AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #61 Del Skrevet 17 timer siden Legg de i jakkelommen din med en gang du har pakket ut varene Anonymkode: 8ead6...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #62 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): De siste månedene har jeg kjøpt noen handlenett, for å slippe plastposene. En lang stund glemte jeg de hjemme hver gang jeg skulle handle, og endte opp med å måtte kjøpe poser allikevel. Så flyttet jeg de til bilen, men glemmer dem der også, slik at jeg fortsatt ender opp med å måtte kjøpe poser, eller må ut og hente dem i bilen halvveis inn i handleturen. Noen tips til hvordan jeg kan få innarbeidet dette som en rutine? 😅 Anonymkode: 4d7e8...6df Det sliter vi med også. Har ikke veske. Har nøkler og mobil i lomma, men vanskelig å alltid ha nettet i lomma😅 Vi har et sted på vaskerommet, innenfor gangen der vi legger nettene, men det er lett å glemme å gå inn dit å hente et nett, før man går ut av døra. Jeg tar også i mot tips her Anonymkode: f416b...5fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #63 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det sliter vi med også. Har ikke veske. Har nøkler og mobil i lomma, men vanskelig å alltid ha nettet i lomma😅 Vi har et sted på vaskerommet, innenfor gangen der vi legger nettene, men det er lett å glemme å gå inn dit å hente et nett, før man går ut av døra. Jeg tar også i mot tips her Anonymkode: f416b...5fa Noen gode råd jeg tenker å prøve ut er å feste det på nøkkelknippet (i sånn liten pose med klips), ha det på passasjersetet slik at det er synlig, og bruke det til tomflasker, slik at det naturlig blir med inn i butikken. 👍 Vi har også fått råd om å "bare huske det", og at vi som stadig glemmer det, er mindre løsningsorienterte enn en femåring. 👍 Anonymkode: 4d7e8...6df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #64 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): De siste månedene har jeg kjøpt noen handlenett, for å slippe plastposene. En lang stund glemte jeg de hjemme hver gang jeg skulle handle, og endte opp med å måtte kjøpe poser allikevel. Så flyttet jeg de til bilen, men glemmer dem der også, slik at jeg fortsatt ender opp med å måtte kjøpe poser, eller må ut og hente dem i bilen halvveis inn i handleturen. Noen tips til hvordan jeg kan få innarbeidet dette som en rutine? 😅 Anonymkode: 4d7e8...6df Når du husker å få dem ut i bilen så er jo mye gjort. Det er ikke sååå vanskelig å gå ut til bilen og hente dem? Og gjør du det noen ganger så husker du det etterhvert. Anonymkode: cfff1...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #65 Del Skrevet 12 timer siden De fleste våre ligger i bagasjerommet. Glemmer dem aldri, men så har jeg også brukt handlenett siden 1997. 😅 Klistre en lapp på dashbordet i bilen? Eller om du har slik etui rundt mobilen, skrive/klistre en påminnelse på det? Eller en minihandlepose på nøkkelknippet som påminnelse? Anonymkode: 1cd99...f5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #66 Del Skrevet 12 timer siden Anonymkode: 3cf63...264 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
badevakta Skrevet 12 timer siden #67 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har handleposer og pant som festede huskelapper i handlelisteappen. Og så sjonglerte jeg alle varene med meg ut et par ganger. Deretter gikk det ganske greit. Jeg ga meg rett og slett forbud mot å kjøpe poser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #68 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er man løsningsorientert, så finner man løsningen lenge før man trenger å opprette en tråd om noe så banalt som å huske handlenett, på KG! Glemmer ts handlenettet i bilen, så blir «straffen» å legge alle varene tilbake i handlevogna. Legge alle de betalte varene tilbake i handlevogna. Trille handlevogna ut av butikken, til bilen, finne handlenettet, legge varene i handlenettet og sette handlenettet inn i bilen. Og å huske å ta handlenettet med varene med seg fra bilen og inn i bopel. Selv en femåring hadde klart å tenke så pass løsningsorientert. Ett annet alternativ er å kjøpe et handlenett og ikke en plastpose. Tre ganger så dyr, men kan brukes mange ganger etterpå. Anonymkode: 94671...6a8 Nei, det er ikke alle som får til dette uten videre, skjønner du. Jeg tror TS og jeg er gode mennesker likevel. Og jeg syns trådens tema var litt festlig, fordi jeg kjenner meg så godt igjen. Men meg om det. Av denne tråden har jeg jo lært av vi er late og tiltaksløse, har store hukommelsesproblemer og er mindre løsningsorienterte enn en femåring. Dessuten har jeg en gammel bil. Anonymkode: 40c5f...13b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #69 Del Skrevet 11 timer siden https://www.europris.no/p-avfallspose-20-stk-30-l-202199 Har alltid liggende en rull avfallsposer fra Europris i bilen. De er òg fine til handleposer. Koster ei halv krone pr stykk og belaster miljøet med mindre plast enn handleposer. Etter bruk blir de til søppelposer. Anonymkode: 94671...6a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #70 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): https://www.europris.no/p-avfallspose-20-stk-30-l-202199 Har alltid liggende en rull avfallsposer fra Europris i bilen. De er òg fine til handleposer. Koster ei halv krone pr stykk og belaster miljøet med mindre plast enn handleposer. Etter bruk blir de til søppelposer. Anonymkode: 94671...6a8 Man kan jo også ta med en rull med de gratis posene til plastavfall, har gjort det selv iblant hvis jeg impulsivt har stukket innom butikken uten å ha med handlenett. Man får med litt mindre i hver pose enn i en vanlig bærepose, men mer enn i de grønne posene til matavfall. Hvis man ikke er fin på det er det ofte slengt poser ved panteautomaten også. Noen sølete, men mange kaster helt fine poser der og kjøper nye. Anonymkode: 3cf63...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #71 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 19.45): De siste månedene har jeg kjøpt noen handlenett, for å slippe plastposene. En lang stund glemte jeg de hjemme hver gang jeg skulle handle, og endte opp med å måtte kjøpe poser allikevel. Så flyttet jeg de til bilen, men glemmer dem der også, slik at jeg fortsatt ender opp med å måtte kjøpe poser, eller må ut og hente dem i bilen halvveis inn i handleturen. Noen tips til hvordan jeg kan få innarbeidet dette som en rutine? 😅 Anonymkode: 4d7e8...6df Ha noen ekstra i bilen, ha noen ekstra i lomma eller veska i tillegg til de hjemme. Anonymkode: ece20...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #72 Del Skrevet 10 timer siden Legg frem posen når du setter deg i bilen for å dra å handle. Legg mobil og lommebok oppi. Det husker du jo, sier du Anonymkode: ab4ae...e9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #73 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har kjanskje 20-30 poser, likevel klarer jeg å glemme å ta de med ut i bilen. Men tips til deg og meg: Ta med ut i bilen, leg de bak i baggasjeluken, også har du alltid poser bak der, også fyller du jo bare på etterhvert som du bruker noen. Anonymkode: 89960...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #74 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 20.32): De ligger i lommen på bildøren, så jeg har de alltid med meg, bare ikke med meg inn i butikken… Vurderer å feste en på bilnøklene en periode… 😅 TS Anonymkode: 4d7e8...6df Som du ser i tråden er det mange som glemmer nettene i bilen og betjeningen ser nok folk som avbryter handleturen og løper ut i bilen underveis for p komme inn igjen med poser/nett. Er det ikke kø er det også mange som betaler og sier de henter posene og pakker etterpå. Men er det mer enn 1-2 kunder bak med masse varer går det jo ikke og bilen må være like utenfor. Tror de fleste glemmer nettene en del i starten før rutinen er etablert. I løpet av 1/2-1 pr går det seg til. Jeg glemmer sjeldent nett nå i dag etter 2 år med KUN handlenett. Det er fornøyelig å regne ut hvor mange penger som er spart. Ikke minst hvor mye penger jeg får igjen for Coop kjeden sine nett. Anonymkode: db810...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #75 Del Skrevet 5 timer siden TS, klipp hull i posen til armene dine slik at du kan bruke den som en vest. Lim på borrelås slik at hullene forsvinner. Gå aldri ut av huset uten vesten. Problem solved! PS! Ikke bruk vesten med kun BH under, det kan bli kleint. Anonymkode: efc43...0ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå