AnonymBruker Skrevet 20. januar #41 Del Skrevet 20. januar Honey Dew skrev (2 timer siden): Hun bearbeider sorgen og du blir irritert? Å bearbeide sorg i sosiale medier på den måten som ts beskriver høres ikke sunt ut. Ts er oppgitt fordi personen tydeligvis mener alle som sørger bør poste i sosiale medier , hvis ikke sørger man ikke. Det burde ts fått bedre frem siden flere hopper over det. Å bearbeide sorg ved å skrive masse statuser som masse ukjente folk kan lese er heller ikke lurt. Det er f.eks skammere som går direkte på folk som har mistet kone eller mann. Tenker man ikke på slikt? Anonymkode: 9c122...2f9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #42 Del Skrevet 20. januar Vecky skrev (10 minutter siden): Men sånn “åtte år siden du døde bestemor”, i dag skulle du blitt 103 år” syns jeg rett og slett bare er litt rart. "... og vi mistet deg så altfor tidlig🥀🥀🥀" Uff ja, det kan bli litt mye klein sorg på utstilling. Samtidig har jeg forståelse for at for noen blir livet så forandret at man aldri blir helt den samme. En venninne mistet begge sine to unge voksne sønner i løpet av knappe tre år. Det har gått noen juler og sommerferier siden da, men at hun av og til viser at hun fremdeles sørger synes jeg er helt naturlig. Det går månedsvis mellom hver gang og hun poster også helt andre ting. Anonymkode: 97752...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 20. januar #43 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): "... og vi mistet deg så altfor tidlig🥀🥀🥀" Uff ja, det kan bli litt mye klein sorg på utstilling. Samtidig har jeg forståelse for at for noen blir livet så forandret at man aldri blir helt den samme. En venninne mistet begge sine to unge voksne sønner i løpet av knappe tre år. Det har gått noen juler og sommerferier siden da, men at hun av og til viser at hun fremdeles sørger synes jeg er helt naturlig. Det går månedsvis mellom hver gang og hun poster også helt andre ting. Anonymkode: 97752...18a Ja, fullt forståelig når man har mistet noen som var ganske ung. Det er jo liksom ikke riktig at man skal dø tidlig. Men når bestemor har bikka 90 og vel så det blir det litt voldsomt. Akkurat som man aldri skal få lov til å dø. Skal sies at jeg jobber i eldreomsorgen, så har kanskje et litt mer avslappet forhold til det enn hva noen andre kan ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #44 Del Skrevet 20. januar Fidoss skrev (14 timer siden): Hvordan er det terapi å legge ut? Kan du ikke bare skrive ned følelsene dine uten å måtte legge de ut? Er terapien at man får bekreftelse/oppmerksomhet? Spør fordi jeg genuint er nysgjerrig Det blir som å snakke med noen, få det litt ut av systemet eller ta brodden av det ved å sette ord på det. Noen har sorgen for seg selv men for meg har det hele tida vært å snakke og sette ord på det. Og i stedet for å " plage" min nærmeste så skriver jeg det på SoMe. Har ingenting med bekreftelse eller oppmerksomhet, det er kun for egen del. Må og legge til at av og til skriver jeg det og så legger jeg det ut slik at bare jeg selv ser det. Dette har hjulpet meg mye. Anonymkode: 09ba6...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #45 Del Skrevet 20. januar Vecky skrev (16 minutter siden): Ja, fullt forståelig når man har mistet noen som var ganske ung. Det er jo liksom ikke riktig at man skal dø tidlig. Men når bestemor har bikka 90 og vel så det blir det litt voldsomt. Akkurat som man aldri skal få lov til å dø. Skal sies at jeg jobber i eldreomsorgen, så har kanskje et litt mer avslappet forhold til det enn hva noen andre kan ha. Men handler det så mye om den som er død? Jeg tror det går mest på den som har mistet noen. Og min sorg er like verdig om personen som døde var 90 eller 10 år gammel. Var mye mer traumatisk for meg å miste en besteforelder enn en yngre slektning, vi hadde mer historie, hatt lengre tid til å knytte bånd, og personen var en stor del av min trygghet. Anonymkode: 4833a...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 20. januar #46 Del Skrevet 20. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 19.21): For meg er det terapi og legge ut slik på SoMe. De som ikke takler det får avfølge meg, blokkere meg eller hva de vil . Mitt liv, mine valg. Anonymkode: 09ba6...2a9 Dette er jo selvbedrag. «Terapien» ligger i oppmerksomheten det gir. Ellers kunne du skrevet dagbok. Du har et valideringsbehov som omfatter oppmerksomhet fra halvt fremmede mennesker. Du legger mer i oppmerksomheten enn du burde gjøre. Sorg er personlig for alle, på SoMe slenger de fleste på et høflig hjerte og skroller videre. Det er ikke terapi… Endret 20. januar av Rotemor 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #47 Del Skrevet 20. januar Rotemor skrev (39 minutter siden): Dette er jo selvbedrag. «Terapien» ligger i oppmerksomheten det gir. Ellers kunne du skrevet dagbok. Du har et valideringsbehov som omfatter oppmerksomhet fra halvt fremmede mennesker. Du legger mer i oppmerksomheten enn du burde gjøre. Sorg er personlig for alle, på SoMe slenger de fleste på et høflig hjerte og skroller videre. Det er ikke terapi… Takk for at du tror du kjenner meg og psykoanalyserer meg da. Så lenge det hjelper for meg og jeg selv vet hva jeg får utav det så er det det eneste viktige. Og hvertfall spiller det null rolle hva en total fremmed på KG sier,helt urelevant. Anonymkode: 09ba6...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 21. januar #48 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for at du tror du kjenner meg og psykoanalyserer meg da. Så lenge det hjelper for meg og jeg selv vet hva jeg får utav det så er det det eneste viktige. Og hvertfall spiller det null rolle hva en total fremmed på KG sier,helt urelevant. Anonymkode: 09ba6...2a9 Det er ikke du som psykoanalyseres her. Det er handlingen din som har helt opplagte motiver. Det er ikke skrivingen, men tilbakemeldingene. Det sier seg selv. Det endrer seg ikke ved at du blir sint. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #49 Del Skrevet 21. januar Bestemor døde når hun var i 60 årene, jeg var 12 år, nå er jeg 49 og noen poster fortsatt "i dag er det x antall år siden, tenke at du hadde vert x antall år hvis ikke du hadde dødd den gangen" og jeg sitter på hendene hvert år... Anonymkode: 82475...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #50 Del Skrevet 21. januar Rotemor skrev (8 timer siden): Det er ikke du som psykoanalyseres her. Det er handlingen din som har helt opplagte motiver. Det er ikke skrivingen, men tilbakemeldingene. Det sier seg selv. Det endrer seg ikke ved at du blir sint. Jeg får meget sjelden tilbakemeldinger,så den var du ikke heldig med. Som sagt:så lenge det funker og gjør livet lettere så betyr ikke andre meninger noe. Hvem er sint? Jeg er aldri sint jeg. Anonymkode: 09ba6...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #51 Del Skrevet 21. januar Det er ingen fasit på hvordan prosessere sorg. For noen hjelper det å skrive det ned og få ordene ut til verden. For andre hjelper det å ikke prate om det. Noen får forsinket sorg reaksjon, andre bryter sammen der og da. Anonymkode: 8ef88...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 21. januar #52 Del Skrevet 21. januar (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg får meget sjelden tilbakemeldinger,så den var du ikke heldig med. Som sagt:så lenge det funker og gjør livet lettere så betyr ikke andre meninger noe. Hvem er sint? Jeg er aldri sint jeg. Anonymkode: 09ba6...2a9 At du ikke får tilbakemeldinger bør du lese noe viktig ut fra.. Endret 21. januar av Rotemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #53 Del Skrevet 21. januar Rotemor skrev (5 timer siden): At du ikke får tilbakemeldinger bør du lese noe viktig ut fra.. Nok fra deg nå. Anonymkode: 09ba6...2a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #54 Del Skrevet 22. januar En venn på SoMe hadde gjentatte sorgmeldinger da hunden døde. La ut masse bilder fra "graven" med sånne figurer og lys på også, det synes jeg er litt i overkant. Kjenner noen som mistet far i familien nå nylig etter lang sykdom, alt er kringkastet i lokalavisen og på facebook. Vi vet alt som har skjedd i sykdomsforløpet, og begravelsen ble annonsert og mye åpenhet. For meg blir det for mye. Anonymkode: 557c5...ea9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå