Gå til innhold

godta at kjæreste og venninne drar på tur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Kjæresten min, også min samboer, skal søke seg til utveksling til annet land og være der i flere måneder. Jeg mistenker også at ei venninne av han har søkt seg dit også. Utvekslingen varet vel 4 mnd. Problemet er ikke at kjæresten min skal på utveksling, men det at dem to drar. Jeg har problemer med å få tillit til hun. Vi alle har kjent hverandre like lenge. 

Hun har kjæreste hun også, men vet at hun ikke har det så godt i forholdet og blir på grunn av trygghet. Hun selv har vært mye utro mot sin. Venninna til kjæresten min bruker ofte å gjøre ting for å få oppmerksomheten hannes. De har veldig veldig lange og dype samtaler ilag. Det er litt sårende, fordi han er så engasjert i hennes samtaler, men med meg legger han ikke inn den energien og engasjemanget. De bruker gå rare plasser for å ha samtaler alene og overhørte dem en gang si at de ikke kunne «ta det opp her» når jeg satt ved siden. Når hun har angst og er alene bruker hun ringe til sine kompiser for å få dem på besøk for trygghet. Og typen min drar jo... Jeg føler også kanskje at min type biter veldig på å gi hun mye oppmerksomhet, men kan jo bare være veldig nært vennskap? Ikke veit jeg. Hun sier hun bare går godt overens med menn😝

Har tatt opp før jeg blir usikker på dem to. Vet ikke om det er fra han sin side eller hennes. Har sagt ifra til begge jeg ønsker respekt, men begge ble sure på meg(hadde individuelle samtaler med begge.) 

Hvordan hadde dere syntes det hadde vært hvis dere fant ut at dem to skulle sammen på utveksling?

Anonymkode: a57cb...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjæresten min hadde aldri involvert seg i et sånt vennskap der jeg ikke hadde vært inkludert og motsatt.

Vi er ikke naiv og vet av erfaring at vi må være forsiktig med vennskap med motsatt kjønn da vi ofte opplever de får følelser og misforstår at vi er åpne og lytter med at vi er interessert i noe mer.

Nå har vi et ekstrem åpent kommunikasjon og er bestevenner så vi kan prate om alt da. Hadde vi ikke hatt det gode vennskapet, at han måtte til en venninne for å prate om ting, så hadde vi ikke vært sammen.

Anonymkode: ebee8...6d8

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Kjæresten min, også min samboer, skal søke seg til utveksling til annet land og være der i flere måneder. Jeg mistenker også at ei venninne av han har søkt seg dit også. Utvekslingen varet vel 4 mnd. Problemet er ikke at kjæresten min skal på utveksling, men det at dem to drar. Jeg har problemer med å få tillit til hun. Vi alle har kjent hverandre like lenge. 

Hun har kjæreste hun også, men vet at hun ikke har det så godt i forholdet og blir på grunn av trygghet. Hun selv har vært mye utro mot sin. Venninna til kjæresten min bruker ofte å gjøre ting for å få oppmerksomheten hannes. De har veldig veldig lange og dype samtaler ilag. Det er litt sårende, fordi han er så engasjert i hennes samtaler, men med meg legger han ikke inn den energien og engasjemanget. De bruker gå rare plasser for å ha samtaler alene og overhørte dem en gang si at de ikke kunne «ta det opp her» når jeg satt ved siden. Når hun har angst og er alene bruker hun ringe til sine kompiser for å få dem på besøk for trygghet. Og typen min drar jo... Jeg føler også kanskje at min type biter veldig på å gi hun mye oppmerksomhet, men kan jo bare være veldig nært vennskap? Ikke veit jeg. Hun sier hun bare går godt overens med menn😝

Har tatt opp før jeg blir usikker på dem to. Vet ikke om det er fra han sin side eller hennes. Har sagt ifra til begge jeg ønsker respekt, men begge ble sure på meg(hadde individuelle samtaler med begge.) 

Hvordan hadde dere syntes det hadde vært hvis dere fant ut at dem to skulle sammen på utveksling?

Anonymkode: a57cb...b2d

Hei, jeg forstår deg godt og ville ikke investert følelser i han, som du kaller typen din, for det er tydelig at han ikke er moden for noe parforhold, da han ikke prioriterer deg. Finn deg heller en annen gutt, som setter deg først!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva vil du han skal gjøre? Si fra seg utveksling-semestret å bli hjemme?

Hvorfor tror du at det er større sjanse for at han er utro med henne, enn alle de andre damene han vil møte på utvekslingen?

Anonymkode: 1e907...8ac

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde satt ned foten. Hun eller meg. Tydelig at du er ekskludert og de har noe mellom seg.

Anonymkode: 2603d...c17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde satt ned foten. Hun eller meg. Tydelig at du er ekskludert og de har noe mellom seg.

Du ville nektet samboeren din å studere utenlands ett semester bare fordi en venninne også skulle studere samme sted?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du ville nektet samboeren din å studere utenlands ett semester bare fordi en venninne også skulle studere samme sted?

Ville gjort det slutt.

Tydeligvis er det ikke noe tillit å bygge videre på i dette forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville gjort det slutt.

Tydeligvis er det ikke noe tillit å bygge videre på i dette forholdet.

Jeg er enig i at det ikke er noe tillit å bygge videre på hvis du føler du må be samboeren din velge mellom foholdet eller studiene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette må du ta opp med kjæresten din, ikke venninna hans. Eller er det din venninne også? 
Høres ikke ut som dette forholdet er liv laga, siden han foretrekker henne og du ikke stoler på ham. Sorry! 😐 

Anonymkode: 60c4c...481

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han kan studere uten henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva spiller utvekslingen for rolle? De kan jo ha et forhold hjemme og. Enten hadde jeg stolt på kjæresten min eller så hadde han ikke vært kjæresten min. 

