Gå til innhold

Hvor i Norge er det best å bo for en som liker fred og ro?

Olla99

Anbefalte innlegg

Hvor i Norge er det best å bo for en som liker fred og ro? 

(usikker på hvilken kategori denne skulle under..) men..

Jeg er i starten av 30 årene. Kom ut av et 10 års langt forhold for ca 6 måneder siden. En av grunnene til at det ble slutt er at han ønsker by liv, mens jeg ønsker «bonde» liv. Jeg har hele mitt liv bodd nærme Oslo, men jeg hater det. Jeg får stress bare av å se «velkommen til Oslo» skiltet. Jeg har oppvokst med alle slags dyr, hadde også ponnier når jeg var liten, og savner det veldig. Ønsker meg natur og sjø. Har en liten familie hvor alle er opptatt med sitt så det er ikke noe som holder meg igjen her. Har heller ikke barn (frivillig barnløs) 

Har en helsefaglig utdannelse, men har de siste årene jobbet innen logistikk rett og slett pga bedre betalt og bedre liv.. (neste gang du ser en sykepleier si en ekstra takk til hen, og gjerne tilby en redbull.. de som vet de vet) 

Så jeg tenker at jobb vil jeg få uansett. Er ikke kresen på hvilken type jobb, så lenge det er ok betalt og at jeg sitter igjen med energi til fritiden. 

Men hvor? Kunne tenkt meg lite hus ved sjøen med fin natur eller et lite småbruk. 

Mins å ha lest før at det er kommuner som til og med betaler deg for å flytte dit pga de mangler folk i kommunen, det hadde jo vært et pluss.. ?

Noen som har tips til små koselige byer her? 

Takk:) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Steigen kommune i Nordland. På ingen måte by, men der finner du det du leter etter.

Anonymkode: e67d5...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...