AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hva slags endringer merket du etter du startet? Ble det f.eks. lettere å bli kvitt magefettet eller forsvant dette? Hva med humør? Søvn? Lurer på om jeg er på vei inn i overgangsalder da jeg sliter ekstremt med tidlig oppvåkning og ligger våken i flere timer hver natt/morgen. Anonymkode: 5ae52...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er i grenseland for perimenopause/postmenopause (har ikke hatt mensen på over ett år, men har slitt med syklusen i ti år av andre årsaker enn perimenopause). Jeg er "bare" 47 år så jeg ble anbefalt å gå på hormoner i hvert fall frem til jeg er 50 år, muligens lengre. Jeg har merket veldig lite til noe som helst, bortsett fra at hetetoktene ble nesten borte. Nå har jeg aldri hatt spesielt mange eller heftige hetetokter, men det lille jeg hadde har så godt som forsvunnet. Magefettet er der fortsatt, humøret er høvelig likt, og jeg sover like dårlig. Nå skal det sies at jeg har hatt Graves parallelt med perimenopause, så det er ikke godt å vite hvilke symptomer som kommer av det ene eller andre... Hvis du vurderer hormoner, så gå til gynekolog (enten be lege om å henvise eller gå privat) og få en ordentlig sjekk for å finne ut om du faktisk er i perimenopause. Deretter kan dere diskutere eventuell bruk av hormoner og hva som kan være aktuelt for deg. Jeg anbefaler gjerne plaster. Har du hormonspiral holder det med østrogenplaster som byttes to ganger i uka. Anonymkode: 6c3eb...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå