Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Straw
Skrevet

Jeg har vært samboer i flere år. Vi har ingen barn sammen.

For et år siden hadde vi en kjempekrise på grunn av noe han hadde gjort. Fikk en forklaring så muligens kunne være sant så jeg lot tvilen komme ham til gode. Trodde jeg iallfall. Når jeg nå ser tilbake så har jeg gått på tå hev siden da. For en stund siden så oppdagen jeg at han hadde gjort det samme igjen. Det betyr at det han sa til meg først ikke stemmer. Der og da så forsto jeg at jeg måtte ut av forholdet. Av ulike årsaker så har dette tatt tid. En gang jeg ikke var helt edru konfronterte jeg ham med det jeg visste. Fikk egentlig ikke noe svar. Han bare gikk og sjekket ut hvordan og hva jeg kunne vite. Neste morgen så ble det ikke nevnt. Jeg har ikke tatt det opp og ikke han heller.

Han skjønner ikke at forholdet er over. Vi gjør sjeldent noe sammen lenger. Jeg snakker ikke om personlige ting. Jeg er tidvis amper. Jeg er ikke fysisk med ham og vrir meg unna kjærtegn dersom jeg kan. Sex er et tilbakelagt kapittel. Kanskje han ikke vil se? Han kan da ikke si at det kommer overraskende på at jeg flytter?

Er menn blinde? Snakker generelt nå. Har jo fått med meg at det oftere er kvinner enn menn som går og ofte så skjønner ikke menn hvorfor. Kvinnene mener de har sagt i fra at ting ikke er ok i forholdet. Ikke bare en gang, men mange.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

synes nå det er litt rart at du ikke tar en prat med ham om at du ikke lenger ønsker å være sammen med ham. Regner med at han kommer til å skjønne dét i allefall.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor skal han "skjønne" det? Er du for feig til å fortelle ham det edru, og så pakke og gå?

Gjest baby-E
Skrevet

kanksje du skulle vurdere å være litt klarere i tale?

Skrevet

Mener du at han skal gjette seg til hva du tenker? Mulig (noen) menn er blinde, men tankelesere er ikke de (heller)!

Snakk med han.

Gjest Binna
Skrevet (endret)

Enig i alle svar du har fått hittil. Dessuten trenger gutter gjerne "klar tale" og du merker jo at han ikke skjønner at det er slutt... Så hvorfor ikke bare si det rett ut? Hadde du åpna kjeften litt før så hadde forholdet deres kanskje hatt en sjanse??

Endret av hæxa
Gjest Piper
Skrevet

Hvorfor skal kvinner gi hint, som menn igjen ikke forstår? Hvordan i all verden skla han kunne vite hvordan du har det, uten at du sier i fra? Alle kan jo ha dårlige dager, men det er jo ikke dermed sagt man vil avslutte forholdet. Så igjen, hvordan kan ha vite at du vil ut, uten at du har sagt i fra?

Har du sagt i fra i full tilstand, bør du bli såpass voksen at du tar det opp med han i edru tilstand. Å diskutere forholdet i full tilstand, sier mye om hvor lite voksen man egentlig er.

Gjest Straw
Skrevet
Enig i alle svar du har fått hittil. Dessuten trenger gutter gjerne "klar tale" og du merker jo at han ikke skjønner at det er slutt... Så hvorfor ikke bare si det rett ut? Hadde du åpna kjeften litt før så hadde forholdet deres kanskje hatt  en sjanse??

Forholdet vårt har nok ingen sjanser. Jeg prøvde da jeg først fant ut hva han holdt på med. Som jeg skrev så valgte jeg å tro på det han sa. Hvilket viste seg å ikke stemme. Jeg akter ikke å være kjæreste med en som holder på med straffbare forhold. Jeg var heller dum som ikke gikk for et år siden.

Har du sagt i fra i full tilstand, bør du bli såpass voksen at du tar det opp med han i edru tilstand. Å diskutere forholdet i full tilstand, sier mye om hvor lite voksen man egentlig er.

Kanskje lite voksent, men også redd. Opplevde sider ved ham som gjør at jeg faktisk er redd ham.

Jeg skal ta det opp med ham. Ikke for å redde noe forhold, men for å si at jeg går.

Gjest Binna
Skrevet (endret)

hvis det virkelig er så ille så synes jeg det er rart at du forsatt bor med han og ikke har gitt "klar tale".

Hvorfor bor du der forsatt?

Endret av hæxa
Gjest Straw
Skrevet

Jeg er nødt til å bo her en stund til av ulike årsaker som jeg ikke har tenkt å gå inn på her. Hadde jeg kunnet så hadde jeg vært ute av huset nå.

Skrevet

Om du er redd for han, hvorfor har du da ikke flyttet for lengst?

Gjest Stell@
Skrevet
hvis det virkelig er så ille så synes jeg det er rart at du forsatt bor med han og ikke har gitt "klar tale".

Hvorfor bor du der forsatt?

klarer man ikke å tenke seg til at det er ikke alt man vil skrive her inne? :roll:

Gjest Stell@
Skrevet

Hvem vet? kanskje han er en psykopat (for å sette det litt på spissen)?

alt er så himla lett for KG's kvinner. Det er jo bare å pakke sakene å gå.

som jeg skrev over. det er ikke ALT man vil utlevere på et forum. guri land altså.

Skrevet
klarer man ikke å tenke seg til at det er ikke alt man vil skrive her inne? :roll:

Da kan man jo heller ikke forvente seg å få ordentlige svar. Akkurat som samboeren hennes, er heller ikke vi tankelesere.

Gjest Binna
Skrevet (endret)

Det kan være mange grunner til at hun forsatt bor der. Det kan tenkes hun er skikkelig redd. Men det trenger ikke å være det. Jeg spør ikke om alle detaljer akkurat heller..

Jeg har ei "venninne" som har vært i lignende situvasjon. Hun flyttet ikke fordi hun kom til å få så dårlig råd... Derfor spør jeg trådstarter om hvorfor. men det er ikke sikkert hun vet det heller..

Endret av hæxa
Gjest Stell@
Skrevet
Da kan man jo heller ikke forvente seg å få ordentlige svar. Akkurat som samboeren hennes, er heller ikke vi tankelesere.

Jo, det kan man.

Og har man litt oppi nøtta så fatter man at det ikke er alt som blir skrevet ned på et forum. Enkelt og greit.

Gjest Binna
Skrevet
Jo, det kan man.

Og har man litt oppi nøtta så fatter man at det ikke er alt som blir skrevet ned på et forum. Enkelt og greit.

I fare for å gjenta meg selv : jeg har ikke spurt om detaljer.

Gjest Straw
Skrevet
Jeg har ei "venninne" som har vært i lignende situvasjon. Hun flyttet ikke fordi hun kom til å få så dårlig råd... Derfor spør jeg trådstarter om hvorfor. men det er ikke sikkert hun vet det  heller..

Kan iallfall avkrefte at det ikke har noe med penger og statussymboler å gjøre. Jeg har økonomi til å stå på egne bein. Jeg har faktisk bedre økonomi enn ham ;)

Skrevet
Jo, det kan man.

Jeg har faktisk ganske mye oppi nøtta og forstår at man ikke vil utlevere alle detaljer. Poenget mitt er at da er det ikke så lett for andre å komme med konkrete råd heller når man ikke vet hva som er problemet.

Gjest Straw
Skrevet

Jeg var faktisk ikke klar over at jeg var redd ham og hans reaksjoner før for et par måneder siden. Da var jeg i en veldig sårbar situasjon som han utnyttet ved å hele tiden gi meg verbale stikk og det på et tidspunkt hvor jeg ikke var i stand til å forsvare meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...