AnonymBruker Skrevet 19. januar #81 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et stort problem for meg er det ikke for heldigvis har jeg ikke slike venner og bekjente men det er jo tydeligvis et problem for folk at folk kommer med slike ønsker hvis ikke hadde vel ikke tråden blitt til? Jeg har virkelig aldri opplevd at voksne mennesker kommer med ønskeliste, sånn utenom bryllup. Men til bursdag, aldri vært borti. Og så stive priser på tingene som er på ønskelisten... Det er jo helt latterlig. Fordelen med å være voksen er jo at man har en jobb, får lønn og kjøper det som man vil ha selv. Å velge som et voksent oppegående menneske å opprette en ønskeliste, ikke bare det men ikke en jævla ting til under 2000? Anonymkode: df565...10a Når du tyr til bannskap for å uttrykke hva du tenker om hva andre gjør, så fremstår det som du har et problem med det Anonymkode: d03ca...537 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #82 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selv om du aldri har hørt om det, betyr ikke at det er ukjent. Ganske vanlig kunnskap vil jeg hevde. TS: sier som flere - dere kan gå sammen med andre og spleise. Bare fint med ønskeliste, da kan dere gi en ordentlig gave dere vet hun vil sette pris på Anonymkode: d03ca...537 Kun her på KG jeg har hørt om gave tilsvarende kuvertpris i bryllup, men det er første gang jeg hører om det i forbindelse med bursdag. Det har heller ikke vært vanlig i noen av de kretsende jeg har vanket i gjennom et langt liv. Anonymkode: c88ce...269 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #83 Del Skrevet 19. januar Hva dere gjør? Dere finner butikken som selger tingene hun ønsker seg. Og så kjøper dere et - gavekort. Ingen grunn til å dramatisere noe som løses på et blunk. Og, du? Neste gang lar du mannen kjøpe til egen slekt. Hva har du med dette å gjøre? Hans slekt - hans ansvar. Anonymkode: 52ffa...15e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #84 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kun her på KG jeg har hørt om gave tilsvarende kuvertpris i bryllup, men det er første gang jeg hører om det i forbindelse med bursdag. Det har heller ikke vært vanlig i noen av de kretsende jeg har vanket i gjennom et langt liv. Anonymkode: c88ce...269 Det henger i som gammel skikk og bruk, jeg har hørt om det men hverken praktisert det eller sett at det er spesielt utbredt lenger. Anonymkode: 6c483...cb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #85 Del Skrevet 20. januar Spleis med svigermor da vel, så blir det rundt 1000 på hver, som var opprinnelig plan? Svigermor høres latterlig gjerrig ut da, som ikke kan bruke 2000 på sin egen datters runde dag 👀 Jeg skjønner at DU ikke vil bruke mer, men at hennes egen bror og mor ikke vil? Dvs, kan høres ut som bror er villig til det, men at det er du og svigermor som surver? Jeg hadde lett brukt 2000 til rund dag med feiring til mitt søsken, tross trang økonomi. Anonymkode: 1ae67...863 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #86 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Et stort problem for meg er det ikke for heldigvis har jeg ikke slike venner og bekjente men det er jo tydeligvis et problem for folk at folk kommer med slike ønsker hvis ikke hadde vel ikke tråden blitt til? Jeg har virkelig aldri opplevd at voksne mennesker kommer med ønskeliste, sånn utenom bryllup. Men til bursdag, aldri vært borti. Og så stive priser på tingene som er på ønskelisten... Det er jo helt latterlig. Fordelen med å være voksen er jo at man har en jobb, får lønn og kjøper det som man vil ha selv. Å velge som et voksent oppegående menneske å opprette en ønskeliste, ikke bare det men ikke en jævla ting til under 2000? Anonymkode: df565...10a hun kom med ønskeliste fordi ts spurte henne om det, det var ikke sånn at hun uoppfordret sendte ut en kravliste 🙄 Anonymkode: 1ae67...863 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #87 Del Skrevet 20. januar Stacy__ skrev (17 timer siden): Veldig mange her skriver at vi skal spleise på en av tingene. Det tenkte jeg også var en veldig god ide, så jeg har sent meldinger til de som er invitert på festen, 10 stk. for å høre om de vil spleise. Men det er ingen dom vil, ett par skal ikke gå på festen, de andre har kjøpt gave eller gavekort. Svigermor har bitt i det sure eplet og kjøpt den veska hun ønsket seg … Når ingen vil spleise og svigermor har kjøpt vesken, kan dere bare gi gavekort eller sjokolade/blomster. Men jeg tror jeg hadde gjort et poeng av å gi svigermor blomster, fordi hun står for feiringen. Anonymkode: 59032...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #88 Del Skrevet 20. januar Synes det er frekt jeg å i det hele tatt være voksen og komme med ønskeliste og iallefall når de Skal koste skjorta. Jeg ville holdt meg til planen, gavekort på 1000 kr. Nå har du lært, ikke spørr om sånt;) Anonymkode: 24149...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. januar #89 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 12.11): Min svigerinne har bursdag snart, det er et rundt tall og vi er invitert til bursdagsselskap/lag. I forkant av dette har hun sendt ut en ønskeliste med DYRE gaver hun ønsker seg. For eksempel skinnveske i ekte skinn (oppgitt merke i tillegg) til 2000-3000kr, klokke med gull reim, kåpe i ull, skjerf til 2000-3000kr osv. Det er ikke en ting på lista som koster under 2000kr etter min mening. Synes det er frekt å be om så dyre gaver, vurderer å ikke dra …😣 Min mann er litt oppgitt over meg og svigermor, for det var vi som ba om den ønskelista. Han mener vi burde ha forholdt oss til opprinnelig plan, som var å gi gavekort på 1000kr… Hva bør vi gjøre her? Holde oss til opprinnelig plan og gi det gavekortet eller kjøpe en av disse rådyre tingene. Vi har normal god økonomi og råd til å legge ut 2000-3000kr for en gave, men synes det er sure penger å betale for en (unødvendig) gave til en voksenperson som burde vært i arbeid og i stand til å kjøpe de tingene selv. Anonymkode: 98600...41d Hold dere til opprinnelig plan. En ønskeliste er bare en ønskeliste ikke en bestillingsliste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet 20. januar #90 Del Skrevet 20. januar Dette er jo et ikke-problem. Dere synes ønskene var for dyre. Da kjøper dere noe annet, f.eks. et gavekort, for den summen dere synes er passende. Case closed. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 20. januar #91 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 12.11): Min svigerinne har bursdag snart, det er et rundt tall og vi er invitert til bursdagsselskap/lag. I forkant av dette har hun sendt ut en ønskeliste med DYRE gaver hun ønsker seg. For eksempel skinnveske i ekte skinn (oppgitt merke i tillegg) til 2000-3000kr, klokke med gull reim, kåpe i ull, skjerf til 2000-3000kr osv. Det er ikke en ting på lista som koster under 2000kr etter min mening. Synes det er frekt å be om så dyre gaver, vurderer å ikke dra …😣 Min mann er litt oppgitt over meg og svigermor, for det var vi som ba om den ønskelista. Han mener vi burde ha forholdt oss til opprinnelig plan, som var å gi gavekort på 1000kr… Hva bør vi gjøre her? Holde oss til opprinnelig plan og gi det gavekortet eller kjøpe en av disse rådyre tingene. Vi har normal god økonomi og råd til å legge ut 2000-3000kr for en gave, men synes det er sure penger å betale for en (unødvendig) gave til en voksenperson som burde vært i arbeid og i stand til å kjøpe de tingene selv. Anonymkode: 98600...41d Er kr 2000 dyrt for et rundt tall til en svigerinne....? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #92 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 12.11): Min svigerinne har bursdag snart, det er et rundt tall og vi er invitert til bursdagsselskap/lag. I forkant av dette har hun sendt ut en ønskeliste med DYRE gaver hun ønsker seg. For eksempel skinnveske i ekte skinn (oppgitt merke i tillegg) til 2000-3000kr, klokke med gull reim, kåpe i ull, skjerf til 2000-3000kr osv. Det er ikke en ting på lista som koster under 2000kr etter min mening. Synes det er frekt å be om så dyre gaver, vurderer å ikke dra …😣 Min mann er litt oppgitt over meg og svigermor, for det var vi som ba om den ønskelista. Han mener vi burde ha forholdt oss til opprinnelig plan, som var å gi gavekort på 1000kr… Hva bør vi gjøre her? Holde oss til opprinnelig plan og gi det gavekortet eller kjøpe en av disse rådyre tingene. Vi har normal god økonomi og råd til å legge ut 2000-3000kr for en gave, men synes det er sure penger å betale for en (unødvendig) gave til en voksenperson som burde vært i arbeid og i stand til å kjøpe de tingene selv. Anonymkode: 98600...41d Hold dere til planen og spleise på en ting på listen evnt, om budsjettet er 1000kr. Da kan feks du og din mor spleise på den tingen til 2000kr. Men helt enig , det er sykt frekt å forvente så dyre gaver. Fikk dyrt gave ønske fra en person, med bursdag md etter meg. På min dag, fikk jeg ikke gratulerer med dagen engang. Men dagen før kom en komentar, det er i morgen du har bursdag ikke sant? Og kom da med de ønskene, etterfulgt av det. Når man er slik frekk, er de tilbøyelig til å kritisere at dere spleiset på gave også. Men da setter hun seg selv i dårlig lys. Klager hun ikke på det, så er det jo vinn vinn situasjon. Også kan du på et senere tidspunkt si hva taket ditt på gaver er. Så neste gang hun kommer med urimelig gaveluste, kan du lett si at det er jo over dobbelt av gavebudsjettet mitt, så har du et ønske som er innenfor det budsjettet? Gjør hu. Ikke det, så gir du kun penger. Og ikke legg masse irritasjon i det. Da