Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Ny her inne. Men søker litt hjelp :)

Skal gifte oss 27 mai. Blir et slags 3-dagersgreie til fjells...

Har fått ok deal på overnatting, så folk betaler overnatting selv (450 pr natt, pr pers).

Kort skissert så ankommer mange på fredagen siden mange reiser fra byen. Fredag kveld inviterer vi til vennefest, der vi står for servering av litt enkel mat + litt vin til. Er ment som en sosial intro-greie siden mange av vennene våre ikke har møtt hverandre før..

Lørdag er jo vielsen, middag og festen. Vi har tenkt sånn vi spytter heller inn litt ekstra til et ekstra glass vin til maten ennå ha fri bar. Er så dumt om man blir sittende med tomt glass til slutt. Men så er det det at når vi er ferdig med middagen går vi over til et annet bygg der festen er.

Så til saken... Må innrømme at jeg synes det er rart å ikke ha fri bar eller noe, men kanskje vi kunne tatt 1 bong eller noe til gjestene? Eller blir det bare dumt?

Er kanskje det enkleste å si at når vi går over til festlokalet betaler alle drikke selv?

Siden vi er et sted med skjenkebevilling kan vi ikke ordne noe av drikke selv. Ergo koster alt en del og vi vil heller ha med flere venner enn å betale mye alkohol - om dere skjønner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de fleste forstår at dere ikke kan betale både middag og vin begge dagene og fri bar i tillegg. Jeg ville regnet på det og enten gitt en bong eller to eller bare sagt at drikke kan kjøpes i baren. Høres ut som et kjempefint bryllup!! :)

Skrevet

Vær forberedt på å få "pepper" for et sånt valg her inne. Å la gjestene betale noe som helst utover egen overnatting og reise er for noen en ufattelig egoistisk greie.

Ville anbefale at dersom dere har råd til et, gir dere alle gjestene en bong hver. Husk også å skrive på invitasjonene at "etter maten er det bar der man kan kjøpe det man ønsker å drikke" eller tilsvarende. Ellers kan det jo hende folk ikke tenker så langt, og ikke tar med seg penger til dette.

Skrevet
Vær forberedt på å få "pepper" for et sånt valg her inne. Å la gjestene betale noe som helst utover egen overnatting og reise er for noen en ufattelig egoistisk greie.

Ville anbefale at dersom dere har råd til et, gir dere alle gjestene en bong hver. Husk også å skrive på invitasjonene at "etter maten er det bar der man kan kjøpe det man ønsker å drikke" eller tilsvarende. Ellers kan det jo hende folk ikke tenker så langt, og ikke tar med seg penger til dette.

Skjønner det godt :) Synes jo ikke det er en optimal løsning selv heller. Det er bare det at vi ikke har råd. Vi skviser inn der vi kan, men må betale alt selv da vi ikke får penger fra foreldrene våre. Kunne jo kuttet ut fredagen og opplegget der, men har ikke lyst til det... Men smart å skrive på invitasjonen. Det skal jeg få med. Skal sende de nå denne uken.

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Støtter det med at det bør stå i invitasjonen dersom det ikke er fri bar, slik at folk husker å ta med penger.

Høres ut som dere har en veldig fin plan! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jammen HALLO!! Ny vri her! I de bryllupene jeg har vært i, har det stått på invitasjonene at "alle som vil, kan ta me noe "godt" til baren"....Hvilket alle gjør, selvsagt; og da blir det jo FRI BAR!!! Kjempelurt! Alle kan ta seg litt av hvert; bra blir det!.

Skrevet
Jammen HALLO!! Ny vri her!  I de bryllupene jeg har vært i, har det stått på invitasjonene at "alle som vil, kan ta me noe "godt" til baren"....Hvilket alle gjør, selvsagt; og da blir det jo FRI BAR!!! Kjempelurt! Alle kan ta seg litt av hvert; bra blir det!.

Kjempelurt forslag. Men det passer nok ikke for oss. Stedet vi er på er bundet av sjenkebevilling, så vi kan dessverre ikke sette opp noen bar selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...