Gå til innhold

Beholde eller abort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har to barn og kjenner at vi egentlig har mer enn nok å henge fingrene i. Dersom vi beholder babyen får de et søsken når de er 5 og 2. Vi har tatt våre hensyn for at dette ikke skal skje men uhellet har visst vært ute, så trenger ikke kommentere på det  

Vi har ingen nettverk som hjelper oss nevneverdig og er begge ganske slitne av de to vi har. Økonomien og huset har plass til en til, men vet ikke med psyken og helsen vår. 

Noen med erfaring som kan dele?

Anonymkode: 9bcfd...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei, og når fant dere ut av det? Jeg hadde om mulig gitt det litt tid til å synke om dere akkurat fant ut av det. Et tredje barn passer med alderen til de andre to da, og dere har mye i orden. Kan være dere ser det vil være mulig i forhold til helsen også om dere lar det synke litt? 💚

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Testen sa 1-2 idag, har ikke vanlig syklus enda så aner ikke noe mer... 

Er bare så vanskelig når man allerede er på sparebluss og har nok å stri med, og ingen hjelp. Skulle ønske jeg ønsket dette barnet men er bare redd for å angre

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Testen sa 1-2 idag, har ikke vanlig syklus enda så aner ikke noe mer... 

Er bare så vanskelig når man allerede er på sparebluss og har nok å stri med, og ingen hjelp. Skulle ønske jeg ønsket dette barnet men er bare redd for å angre

Ikke ta abort. Jeg  gjorde det og har 2 fra før av. Jeg hadde startet i ny jobb da jeg ble gravid og var så redd de ikke ville forlenge etter 6 mnd. jeg angrer hver dag nå på aborten.

Anonymkode: 8d7a7...330

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig for abort, men hadde nok ikke gjort det her. Du har mann, hus, økonomi og allerede to barn. Alt ligger egentlig til rette.

Anonymkode: 0ce49...fcf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har heller ikke noe problem med abort - har tatt det selv. Jeg angrer ikke ett sekund på den, men jeg hadde ikke et fast forhold med mann, barn, hus og god økonomi. Jeg tror ikke jeg hadde klart det i situasjonen din, men forstår at det er en nesten uutholdelig problemstilling. Men de andre barna blir større, de har hverandre og kommer til å få mye glede av hverandre i årene som kommer. 

Anonymkode: ee561...959

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns ikke dere bør få ett barn til når dere allerede er i underskudd. Nå kan dere dele dere og ta en hver litt. Det er vanskelig når man har tre. Kom dere oppå igjen og få tilbake netter og overskudd. Så kan dere heller vurdere om dere ønsker ett barn til om noen år.

Anonymkode: 9890a...547

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er på sparebluss og har nok å stri med. Du ønsker ikke barnet og er kjempetidlig på vei. Dere har liten/ingen avlastning og to små barn fra før. Jeg mener du bør ta abort uten å ha dårlig samvittighet. Jeg gjorde det selv i lignende situasjon. Var helt jævlig frem til jeg tvang meg selv til å svelge den første pillen. Etter det følte jeg kun lettelse. Har ikke angret på det siden. 

Ønsker deg lykke til. Hvis du velger abort, så minn deg selv på grunnene til at du gjorde det når angeren kanskje kommer krypende innimellom. Det viktigste nå er at du klarer å følge opp de barna du allerede har, og samtidig ta vare på deg selv.

Anonymkode: 12f06...a10

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle. Jeg er som sagt usikker, vanskelig valg uansett hva... føler jeg har en baby ennå så var ikke klar for en til (var vel egentlig ferdig)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke ta abort. Jeg  gjorde det og har 2 fra før av. Jeg hadde startet i ny jobb da jeg ble gravid og var så redd de ikke ville forlenge etter 6 mnd. jeg angrer hver dag nå på aborten.

Anonymkode: 8d7a7...330

Men da ønsket du kanskje flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

. Økonomien og huset har plass til en til, men vet ikke med psyken og helsen vår. 

Økonomi og hus er faktisk mindre viktig enn psyken og helsen.

Dere må sette helsen deres først!

Anonymkode: 99472...0e9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid når vi hadde to små. Jeg tok abort. Jeg har aldri angret på det valget. Og det er ca 16-17 år siden. Aldri tenkt på det en gang. Og ja. Har vært ærlig til mine barn at jeg har tatt abort. 

Anonymkode: f427c...e11

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Økonomi og hus er faktisk mindre viktig enn psyken og helsen.

Dere må sette helsen deres først!

Anonymkode: 99472...0e9

Takk det trengte jeg å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...