kikio Skrevet 4 timer siden #141 Del Skrevet 4 timer siden Uanonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg er enig med deg (selv om jeg ikke synes White Ladys innlegg var spesielt ille). Det jeg mener er et tankekors, er at ved å høre for mye på fagpersoner i barneoppdragelsen, slutter vi å stole på oss selv og våre naturlige reaksjoner. Det ER naturlig å bli sint eller lei seg når barnet biter en. Barnet trenger å oppleve at de voksne også har følelser. Foreldre skal ikke være pedagogiske roboter som bare forstår og trøster. De skal være mennesker på godt og vondt. Fullstendig enig i alt du sier her!👍 Det jeg ikke forstår er hvordan ikke fagfolk selv kan forstå det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #142 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Trakasserer eget barn 😂 Altså du er morsom! Du skriver at det er ok å holde barnet fast med makt, som vil vare over tid, men å knipse barn på fingrene er noe som gir et kortvarig ubehag der og da. Så må man så klart snakke med barnet om hvorfor, og at de har fått muntlige advarsler i forkant. Du skal jo fader ikke knipse ungen gul og blå! Men dere må bare fortsette å la vær å oppdra barna deres. Veldig rart at det har vært en voldsom økning i vold og knivbruk hos barn, i takt med ny barneoppdragelse - som visstnok skal bidra til færre voldsmenn. Anonymkode: 1b620...f5f DU SKAL IKKE BRUKE NOE SLAGS VOLD! Når du knipser så er dette faktisk straffbart! Og du lærer barnet å reagere på vonde følelser med vold! Som igjen kan eskalere! De kan lære å knipse- plutselig tar de det de har lært videre- og slår istedetfor knipsing!!!! Du er dum du! Anonymkode: 0f4eb...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #143 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Og når det ikke hjelper, og du blir bitt gang på gang. Jeg kan fort bli veldig ufin og fysisk ved sånne brå smerter, så jeg er glad jeg ikke hadde barn som bet. Men jeg hadde bitt tilbake hvis det ikke nyttet å snakke fornuft i ungen, så enkelt er det. Anonymkode: e2dd6...4f6 ???? DETTE ER STRAFFBART! DU ER KLAR OVER DET? dessuten lærer du barn å reagere med vold! Du er den voksne! Du er dum du! Anonymkode: 0f4eb...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #144 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ts her. Barnet bet meg igjen i dag. Det skjer ofte i påkledningssituasjon. F.eks. om jeg må holde barnet fast når det springer avgårde, og jeg prøver å få kledd på det. Så biter det for å få meg til å slippe. I dag reagerte jeg med å si AU! Høyt, gå unna og si at jeg ikke vil være med henne når det biter. Etter 10 sekunder alene på badet åpnet jeg døra og forklarte med tydelig stemme at jeg fikk kjempevondt, viste henne merket på armen, sa at jeg var lei meg og hadde vondt og jeg virka veldig alvorlig. Hun sa unnskyld og klemte meg og blåste på. Så satt hun på plaster. Får se om det hjalp denne gang, men tror ikke det. Anonymkode: 5b647...1c1 Det du ikke har helt skjønt er at du må nå heretter være PROAKTIV! Sett deg ned hver kveld når dere er rolige og prat om hvorfor et menneskbitt er farlig! (Google om du ikke skjønner hvorfor et menneskebitt er farlig.) Anonymkode: 0f4eb...4ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4 timer siden #145 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 0.19): Vis henne at du blir lei deg, lat som at du får kjempevondt, prøv å klemme frem noen tårer og virkelig vis hvor vondt det gjør. Skal mye til for at et barn ikke stopper da. Anonymkode: 9c26b...971 Da ler hun sikkert bare .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4 timer siden #146 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 9.37): Jeg ville ikke trøstet henne, og synes det er viktig at barn møtes med reelle følelser. Så jeg synes godt du kan vise sinnet ditt når du blir bitt. Samtidig bør du unngå å bare bli sint og sur. Bitingen hennes er jo sannsynligvis utløp for et eller annet frustrerende eller emosjonelt, og jeg ville nok prøvd å få tak i hva det handler om. Vet du hvorfor hun er sint på deg de ulike gangene hun har bitt? Klarer du være i forkant av det og at dere sammen prater dere igjennom det? Jeg ville også forklart henne grundig hva et bitt er og hvordan det kan skade. At det ikke er det samme som å slå eller dytte, men at det er svært smertefullt og kan gi varige arr. Hvis det går hull på huden av et menneskebitt, må du på legevakten og få stivkrampesprøyte. Anonymkode: 694b6...d3e Jeg tror jeg hadde ropt au. Det er ikke lov å bite. Det gjør vondt og er farlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kikio Skrevet 4 timer siden #147 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ???? DETTE ER STRAFFBART! DU ER KLAR OVER DET? dessuten lærer du barn å reagere med vold! Du er den voksne! Du er dum du! Anonymkode: 0f4eb...4ef Nei. Det er ikke straffbart. Ro deg fullstendig ned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #148 Del Skrevet 1 time siden kikio skrev (2 timer siden): Fullstendig enig i alt du sier her!👍 Det jeg ikke forstår er hvordan ikke fagfolk selv kan forstå det? Fagfolk forstår ikke at det er forskjell på fagfolk på jobb, og foreldre hjemme i eget hus 🙃 Foreldre er ikke på jobb, men vi blir rådet som vi er det. Anonymkode: 6ed02...54b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #149 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det virker kanskje idiotisk for dere som ikke klarer å oppdra ungene deres. Men du vet at det faktisk kan unngås, denne oppførselen? Anonymkode: 0bcb5...afd 🧌 Anonymkode: 83f06...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #150 Del Skrevet 1 time siden kikio skrev (2 timer siden): Nei. Det er ikke straffbart. Ro deg fullstendig ned! Jo det er straffbart Anonymkode: 83f06...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå