AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar Har ei på 8 som trekker seg fort unna og blir utenfor da hun ikke tar noen plass. Vært sånn så lenge jeg kan huske. Har forsøkt/og forsøker å bygge henne opp og be med masse venner hjem etc. Men jeg får det altså ikke til. Barnet har ett søsken og det barnet er helt motsatt. Tar masse plass og lar seg ikke pille på nesa. Hva kan man gjøre? Jeg er ganske rådvill. Kan man bare være sånn? Hun sliter med at hun ofte føler seg utestengt og hun blir også det, men når man viser så lite interesse og er så lite frampå blir det nok fort sånn pga. det. Anonymkode: a4426...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Del Skrevet 19. januar Er det noen i klassen hun er mer trygg på enn andre? Kanskje det for henne del er bedre å invitere et par av de samme, enn å invitere mange forskjellige hver gang? Så hun får trent seg litt over tid 🙂 Så tenkte jeg også på om hun har en hobby eller aktivitet som hun er flink til? Jeg har noen ganger invitert med andre på for eks svømming eller i badeland fordi jeg vet at der er jenta mi sterk. Da får hun en fin opplevelse Men generelt skape sosiale situasjoner hvor hun er trygg, gjerne en aktivitet hun kan fra før. Jeg har også erfart at yngre barn kanskje er enklere å komme i kontakt med, det er litt mindre truende enn de på samme alder. Anonymkode: 090fb...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det noen i klassen hun er mer trygg på enn andre? Kanskje det for henne del er bedre å invitere et par av de samme, enn å invitere mange forskjellige hver gang? Så hun får trent seg litt over tid 🙂 Så tenkte jeg også på om hun har en hobby eller aktivitet som hun er flink til? Jeg har noen ganger invitert med andre på for eks svømming eller i badeland fordi jeg vet at der er jenta mi sterk. Da får hun en fin opplevelse Men generelt skape sosiale situasjoner hvor hun er trygg, gjerne en aktivitet hun kan fra før. Jeg har også erfart at yngre barn kanskje er enklere å komme i kontakt med, det er litt mindre truende enn de på samme alder. Anonymkode: 090fb...f8d Ts Det var en lur ide og ta med andre barn på f. Eks svømming (hun er god der). Kanskje vi skal prøve og invitere mer de samme ja. Jeg har tenkt litt motsatt og tenkt hun skal bli trygg på alle og har derfor invitert mange jenter. Men det er kanskje for mye å gape over. Hun har jo sine favoritter, men dessverre har hun plutselig blitt vist ryggen i lengre perioder (som kanskje har gjort henne mer usikker). Anonymkode: a4426...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts Det var en lur ide og ta med andre barn på f. Eks svømming (hun er god der). Kanskje vi skal prøve og invitere mer de samme ja. Jeg har tenkt litt motsatt og tenkt hun skal bli trygg på alle og har derfor invitert mange jenter. Men det er kanskje for mye å gape over. Hun har jo sine favoritter, men dessverre har hun plutselig blitt vist ryggen i lengre perioder (som kanskje har gjort henne mer usikker). Anonymkode: a4426...7aa Tror også det er en god ide med færre, kanskje bare en eller to om gangen. Har også et barn som kan bli veldig usikker sosialt, og da er det særlig i store grupper det blir vanskelig. Prøver også å tenke at alle ikke trenger å ha kjempemange venner, det viktigste er å ha noen gode! Anonymkode: 3d6a2...846 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå