AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar Barnefar skal ha barna annenhver helg, men det har ikke vært tilfelle de siste tre månedene. Han møter opp Max 1 helg i måneden, dette er veldig vondt for eldstemann som er 6 år, yngste på 2 bryr seg ikke. Jeg har snakket med barnefar om dette flere ganger, men når ikke frem. Hva bør jeg gjøre? Det hadde vært mye bedre om han ga meg 100% av omsorgen og så kunne han møte ungene når det passer han. Må legge til at jeg ikke er en som saboterer og ødelegger for samvær med far, tvert i mot strekker jeg meg langt for å få det til, og er villig til å gi far 50% av omsorgen hvis han vil. Men problemet er at far ikke møter opp til samvær. Anonymkode: 824fd...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Barnefar skal ha barna annenhver helg, men det har ikke vært tilfelle de siste tre månedene. Han møter opp Max 1 helg i måneden, dette er veldig vondt for eldstemann som er 6 år, yngste på 2 bryr seg ikke. Jeg har snakket med barnefar om dette flere ganger, men når ikke frem. Hva bør jeg gjøre? Det hadde vært mye bedre om han ga meg 100% av omsorgen og så kunne han møte ungene når det passer han. Må legge til at jeg ikke er en som saboterer og ødelegger for samvær med far, tvert i mot strekker jeg meg langt for å få det til, og er villig til å gi far 50% av omsorgen hvis han vil. Men problemet er at far ikke møter opp til samvær. Anonymkode: 824fd...097 Du har min fulle sympati. Har du gått så langt som å forklare han at deres felles barn vil ende opp med traumer og vonde minner hvis dette eskalerer og for mange avtaler blir brutt? Om dette ikke får han til å våkne opp kanskje du må stille et ultimatum? At han kan se barna ved spesielle anledninger typ bursdag og jul, men ikke noe mer enn det. Anonymkode: d1136...53d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Del Skrevet 19. januar Dokumenter, og reforhandle samværsavtale enten på fvk eller i rettsak og be om mer omsorg til deg. Ha kommunikasjonen mellom dere skriftlig. Anonymkode: 298fb...b26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 19. januar #4 Del Skrevet 19. januar Det er dessverre lite man faktisk kan gjøre med sviktende samværsforeldre. Me. Du har min fulle sympati også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Del Skrevet 19. januar Dokumenter!! Få det skriftlig fra han. Også tar du det til nav og får endret bidraget. Han som samværsfordre kan komme og gå som han selv vil. Du kan ikke gjøre noe med det. Nå når barna er så små, har de heller ingen stemme. Anonymkode: 23812...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Del Skrevet 19. januar Er det alltid han som henter? I såfall så pakker du og kjører ungene hjem til han du da og sier værsågod her er ungene dine som du laget deg 🫣 Anonymkode: 27bb0...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Del Skrevet 19. januar FVK, legg frem bevis, ny samværsavtale og bidrag gjennom Nav. Det er så jævlig at noen kan gjøre sånn mot sine egne barn, men det skjer dessverre. Utrolig leit å høre at du har det slik med eksen. Anonymkode: 71983...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #8 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Barnefar skal ha barna annenhver helg, men det har ikke vært tilfelle de siste tre månedene. Han møter opp Max 1 helg i måneden, dette er veldig vondt for eldstemann som er 6 år, yngste på 2 bryr seg ikke. Jeg har snakket med barnefar om dette flere ganger, men når ikke frem. Hva bør jeg gjøre? Det hadde vært mye bedre om han ga meg 100% av omsorgen og så kunne han møte ungene når det passer han. Må legge til at jeg ikke er en som saboterer og ødelegger for samvær med far, tvert i mot strekker jeg meg langt for å få det til, og er villig til å gi far 50% av omsorgen hvis han vil. Men problemet er at far ikke møter opp til samvær. Anonymkode: 824fd...097 Hvk Få fast avtale Mer kan du ikke gjøre. Kan ikke tvinge noen ha sine egne barn, sier jo litt om han som ikke klarer ha sine barn 2 helger i måneden en gang. Anonymkode: b7a39...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla&Vifsla Skrevet 19. januar #9 Del Skrevet 19. januar Du får dessverre ikke gjort noe med det - samværsforelder kan iht norsk lov komme og gå som han vil. Så - hvordan håndtere dette er egetnlig spørsmålet du bør stille det. Først og fremst: innse at barna er ditt ansvar hele tiden. Du kan ikke stole på far. Dokumenter at han ikke følger opp samværsavtalen, før logg/dagbok sånn at du kan vise konkret at han ikke følger opp. Bidrag? Det tar du gjennom NAV (om du ikke allerede gjør det). I fht barna slutter du å snakke om at de skal til far. Du sier at du ikke vet om han kommer, og så legger du planer som at han ikke gjør det. Ikke bruk tid og energi overfor barna om å “framsnakke” far, jeg mener selvsagt ikke at du skal snakke stygt om han, men det er ikke ditt ansvar at han har et godt forhold til sine barn. Det er også¨viktig - slutt å fosøk å få far i tale, forklare/overbevise om at han må ditt eller datt. HAN har selv ansvar for hva slags forhold han skal ha til sine barn. Han er en voksen mann ergo kan du også forvente at han tar ansvar for sine forhold ikke minst til sine barn. Jeg vet at det er vanskelig og tungt, men du må akseptere at du har ansvaret for barna og innrette deg etter det. Som - igjen - betyr at du IKKE skal ta ansvar for far eller hans relasjon med barna. Du må bruke din tid og din energi på deg og ungene, ikke på far. Du kan alltids kalle inn til møte på FVK - men det er ikke far forpliktet til å møte på og FVK har verken makt eller myndighet til å gjøre noe med situasjonen. Antakeligvis vil du bare oppleve at de jatter med far, dessverre pleier de det. Og at det vil endre noe på fars oppførsel er lite trolig, så jeg ville ikke brukt noe energi på det. Ta vare på ungene og deg selv og slutt å bry deg om far og hans manglende oppfølging. Ansvaret for dette er hans, ikke ditt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #10 Del Skrevet 19. januar En far gjør som han vil. Hos meg tok det tre år og 8 meklinger før han orket samvær. Anonymkode: d78d7...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå