AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Er 39 og og har startet prøving nå som jeg etter mange års ulykkelig dating har møtt en herlig mann. På grunn av alder vil jeg ta en sjekk med en gang. Mannen sjekket sædkvaliteten forrige uke, og den var dessverre relativt dårlig (lavt antall celler og under snittet lav motilitet). Nå er det altså straks min tur til å få dommen. Ønsker meg veldig barn og er redd for dårlige nyheter. Har noen av dere vært eller er i lignende situasjon og kan dele erfaringer/råd/annet?🫶🏻 Anonymkode: dcc55...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har vært til fertelitessjekk før jul, og det var helt uproblematisk å gjennomføre både blodprøver og undersøkelser. Gruet meg ikke spesielt, og hadde ingen smerter undersøkelsene. Jeg fikk dog dårlig beskjed om at vi etter al sannsynlighet trenger ivf for å oppnå ønske om en lillesøster/lillebror. Selvfølgelig et stort sjokk der og da, men samtidig har vi strevd i 2 år med å oppnå graviditet, og det er godt å få en forkarling. Er nå i gang med hormonstimulering og det føles helt greit at det ble ivf, tenker først og fremst at vi er kjempe heldige som bor i Norge. Vil tru at utifra alder og nedsatt sædkvalitet så vil dere få anbefalt ivf. Håper alt står bra til med deg 😊🤞. Anonymkode: 0d405...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #3 Del Skrevet 41 minutter siden Ville ikke tenkt negativt uten at dere har prøvd! Jeg er 39, og ble gravid naturlig uten problemer i høst. 16 uker på vei nå. En gynekolog kan heller ikke sjekke om du er fertil eller ikke. Han/hun kan selvfølgelig se om det er noe galt, men hos de fleste ser jo alt helt fint ut - uten at det betyr at de blir raskt gravide likevel. Dere må bare prøve og se hvordan det går. Lykke til Anonymkode: 32897...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #4 Del Skrevet 39 minutter siden Dersom det bare er en vanlig gu så er det svært lite en gynekolog kan se ang fertilitet. Ingenting å grue seg til, men jeg forstår at man kan grue seg til svarene. Anonymkode: b050e...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå