AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Del Skrevet 18. januar Hei. Jeg holder på å undersøke om det finnes notater, bekymringsmeldinger o.l om meg hos barnevernet, skoler, sykehus osv. Har vært og er en lang prosess. Grunnen for dette er at en gammel nabo fortalte min samboer at han hadde sendt bekymringsmelding til bv, da jeg var lita. ( Vokste opp med en far som var alkoholiker, utsatt for seksuelle overgrep, o.l dette pågikk i mange år, til eg en dag tørte å gå til bv selv og fortelle. Etter det den gamle naboen fortalte samboer, har hode mitt kvernet, er det sant? ( Vokste opp i tro om at ingen prøvde å hjelpe ) Dermed startet jeg denne prosessen. Har så langt funne ut at det den gamle naboen hadde sagt, er sant. Det står i mine notater fra kommunen jeg flyttet til at naboen hadde ringt og meldt bekymring, det sier naboen og at h*n hadde kontakter bv i ***** ( kommunen jeg bodde i med min far) ca 8-10 ganger men dei gjor ingenting med det. Står og i mine papirer fra sykehuset at bv har sagt til en sykepleier " har vært inne i denne familien i flere år" .. Fra skolen jeg gikk på som liten er det og et notat fra bv, der dei ønsker info fra skolen, om fravær, humør, karakter, interesse osv, da dei undersøker familie situasjonen. Står og at bv i min barndom kommune har tidligere hatt undersøkelser i saken, men ikke kommen inn med hjelpetiltak, selv om dei hadde sett behovet. Jeg har kontaktet bv i barndoms kommunen da dette gjelder dei, jeg får svar tilbake at dei ikke har noe om meg. Er det mulig? Når det står i notater både fra skole, sykehus og bv i den kommunen jeg flyttet til, så er den kommunen nemdt. Kan bv skjule ting? Eller misforstår jeg noe her? Jeg ønsker å vite, å har fått tak i mange " pusle brikker", men mangler den ene store. Hva kan jeg gjøre? Jobber med dette i 1,5år. Kom gjerne med ideer, tips o.l på hvem andre jeg kan snakke med så kan vite noe. Anonymkode: f257c...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Del Skrevet 18. januar Folk/naboer kan ta feil, huske feil. Anonymkode: b03d1...802 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #3 Del Skrevet 18. januar Du kan kreve innsyn i alle dokumenter som gjelder deg selv. Til og med fra barnevernet. Anonymkode: b70ff...7c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk/naboer kan ta feil, huske feil. Anonymkode: b03d1...802 Ja, det vet jeg, derfor jeg ville undersøke, og fant ut at nabo har ringt inn til bv 8-10 ganger. Anonymkode: f257c...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan kreve innsyn i alle dokumenter som gjelder deg selv. Til og med fra barnevernet. Anonymkode: b70ff...7c9 Har prøvd, dei forteller at dei ikke finner noe. Anonymkode: f257c...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Del Skrevet 18. januar Du får koble på en advokat Anonymkode: b03d1...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #7 Del Skrevet 18. januar Hvis personer har ringt så burde det blitt arktivert, og det burde vel også blitt opprettet sak - i hvert fall etter dagens regelverk. Hvis telefonsamtalen ikke er arkivert har de vel brutt arkivlova, som derfor gjør det vanlig å søke om innsyn flere år etter. For sikkerhetsskyld ville jeg prøvd litt til, med ulike innfallsvinkler og søkeord. Har de et fysisk arkiv? Kanskje du kan få informasjon om arkivet som kan gjøre det lettere å finne det du leter etter? Feks Hvis der arkivet er sortert på dato, og zu vet hvilken dato det ble ringt inn kan du be om innsyn I alle dokumentene til denne datoen. Masse lykke til 💞 Anonymkode: 3109a...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #8 Del Skrevet 18. januar Ta kontakt med advokat. Barnevernet er sikkert bra på enkelte steder på noen områder, men jeg vet dessverre at de noen ganger gjør for lite og andre ganger for mye og dessverre er skikkelig flink til å skjule egne feil. Anonymkode: 3c485...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå