Irak Skrevet 19. januar #101 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trygge armer? Hva tror du oppleves trygt med å bli holdt fast når du er sint og vil vekk fra situasjonen? Aldri i mitt sindige liv har jeg opplevd noen, verken barn eller voksne- eller dyr, som blir rolig av å bli holdt fast. Anonymkode: 1b620...f5f Man må jo ikke være sint. Det går ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #102 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trygge armer? Hva tror du oppleves trygt med å bli holdt fast når du er sint og vil vekk fra situasjonen? Aldri i mitt sindige liv har jeg opplevd noen, verken barn eller voksne- eller dyr, som blir rolig av å bli holdt fast. Anonymkode: 1b620...f5f Det er ikke for at barnet skal bli rolig, det er for at barnet ikke skal klare å bite. Anonymkode: 8266a...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #103 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke for at barnet skal bli rolig, det er for at barnet ikke skal klare å bite. Anonymkode: 8266a...8ce Det klarer ikke å bite hvis man går unna heller. Å tvinge seg på noen på den måten er like ille som at barnet biter. Barnet er sint og frustrert, ender opp med å bite. Da går man vekk. Man tvangsmidler ikke fast. Anonymkode: 8d793...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 19. januar #104 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det finnes andre måter enn tvang. Tvang er traumatiserende. Mine foreldre gjorde det med meg, og jeg tåler fremdeles ikke tette rom eller å bli "holdt fast". Jeg får panikk og pusteproblemer. Det er mer skadelig enn du tror. Anonymkode: 8d793...c19 Om valget står mellom at barnet biter meg eller at jeg holder det. Ja da holder jeg. Så forklarer jeg barnet grunnen til at jeg valgte å gjøre slik jeg gjorde. Barn skal ikke bite andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 19. januar #105 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke for at barnet skal bli rolig, det er for at barnet ikke skal klare å bite. Anonymkode: 8266a...8ce Om ikke det er lov for voksne å beskytte seg mot et barn som biter...Ja da står ikke verda til påske for å si det sånn.... Det finnes grenser for hva man skal finne seg i. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #106 Del Skrevet 19. januar Irak skrev (4 minutter siden): Om valget står mellom at barnet biter meg eller at jeg holder det. Ja da holder jeg. Så forklarer jeg barnet grunnen til at jeg valgte å gjøre slik jeg gjorde. Barn skal ikke bite andre. Vi er vel alle enig her at barn ikke skal bite. Anonymkode: 8d793...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #107 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det klarer ikke å bite hvis man går unna heller. Å tvinge seg på noen på den måten er like ille som at barnet biter. Barnet er sint og frustrert, ender opp med å bite. Da går man vekk. Man tvangsmidler ikke fast. Anonymkode: 8d793...c19 Hvis man er i ferd med å få på den siste støvelen på ungen i det han biter, så er det ikke traumatiserende å holde det fast i noen sekunder for å få på støvelen uten biting. Ellers er det så mye overforståelse, barnet er sint og frustrert og _ender opp_ med å bite. Barnet biter, ferdig med det. Barn skal ikke bite. Barn tester også grenser og de kan synes det er gøy å skade andre. Det er også barn. Anonymkode: 8266a...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #108 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis man er i ferd med å få på den siste støvelen på ungen i det han biter, så er det ikke traumatiserende å holde det fast i noen sekunder for å få på støvelen uten biting. Ellers er det så mye overforståelse, barnet er sint og frustrert og _ender opp_ med å bite. Barnet biter, ferdig med det. Barn skal ikke bite. Barn tester også grenser og de kan synes det er gøy å skade andre. Det er også barn. Anonymkode: 8266a...8ce Hvis man skal tvangsholde noen fast, bør man reflektere over om man selv hadde likt å bli holdt fast når man er i et sånt humør. Neppe. Det er ikke overforståelse å konstatere at barnet er sint når det biter. Det er logikk. Anonymkode: 8d793...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 19. januar #109 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Når hun blir irritert eller sint på meg, som er ganske ofte Biter hun andre?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #110 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis man skal tvangsholde noen fast, bør man reflektere over om man selv hadde likt å bli holdt fast når man er i et sånt humør. Neppe. Det er ikke overforståelse å konstatere at barnet er sint når det biter. Det er logikk. Anonymkode: 8d793...c19 Nei, det er overforståelse. Er barn som biter uten å være sinte også. Og det er ingen unnskyldning uansett. Barn skal ha tydelig beskjed om at ting ikke er greit. Man trenger ikke alltid finne ut av hva barnet føler. Foreldre som ser forbi handling for å forstå får grenseoverskridende barn. Hvis du tror barn bare er født engler som bare gjør slemme ting fordi de er litt frustrert, så er du naiv. Anonymkode: 8266a...8ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #111 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er overforståelse. Er barn som biter uten å være sinte også. Og det er ingen unnskyldning uansett. Barn skal ha tydelig beskjed om at ting ikke er greit. Man trenger ikke alltid finne ut av hva barnet føler. Foreldre som ser forbi handling for å forstå får grenseoverskridende barn. Hvis du tror barn bare er født engler som bare gjør slemme ting fordi de er litt frustrert, så er du naiv. Anonymkode: 8266a...8ce Det er derfor jeg mener at man heller kan gå vekk i noen sekunder og la barnet hyle seg ferdig. Det dør ikke av å hyle. Når mor blir trigget, så er det vel best for begge parter med litt pusterom. Mor har jo lov å fjerne seg fra den som biter. Anonymkode: 8d793...c19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #112 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er overforståelse. Er barn som biter uten å være sinte også. Og det er ingen unnskyldning uansett. Barn skal ha tydelig beskjed om at ting ikke er greit. Man trenger ikke alltid finne ut av hva barnet føler. Foreldre som ser forbi handling for å forstå får grenseoverskridende barn. Hvis du tror barn bare er født engler som bare gjør slemme ting fordi de er litt frustrert, så er du naiv. Anonymkode: 8266a...8ce For ikke å nevne at det står i HI at datteren er SINT når hun biter. Anonymkode: 8d793...c19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #113 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel.. Ser det ut som at dette barnet har lært da? Når det biter moren sin daglig? Du tenker at barnet lærer ved å bli trøstet og fortalt en masse ord det ikke forstår? Såklart vil barnet forstå at biting burde jeg ikke gjøre dersom barnet selv blir utsatt for det eller ser at moren får ordentlig vondt og faktisk blir sint. Sånn bobleplast-oppdragelse gagner ingen. Virkelig ikke. Du får unger som tar med seg denne oppførselen hjemmefra og ut i skolen og arbeidslivet. Ønsker du det? Anonymkode: 0bcb5...afd Neida det vil ikke lære noe av å bli bitt tilbake, totalt misforstått du Anonymkode: 83f06...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #114 Del Skrevet 19. januar Irak skrev (1 time siden): Man biter ikke sitt eget barn eller noen andre for den saks skyld! Dette er så lavmål at jeg kan ikke få uttrykt det nok! Helt enig Anonymkode: 83f06...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #115 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For ikke å nevne at det står i HI at datteren er SINT når hun biter. Anonymkode: 8d793...c19 Og så? Barn kan være helt uberettiget sinte. De kan være sinte fordi de ikke får smake på øl, på at broren deres tar tilbake den tingen de selv stjal fra broren sin, etc. At barn er sinte trenger ikke å sette i gang masse bekymring. Sinne er en vanlig følelse også hos barn. Det betyr ikke at den må bunne i lidelse. Anonymkode: 8266a...8ce 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #116 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er derfor jeg mener at man heller kan gå vekk i noen sekunder og la barnet hyle seg ferdig. Det dør ikke av å hyle. Når mor blir trigget, så er det vel best for begge parter med litt pusterom. Mor har jo lov å fjerne seg fra den som biter. Anonymkode: 8d793...c19 Er helt enig i at man går vekk i utgangspunktet. Eller setter barnet på gulvet hvis det sitter på fanget. Fjerner barnet eller fjerner seg selv. Anonymkode: 8266a...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #117 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og så? Barn kan være helt uberettiget sinte. De kan være sinte fordi de ikke får smake på øl, på at broren deres tar tilbake den tingen de selv stjal fra broren sin, etc. At barn er sinte trenger ikke å sette i gang masse bekymring. Sinne er en vanlig følelse også hos barn. Det betyr ikke at den må bunne i lidelse. Anonymkode: 8266a...8ce Nå svarte jeg på at du mente at barnet ikke var sint bare fordi det bet. Det står i HI at hun er sint. Det var det jeg konstaterte for deg. Anonymkode: 8d793...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #118 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er helt enig i at man går vekk i utgangspunktet. Eller setter barnet på gulvet hvis det sitter på fanget. Fjerner barnet eller fjerner seg selv. Anonymkode: 8266a...8ce Nemlig. Da er vi hvertfall enig om det. Anonymkode: 8d793...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #119 Del Skrevet 19. januar Makavelli skrev (27 minutter siden): Biter hun andre?! Nei, hun har aldri bitt noen andre! Knapt slått eller dytta noen heller, har aldri sett det eller hørt det fra barnehagen. Hun er veldig snill mot andre og sosialt flink, slik jeg ser det. Men kan sette grenser hvis andre plager henne (f.eks. hyle til dem, noe jeg tenker er bra) Så det er bare meg hun biter... Ts Anonymkode: 5b647...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #120 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, hun har aldri bitt noen andre! Knapt slått eller dytta noen heller, har aldri sett det eller hørt det fra barnehagen. Hun er veldig snill mot andre og sosialt flink, slik jeg ser det. Men kan sette grenser hvis andre plager henne (f.eks. hyle til dem, noe jeg tenker er bra) Så det er bare meg hun biter... Ts Anonymkode: 5b647...1c1 Hvordan responderer hun ellers på beskjeder eller ting hun må gjøre? Er du ettergivende f.eksempel? Er der kun i visse situasjoner hun blir så sint at hun biter? Anonymkode: 8d793...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå