AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #141 Del Skrevet 5 timer siden Har 4 barn og full jobb + hund. Har aldri brukt mye tid i hverdagen på husarbeid. Har pleid å ta 10 minutter etter ungene har lagt seg. Da samler jeg klær og litt leker, samt tørker over vask på bad og toalett. Setter også på litt maskinvask innimellom i løpet av ettermiddagen noen av dagene (ikke hver dag). Vaske/rydde/oppvaskmaskin etter middag tar vi med en gang, og deler på dette, samt at vi lager matpakker også da til dagen da eller ved kveldslaging. 1 dag i uka tørker jeg støv, støvsuger og vasker over gulvene. Finner av og til frem den trådløse støvsugeren i hverdagen også, men det tar type 1-2 min. Føler ikke at vi bruker mye tid på husarbeid, og har tid til å trene og gå tur med hunden. Det er ikke skittent og ekkelt hjemme hos oss fordet Folk må lære seg å roe litt ned. Har venninner som klager på husarbeide, og at det bare er dem som gjør noe, men jeg har jo funnet ut at flere av de er livredde hvis ikke alt er på stell hele tiden. Trist Anonymkode: cafa8...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #142 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Huset er bombet her også hver dag. Barn på 5,4 og 6 mnd. Det ligger legoklosser i bokstavligtalt alle rom. Fikk feilmelding på vaskemaskinen her om dagen, og da var det en liten legobit der også… klær og leker overalt. Jeg begrenser dem ikke i hvor de skal leke med de ulike lekene, eller om de blander dem. Rett og slett fordi jeg tror det hemmer kreativiteten og fri lek. Ja, det ser rotete ut, men barna får utfolde seg og utforske egne ideer. De er elendige på å rydde. Eldste er hakket bedre, men ikke særlig ryddig av seg uansett😅 vi rydder opp gulvet i stua kanskje 3-4 kvelder i uka. Tar hele huset hver 14 dag kanskje? Men jeg lever fint med at det er rot. Vet at om noen år så er det ikke så gale lenger Anonymkode: ecd8c...a67 Forskning er uenig med deg. Å ha for mange leker flytende, gjør at ungene blir mindre kreative, og leker mindre. Å begrense valg, ved nettopp å rydde unna og bare ha noen få leker fremme, er vist å gjøre barn mye mer kreative, og at de leker både mer og "bedre". Anonymkode: 8742c...4cc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå