Gå til innhold

Noen som har testet ut å bo fra hverandre når det er samvær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har samvær med mannen min sitt barn annen hver helg og ferie. Er det noen som har prøvd ut å bo fra hverandre mens de har samvær? Da får sønnen far for seg selv og de kan kose seg hele helgen sammen. 

Anonymkode: 5a635...f4c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men skal innrømme at jeg har tenkt tanken. Det går helst på meg selv og for min egen del, ikke nødvendigvis på at de skal få så mye mer tid sammen. Det kan de jo få selv om jeg også er hjemme. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjør du den dagen barnet vil flytte til far 50 eller 100 %? 

Jeg er selv bonusmor til 2 barn. Kunne aldri falt meg inn å rømme huset når barna kommer på besøk. 

Det her er å påføre barn psykiske skade etter min mening.

Da blir du heller singel TS 👍

Anonymkode: 21cbd...cd1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er selv bonusmor til 2 barn. Kunne aldri falt meg inn å rømme huset når barna kommer på besøk. 

Om barnet hadde flytta til oss 100% så hadde han vært hjertelig velkommen til det. Jeg er veldig glad i barnet men mor er et reint helvete og det går nå mye utover følelsene jeg har for barnet. Tenkte dette kunne være vinn-vinn. Vi har barn sammen og er gift så singel blir jeg nok ikke.

Skulle bare høre om noen hadde gjort dette og om det kunne være positivt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere barn sammen? Altså særkullsbarnet har søsken i huset? Da må jo hen selvfølgelig treffe de også den stakkars stunden hen får med sin far. 

Anonymkode: edd7f...161

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo viktig at barnet får komme på besøk til dere og være en del av familien, pg også omgås sine to søsken som du har med barnefaren. Viktig at barnet får delta i vanlig familieliv, slik som far lever med deg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fedre som har mindre samvær enn 50/50 er milevis unna å være en mann.

Anonymkode: e5352...1c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har barn selv og kunne godt løst det slik - men ikke HELE ferien og absolutt alle helger.

Hadde forklart hvorfor til barnet og betrygget om at dette handler om far/barn tid sammen. 

Med søsken i bildet/om vi hadde barn sammen hadde jeg ikke gjort det sånn, men lagt opp til tur på cafe osv alene innimellom. 

Endret av AprilLudgate
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker motsatt. Å leve i 50/50 må være et helvete. Stort av den forelderen som legger egne følelser til side for å la barnet få en mer normal hverdag. 

Anonymkode: 98c74...cb0

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker motsatt. Å leve i 50/50 må være et helvete. Stort av den forelderen som legger egne følelser til side for å la barnet få en mer normal hverdag. 

Anonymkode: 98c74...cb0

Helt enig med deg. 50/50 er kun for foreldrene.. jeg ville ikke flytta fram og tilbake hver uke!

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så hva ungene ønsker, er irrelevant? 

Anonymkode: b1f71...52d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hæææ, hvorfor skulle det være skadelig for barnet å slippe å ha steforeldre???

Det er jo den beste løsningen - vær særboere, men bo gjerne sammen i praksis så lenge barna er hos den andre forelderen. Så kommer barnet 50 eller 100 %, så bare bor man ikke sammen da.

99 % av alle skilsmissebarn jeg kjenner hadde foretrukket denne løsningen.

Anonymkode: dcd6d...b4d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vi har samvær med mannen min sitt barn annen hver helg og ferie. Er det noen som har prøvd ut å bo fra hverandre mens de har samvær? Da får sønnen far for seg selv og de kan kose seg hele helgen sammen. 

Er dere ikke en familie???

Anonymkode: a6283...991

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At det påvirker følelsene dine, TS, sier at du må gå i terapi. Ikke flytte fra ungen når den kommer.

Anonymkode: a6283...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vokst opp med annenhver helg hos min far. Innimellom dro vi på hotell en helg, bare for å være oss, husker det som veldig hyggelig. Andre ganger dro vi på kino eller go-cart og litt andre ting. Han var gift på nytt og fikk etterhvert tre nye barn med den nye konen. Det første barnet ble født da jeg var 9 år, det siste da jeg var 14. Det var veldig stas å bli storesøster i den alderen, så det var kjekt å være der i helgene og. Det var også kjekt å innimellom få lov til å være alene med pappa og min bror (som hadde samme far og mor). 

Anonymkode: a83a5...424

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har vokst opp med annenhver helg hos min far. Innimellom dro vi på hotell en helg, bare for å være oss, husker det som veldig hyggelig. Andre ganger dro vi på kino eller go-cart og litt andre ting. Han var gift på nytt og fikk etterhvert tre nye barn med den nye konen. Det første barnet ble født da jeg var 9 år, det siste da jeg var 14. Det var veldig stas å bli storesøster i den alderen, så det var kjekt å være der i helgene og. Det var også kjekt å innimellom få lov til å være alene med pappa og min bror (som hadde samme far og mor). 

Anonymkode: a83a5...424

Hørtes helt perfekt ut! Jeg tenker vi kan prøve litt alene med far og noen helger med oss. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om barnet hadde flytta til oss 100% så hadde han vært hjertelig velkommen til det. Jeg er veldig glad i barnet men mor er et reint helvete og det går nå mye utover følelsene jeg har for barnet. Tenkte dette kunne være vinn-vinn. Vi har barn sammen og er gift så singel blir jeg nok ikke.

Så fordi mor er drittsekk mot deg , så får du dårlige følelser for barnet? Det er jo fryktelig trist 🙈 Da handler jo ikke dette om at du kun ønsker at far og barn skal få tid sammen, men for å være vekk for å unngå drama. Det blir litt annet. Blås i hva barnemor sier , det må bare jobbes vekk så du kan få en god relasjon til barnet😊

Anonymkode: c3eb3...cf2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så fordi mor er drittsekk mot deg , så får du dårlige følelser for barnet? Det er jo fryktelig trist 🙈 Da handler jo ikke dette om at du kun ønsker at far og barn skal få tid sammen, men for å være vekk for å unngå drama. Det blir litt annet. Blås i hva barnemor sier , det må bare jobbes vekk så du kan få en god relasjon til barnet😊

Anonymkode: c3eb3...cf2

Jeg tenkte vinn-vinn da 😄 Jeg slapp alt dramaet med henne og far fikk være med sønnen sin alene. Vi har prøvd å jobbe det vekk i 4 år.. Hun lever for å prøve å gjøre ting vanskelig, selv om det går utover sønnen. Hun bruker han som et våpen. 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenkte vinn-vinn da 😄 Jeg slapp alt dramaet med henne og far fikk være med sønnen sin alene. Vi har prøvd å jobbe det vekk i 4 år.. Hun lever for å prøve å gjøre ting vanskelig, selv om det går utover sønnen. Hun bruker han som et våpen. 

Kva gjer ho da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ei nær venninne hvor de velger å være særbo frem til begge deres unger flytter hjemmefra. Det har fungert fint i 6 år, og om 3 år er yngste myndig. De omgås hverandre med barna mye, men har også mye tid alene med barna. Virker som ordningen fungerer kjempebra for dem faktisk.

Men så synes jeg det at dere har felles barn gjør det annerledes. Høres ikke så greit ut å holde søsken enda mer skilt fra hverandre enn hva de allerede er bare for å gjøre det enklere for dere voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...