Anonymkode: 313f1...0a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han har tanker om å være utro mot deg så kommer han til å være det enten hun er der eller ikke.

Anonymkode: ceea5...003

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kjæresten min hadde aldri involvert seg i et sånt vennskap der jeg ikke hadde vært inkludert og motsatt.

Vi er ikke naiv og vet av erfaring at vi må være forsiktig med vennskap med motsatt kjønn da vi ofte opplever de får følelser og misforstår at vi er åpne og lytter med at vi er interessert i noe mer.

Nå har vi et ekstrem åpent kommunikasjon og er bestevenner så vi kan prate om alt da. Hadde vi ikke hatt det gode vennskapet, at han måtte til en venninne for å prate om ting, så hadde vi ikke vært sammen.

Dette er jeg helt enig i.

Anonymkode: b709d...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vel, nå har han ikke reist ennå, men han bruker mye energi på dette venneforholdet med den venninnen .
Når de trekker seg unna for å prate så er det et tegn på TS ikke skal inkluderes . 
Jeg hadde gitt beskjed om at han må bare reise, men fra den dagen flyet går så er forholdet over. 
Da slipper en å uroe seg for hva som skjer videre. 

Anonymkode: 0fc6a...689

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han kan studere uten henne. 

Så han må først sjekke hvor venninnen skal studere, før han kan ta ett valg? Og hvis venninnen velger det samme som han, så må han bytte?

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vel, nå har han ikke reist ennå, men han bruker mye energi på dette venneforholdet med den venninnen .
Når de trekker seg unna for å prate så er det et tegn på TS ikke skal inkluderes . 
Jeg hadde gitt beskjed om at han må bare reise, men fra den dagen flyet går så er forholdet over. 
Da slipper en å uroe seg for hva som skjer videre. 

Sjansen er ikke større for at de knuller som kaniner på utveksling enn hjemme... Vil de ha sex så kan de like gjerne gjøre det hjemme... Og vil han knulle andre, så vil han ha godt utvalg på utvekslingen helt uavhengig av denne venninnen. Så hvis TS tror typen er av de som liker knulle andre, så har det null og nada å si om venninnen studerer samme sted eller ikke, og da br TS dumpe han helt uavhengig av utvekslingsstudier.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lite respektfull kjæreste.

Hadde forberedt meg på singellivet.

Han hadde aldri godtatt at du hadde kommet løpende så fort en annen mann ringte, at dere hadde hemmelige samtaler, og nå skal på tur i 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så han må først sjekke hvor venninnen skal studere, før han kan ta ett valg? Og hvis venninnen velger det samme som han, så må han bytte?

Sjansen er ikke større for at de knuller som kaniner på utveksling enn hjemme... Vil de ha sex så kan de like gjerne gjøre det hjemme... Og vil han knulle andre, så vil han ha godt utvalg på utvekslingen helt uavhengig av denne venninnen. Så hvis TS tror typen er av de som liker knulle andre, så har det null og nada å si om venninnen studerer samme sted eller ikke, og da br TS dumpe han helt uavhengig av utvekslingsstudier.

Skjønte du ikke at når han velger å være en lusen kjæreste så fortjener han en ekstra dytt i ryggen ut av forholdet når han drar ?   
Fint å ha noe å tenke på når han sitter på flyet mens venninnen sitter og blomstrer i setet ved siden av ? 
Denne fortroligheten som et par bør ha , den har han til den venninnen istedenfor kjæresten . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønte du ikke at når han velger å være en lusen kjæreste så fortjener han en ekstra dytt i ryggen ut av forholdet når han drar ?   
Fint å ha noe å tenke på når han sitter på flyet mens venninnen sitter og blomstrer i setet ved siden av ? 
Denne fortroligheten som et par bør ha , den har han til den venninnen istedenfor kjæresten . 

Han har valgt utveksling, venninnen har KANSKJE valgt samme sted. Jeg synes det er veldig urettferdig straffe han hvis hun søker seg til samme studiested, og si at han ikke får dra hvis hun også kommer inn.

Jeg skjønner at TS tror typen kan knulle venninnen, men det kan han like gjerne gjøre hjemme. Og hvis han vil knulle andre så er det drøssevis av andre jenter på utveksling. Så nei, jeg skjønner ikke hvorfor denne venninnen kun er ett problem når det gjelder utveksling. Enten er hun ett problem både hjemme og på utveksling, eller så er hun ikke det.

Typen er jo like forbanna lusen kjæreste om venninna ikke blir med på utveksling. Men da er det ingen problemer ifølge TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har valgt utveksling, venninnen har KANSKJE valgt samme sted. Jeg synes det er veldig urettferdig straffe han hvis hun søker seg til samme studiested, og si at han ikke får dra hvis hun også kommer inn.

Jeg skjønner at TS tror typen kan knulle venninnen, men det kan han like gjerne gjøre hjemme. Og hvis han vil knulle andre så er det drøssevis av andre jenter på utveksling. Så nei, jeg skjønner ikke hvorfor denne venninnen kun er ett problem når det gjelder utveksling. Enten er hun ett problem både hjemme og på utveksling, eller så er hun ikke det.

Typen er jo like forbanna lusen kjæreste om venninna ikke blir med på utveksling. Men da er det ingen problemer ifølge TS.

Men les HI en gang til da , og prøv å forstå denne utestengelsen typen driver mot TS . 
Dette utvekslingsstudiet kunne fungere bra det hvis ikke den dusten hadde drevet et ureint spill ovenfor kjæresten sin nå i nåtid. 
Du er for opphengt i dette studiet til å forstå hvordan han oppfører seg mot kjæresten sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...