blir det bare surt. Bare løs det på et vis. Anonymkode: 9d0f4...f69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. januar #93 Del Skrevet 20. januar Makavelli skrev (13 minutter siden): Er kr 2000 dyrt for et rundt tall til en svigerinne....? Ja 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 20. januar #94 Del Skrevet 20. januar Chill, det er en ønskeliste, du trenger ikke kjøpe noe fra den. Bare gi det gavekortet, evt spleis på en gave med noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #95 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Synes det er frekt jeg å i det hele tatt være voksen og komme med ønskeliste og iallefall når de Skal koste skjorta. Jeg ville holdt meg til planen, gavekort på 1000 kr. Nå har du lært, ikke spørr om sånt;) Anonymkode: 24149...9dd Som opptil flere har påpekt- de har selv bedt om en ønskeliste, og da kom svigerinnen med en. Hun gjorde det uke uoppfordret. Anonymkode: 2a559...b17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 20. januar #96 Del Skrevet 20. januar (endret) Maleficenta skrev (13 minutter siden): Ja Jøss. Jeg ser på svigerinnen min som en søster. Og med tanke på at jeg er en voksen mann i midten av tredveårene, så er ikke 2000kr for rundt tall mye. Kona og jeg gir gaver sammen, så søsknene våre får gaver av samme verdi. Endret 20. januar av Makavelli 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #97 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 12.11): Min svigerinne har bursdag snart, det er et rundt tall og vi er invitert til bursdagsselskap/lag. I forkant av dette har hun sendt ut en ønskeliste med DYRE gaver hun ønsker seg. For eksempel skinnveske i ekte skinn (oppgitt merke i tillegg) til 2000-3000kr, klokke med gull reim, kåpe i ull, skjerf til 2000-3000kr osv. Det er ikke en ting på lista som koster under 2000kr etter min mening. Synes det er frekt å be om så dyre gaver, vurderer å ikke dra …😣 Min mann er litt oppgitt over meg og svigermor, for det var vi som ba om den ønskelista. Han mener vi burde ha forholdt oss til opprinnelig plan, som var å gi gavekort på 1000kr… Hva bør vi gjøre her? Holde oss til opprinnelig plan og gi det gavekortet eller kjøpe en av disse rådyre tingene. Vi har normal god økonomi og råd til å legge ut 2000-3000kr for en gave, men synes det er sure penger å betale for en (unødvendig) gave til en voksenperson som burde vært i arbeid og i stand til å kjøpe de tingene selv. Anonymkode: 98600...41d Hvis man først skal gi gaver til voksne, så ville jeg heller gått sammen med noen andre og kjøpt en av de tingene hun faktisk ønsker seg enn å bruke 1000 kr på noe hun ikke ønsker seg. Anonymkode: 8cb20...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stacy__ Skrevet 21. januar #98 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spleis med svigermor da vel, så blir det rundt 1000 på hver, som var opprinnelig plan? Svigermor høres latterlig gjerrig ut da, som ikke kan bruke 2000 på sin egen datters runde dag 👀 Jeg skjønner at DU ikke vil bruke mer, men at hennes egen bror og mor ikke vil? Dvs, kan høres ut som bror er villig til det, men at det er du og svigermor som surver? Jeg hadde lett brukt 2000 til rund dag med feiring til mitt søsken, tross trang økonomi. Anonymkode: 1ae67...863 Det er svigermors svigerdatter. Og svigermor er pensjonist med dårlig råd, ikke viljen det står på, men økonomien. Hun er raus og steller i stand til bursdagsfest hjemme hos seg, tenkte i utgangspunktet at det var nok. Når det gjelder gaven, la jeg og mannen ut for 2/3 av prisen for veska svigermor kjøpte. Synes likevel det ble litt i det dyreste laget. Vi er forskjellige. Det er ikke alle som er vandt til dyre gaver, verken å gi eller få. I min familie gir vi hverandre gaver for 500kr til bursdager og jul, vi voksne dropper julegaver. Til runde bursdager og lag gir vi for 1000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #99 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Spleis med svigermor da vel, så blir det rundt 1000 på hver, som var opprinnelig plan? Svigermor høres latterlig gjerrig ut da, som ikke kan bruke 2000 på sin egen datters runde dag 👀 Jeg skjønner at DU ikke vil bruke mer, men at hennes egen bror og mor ikke vil? Dvs, kan høres ut som bror er villig til det, men at det er du og svigermor som surver? Jeg hadde lett brukt 2000 til rund dag med feiring til mitt søsken, tross trang økonomi. Anonymkode: 1ae67...863 Du høres også latterlig ut med en sånn kommentar,du skjønner at folk har forskjellig økonomi? Anonymkode: fcecd...c25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #100 Del Skrevet 21. januar Makavelli skrev (13 timer siden): Er kr 2000 dyrt for et rundt tall til en svigerinne....? Ja! Anonymkode: fcecd...c25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå