MR av brystene flere ganger. Tas gjerne liggende på magen, mens brystene henger nedi to fordypninger under brystkassen. Du er helt tildekket mens undersøkelsen tas. Fikk intravenøs kontrast for korte deler av undersøkelsen. Tok kanskje en halvtime. Fikk svar på kontroll/timen på sykehuset. Anonymkode: 2cae0...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, har hatt helt uskyldig kalk og så kalk som kan være forstadier til brystkreft (og har brystkreft i tillegg). Har tatt MR av brystene flere ganger. Tas gjerne liggende på magen, mens brystene henger nedi to fordypninger under brystkassen. Du er helt tildekket mens undersøkelsen tas. Fikk intravenøs kontrast for korte deler av undersøkelsen. Tok kanskje en halvtime. Fikk svar på kontroll/timen på sykehuset. Anonymkode: 2cae0...f8c Tusen takk for svar ❤️ håper det går bra med deg 🙏 De er jo heldigvis veldig flinke i dag. Kan jeg spørre om de kalk greiene de fant var kreft hos deg? De hadde funnet mikroforkalkninger på mammografi, men av en eller annen grunn fant de ikke utav det på UL og må derfor på MR. Kjenner jeg er vettskremt og hverken spiser eller sover nå. Anonymkode: d3ce9...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tusen takk for svar ❤️ håper det går bra med deg 🙏 De er jo heldigvis veldig flinke i dag. Kan jeg spørre om de kalk greiene de fant var kreft hos deg? De hadde funnet mikroforkalkninger på mammografi, men av en eller annen grunn fant de ikke utav det på UL og må derfor på MR. Kjenner jeg er vettskremt og hverken spiser eller sover nå. Anonymkode: d3ce9...109 Har hatt uskyldig kalk før. Denne gangen er de ikke sikre, så de tar den ut når jeg skal opereres for det de vet er kreft. Det går bra ja Får fremdeles behandling. Det er ikke alltid mammografi og ultralyd er sikkert nok, så da er det jo bra de tar MR kommer an på hvordan kalken ser ut, og hvordan den fordeles i brystet, men vet ikke noe mer enn det. Anonymkode: 2cae0...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hatt uskyldig kalk før. Denne gangen er de ikke sikre, så de tar den ut når jeg skal opereres for det de vet er kreft. Det går bra ja Får fremdeles behandling. Det er ikke alltid mammografi og ultralyd er sikkert nok, så da er det jo bra de tar MR kommer an på hvordan kalken ser ut, og hvordan den fordeles i brystet, men vet ikke noe mer enn det. Anonymkode: 2cae0...f8c Jeg skjønner. Fikk du tatt biopsi av kalken via ultralyd? Kjente du kulen selv, eller oppdaget de det tilfeldig? Beklager mye spørsmål. Synes ikke hun overlegen jeg var til tok seg tid å svare så mye, det irriterte meg litt 😅For man har jo tusen spørsmål . Men du må selvfølgelig ikke svare på ting om du ikke orker altså. Tusen takk uansett ❤️ Og masse lykke til med behandling . Anonymkode: d3ce9...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner. Fikk du tatt biopsi av kalken via ultralyd? Kjente du kulen selv, eller oppdaget de det tilfeldig? Beklager mye spørsmål. Synes ikke hun overlegen jeg var til tok seg tid å svare så mye, det irriterte meg litt 😅For man har jo tusen spørsmål . Men du må selvfølgelig ikke svare på ting om du ikke orker altså. Tusen takk uansett ❤️ Og masse lykke til med behandling . Anonymkode: d3ce9...109 Ikke den som de mente var uskyldig (og som var det), det var visstnok helt typisk mønster og fordeling. Og det hadde de rett i siden det er flere år siden og i motsatt bryst! Kulen kjente jeg selv ja. De mer mistenkelige forkalkningene ble ikke biopsert, men kulen ble det. Kalken er underordnet kreften som uansett skal ha kjemo først, så det var ikke så mye poeng. Hvis jeg ville ha brystbevarende kirurgi hadde de kanskje gjort det, men det er ikke aktuelt for min del (og hadde vært usikkert om det gikk uansett siden det er så uklare forhold inni der). Anonymkode: 2cae0...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå