AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #81 Del Skrevet 18 timer siden AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Om man blir så trigget at alternativet er å få eksplosivt sinneutbrudd - eller for noen - være fysiske tilbske så er faktisk helsestasjonenes råd nettopp å forlate rommet noen minutter. Å vise en 3åring at man har vondt og må hente plaster på badet er HELT innafor. TS sin unge lærer ikke av dagens fremgangsmåte, jenta får ikke til å regulere. Så må man finne ut hvorfor. For HELT vanlig er det ikke. Og hun mister samtoige lekevenner om denne atferden ikke avlæres. Dette. Anonymkode: 8d793...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #82 Del Skrevet 17 timer siden Irak skrev (6 minutter siden): Man holder barnet tett tett inntil seg. Barnets rygg mot din mage. Ikke gi barnet mulighet til å bite. Hva tror du oppleves mest traumatisk for et barn, en knips på fingrene eller munnen- eller å holde barnet fast slik som dette? Anonymkode: 1b620...f5f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17 timer siden #83 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes du. Jeg fikk smake på et knips eller to i løpet av barndommen, overlevde det. Har ingen varige men heller, og et godt forhold til foreldrene mine Anonymkode: 1b620...f5f Dette er ikke noe bare jeg synes. https://www.bufdir.no/foreldrehverdag/smabarn/grenser-trass-og-konflikter/smabarn-som-slar/ Voksne som gjør dette mot barna sine bruker sin makt helt feil. Barnet blir maktesløs og kan resignere følelsesmessig. Da driver du jo og trakkaserer ditt eget barn. Er det greit synes du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17 timer siden #84 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eller så går man unna. Det er faktisk helt legitimt, det også. Anonymkode: 8d793...c19 Det er og en mulighet med mindre barnet angriper deg. Da må man holde det fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17 timer siden #85 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva tror du oppleves mest traumatisk for et barn, en knips på fingrene eller munnen- eller å holde barnet fast slik som dette? Anonymkode: 1b620...f5f Knipsa tror jeg. For det er gjort med hensikt for å skade. Å bli holdt skader ingen. Man får som regel ikke vondt av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #86 Del Skrevet 17 timer siden Irak skrev (Akkurat nå): Dette er ikke noe bare jeg synes. https://www.bufdir.no/foreldrehverdag/smabarn/grenser-trass-og-konflikter/smabarn-som-slar/ Voksne som gjør dette mot barna sine bruker sin makt helt feil. Barnet blir maktesløs og kan resignere følelsesmessig. Da driver du jo og trakkaserer ditt eget barn. Er det greit synes du? Trakasserer eget barn 😂 Altså du er morsom! Du skriver at det er ok å holde barnet fast med makt, som vil vare over tid, men å knipse barn på fingrene er noe som gir et kortvarig ubehag der og da. Så må man så klart snakke med barnet om hvorfor, og at de har fått muntlige advarsler i forkant. Du skal jo fader ikke knipse ungen gul og blå! Men dere må bare fortsette å la vær å oppdra barna deres. Veldig rart at det har vært en voldsom økning i vold og knivbruk hos barn, i takt med ny barneoppdragelse - som visstnok skal bidra til færre voldsmenn. Anonymkode: 1b620...f5f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #87 Del Skrevet 17 timer siden Vi hadde en biter i familien.. Alle bortsett fra moren ble kun bitt èn gang. Vi brølte au, hoppet unna, og snudde ryggen til. Det gjorde susen. Anonymkode: 01486...6db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #88 Del Skrevet 17 timer siden Irak skrev (Akkurat nå): Knipsa tror jeg. For det er gjort med hensikt for å skade. Å bli holdt skader ingen. Man får som regel ikke vondt av det. Neida, kun klaustrofobi og frykt. Har du opplevd å bli holdt fast av noen som er større enn deg? Å bli fratatt muligheten for å komme seg bort er faktisk regnet som en av de mest traumatiserende opplevelsene som gir alvorlig klaustrofobi og følelse av avmakt Anonymkode: 1b620...f5f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #89 Del Skrevet 17 timer siden Irak skrev (3 minutter siden): Det er og en mulighet med mindre barnet angriper deg. Da må man holde det fast. Hæ? Det er jo omtrent like ille som å knipse. Du tvinger et sint barn til å holde seg i ro nært den hun er sint på. Det høres jo helt på tryne ut. Anonymkode: 8d793...c19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17 timer siden #90 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trakasserer eget barn 😂 Altså du er morsom! Du skriver at det er ok å holde barnet fast med makt, som vil vare over tid, men å knipse barn på fingrene er noe som gir et kortvarig ubehag der og da. Så må man så klart snakke med barnet om hvorfor, og at de har fått muntlige advarsler i forkant. Du skal jo fader ikke knipse ungen gul og blå! Men dere må bare fortsette å la vær å oppdra barna deres. Veldig rart at det har vært en voldsom økning i vold og knivbruk hos barn, i takt med ny barneoppdragelse - som visstnok skal bidra til færre voldsmenn. Anonymkode: 1b620...f5f Å knipse er straffementalitet. Det gjør man bare ikke. Å holde er noe man gjør for å trygge eller uskadeliggjøre. Ser du ikke forskjellen på tankemåten bak dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #91 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neida, kun klaustrofobi og frykt. Har du opplevd å bli holdt fast av noen som er større enn deg? Å bli fratatt muligheten for å komme seg bort er faktisk regnet som en av de mest traumatiserende opplevelsene som gir alvorlig klaustrofobi og følelse av avmakt Anonymkode: 1b620...f5f Enig! Man holder noen fast med makt, jeg blir kvalm bare ved tanken på det! Stakkars barn. Anonymkode: 8d793...c19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17 timer siden #92 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neida, kun klaustrofobi og frykt. Har du opplevd å bli holdt fast av noen som er større enn deg? Å bli fratatt muligheten for å komme seg bort er faktisk regnet som en av de mest traumatiserende opplevelsene som gir alvorlig klaustrofobi og følelse av avmakt Anonymkode: 1b620...f5f Om jeg hadde valgt å bite noen av mine foreldre så håper jeg de hadde holdt meg. Er det det er snakk om her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #93 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva tror du oppleves mest traumatisk for et barn, en knips på fingrene eller munnen- eller å holde barnet fast slik som dette? Anonymkode: 1b620...f5f Barnet klarer seg fint i begge tilfeller. Slutt å være så pinglete. Anonymkode: 8266a...8ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #94 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig! Man holder noen fast med makt, jeg blir kvalm bare ved tanken på det! Stakkars barn. Anonymkode: 8d793...c19 Jesus Kristus. Anonymkode: 8266a...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17 timer siden #95 Del Skrevet 17 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig! Man holder noen fast med makt, jeg blir kvalm bare ved tanken på det! Stakkars barn. Anonymkode: 8d793...c19 Hvordan skal man ellers lære et barn som biter og evt angriper deg, og slutte med dette da om jeg tør spørre? Det vil jeg gjerne få et godt svar på. Barn trenger trygge rammer i form av trygge armer om barnet føler seg utrygt. Det er veldig effektivt og barnet roer seg som regel. Endret 17 timer siden av Irak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 17 timer siden #96 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet klarer seg fint i begge tilfeller. Slutt å være så pinglete. Anonymkode: 8266a...8ce Er ikke snakk om å være pingle. Det er hva man signaliserer til barnet som voksen. Man utnytter sin posisjon. Det er ikke greit. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #97 Del Skrevet 17 timer siden Irak skrev (1 minutt siden): Hvordan skal man ellers lære et barn som biter og evt angriper deg, og slutte med dette da om jeg tør spørre? Det vil jeg gjerne få et godt svar på. Barn trenger trygge rammer i form av trygge armer om barnet er føler seg utrygt. Det er veldig effektivt og barnet roer seg som regel. Trygge armer? Hva tror du oppleves trygt med å bli holdt fast når du er sint og vil vekk fra situasjonen? Aldri i mitt sindige liv har jeg opplevd noen, verken barn eller voksne- eller dyr, som blir rolig av å bli holdt fast. Anonymkode: 1b620...f5f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #98 Del Skrevet 17 timer siden Irak skrev (2 minutter siden): Hvordan skal man ellers lære et barn som biter og evt angriper deg, og slutte med dette da om jeg tør spørre? Det vil jeg gjerne få et godt svar på. Barn trenger trygge rammer i form av trygge armer om barnet føler seg utrygt. Det er veldig effektivt og barnet roer seg som regel. Det finnes andre måter enn tvang. Tvang er traumatiserende. Mine foreldre gjorde det med meg, og jeg tåler fremdeles ikke tette rom eller å bli "holdt fast". Jeg får panikk og pusteproblemer. Det er mer skadelig enn du tror. Anonymkode: 8d793...c19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #99 Del Skrevet 17 timer siden AprilLudgate skrev (12 minutter siden): Om man blir så trigget at alternativet er å få eksplosivt sinneutbrudd - eller for noen - være fysiske tilbske så er faktisk helsestasjonenes råd nettopp å forlate rommet noen minutter. Å vise en 3åring at man har vondt og må hente plaster på badet er HELT innafor. TS sin unge lærer ikke av dagens fremgangsmåte, jenta får ikke til å regulere. Så må man finne ut hvorfor. For HELT vanlig er det ikke. Og hun mister samtoige lekevenner om denne atferden ikke avlæres. Er helt vanlig å være barn uten gode reguleringsevner. Barn lærer regulering ved at voksne regulerer dem. De fleste barn slutter kjapt å slå, noen ganger er det også "bare" foreldrene det går utover. Er ofte en fase, og i den fasen skal de selvfølgelig bli satt på plass og få beskjed om at det ikke er greit og at det gjør vondt. Anonymkode: 8266a...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #100 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes andre måter enn tvang. Tvang er traumatiserende. Mine foreldre gjorde det med meg, og jeg tåler fremdeles ikke tette rom eller å bli "holdt fast". Jeg får panikk og pusteproblemer. Det er mer skadelig enn du tror. Anonymkode: 8d793...c19 Da er du blitt utsatt for langt mer enn det som beskrives i tråden. Barn blir utsatt for "tvang" hele tiden, uten at det er skadelig. Påkledning, barnehage når de ikke vil, etc., spise så og så mye. Må legge seg i senga, etc. Anonymkode: 8266a...8ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå