AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Skrevet 18. januar Kjæresten min går ofte ut og tar en øl eller flere på bar. Ganske ofte alene... han har barnefri annen hver uke, og har ikke et stort nettverk her da han kommer fra et annet land. Jeg har barn 100% og vi får ikke møttes kjempeofte, men noen kvelder kommer han på besøk etter at barnet har lagt seg, eller vi møtes på dagtid for lunsj o.l. Vi overnatter hos hverandre når jeg har barnevakt, kanskje et par netter hver måned. Han har ikke møtt barnet mitt ennå. Når vi ikke er sammen går han ofte på bar. Som regel alene. Jeg vet at han drar på jobb hver dag, og at han drar hjem relativt tidlig. Jeg har aldri sett ham full. Og han har ikke noe stort behov for å drikke når vi er sammen, eller når barnet hans er hos ham. Likevel kjenner jeg at jeg reagerer litt på at han går på bar alene. Han har noen andre hobbyer, men de er sesongbasert, og han trener i perioder. Men er det egentlig et problem å gå på bar flere ganger i uka, hvis det ikke går utover noen rundt ham? Overreagerer jeg når jeg får vondt i magen dersom han skriver på mld at han er ute og tar en øl? (Jeg har en eks med rusproblemer, så jeg er nok veldig obs på alle signaler, og klarer ikke helt skille mellom normalt/ikke normalt). Anonymkode: 9d687...dd0
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Skrevet 18. januar Ja, spesielt med dagens prisnivå samt at han er i forhold. Om han var en rik ungkar er det ingen problem Anonymkode: 100e9...51e
AnonymBruker Skrevet 18. januar #3 Skrevet 18. januar Jeg hadde også reagert. Jeg ønsker en mann som er avholds. Han her må like veldig godt å gå ut på bar. Anonymkode: 520e0...07b
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Skrevet 18. januar Jeg har vært gift med samme mann i 25 år. Han tar seg gjerne en øl på vei hjem på fredag eller hvis han har hatt et ærend i byen, med eller uten kompiser/fotball. Syns bare det er hyggelig at han kan kose seg. Han er ikke alkoholiker, tjener egne penger og kjører ikke i fylla. Anonymkode: 0d9e1...9a2
avent Skrevet 18. januar #5 Skrevet 18. januar Du sier at han er fra et annet land, husk at norske alkohol vaner er for spesielt interesserte. I utlandet er det veldig normalt å gå ut å ta en øl, drikke et glass vin til maten ol uten at noen konkluderer med at de har et alkoholproblem, i Norge derimot så hyler alle om at han der må jo være alkoholiker.. men å gå på grisefylla hver helg eller drikke seg fra sans og samling i "syden" er heller ikke noe problem. Høres egentlig ut som han tar seg et par øl, prater med folk og gjør det for det sosiale ikke for å drikke seg drita eller sjekke opp andre damer. Virker egentlig som han har et greit forhold til alkohol. 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Kjæresten min går ofte ut og tar en øl eller flere på bar. Ganske ofte alene... han har barnefri annen hver uke, og har ikke et stort nettverk her da han kommer fra et annet land. Jeg har barn 100% og vi får ikke møttes kjempeofte, men noen kvelder kommer han på besøk etter at barnet har lagt seg, eller vi møtes på dagtid for lunsj o.l. Vi overnatter hos hverandre når jeg har barnevakt, kanskje et par netter hver måned. Han har ikke møtt barnet mitt ennå. Når vi ikke er sammen går han ofte på bar. Som regel alene. Jeg vet at han drar på jobb hver dag, og at han drar hjem relativt tidlig. Jeg har aldri sett ham full. Og han har ikke noe stort behov for å drikke når vi er sammen, eller når barnet hans er hos ham. Likevel kjenner jeg at jeg reagerer litt på at han går på bar alene. Han har noen andre hobbyer, men de er sesongbasert, og han trener i perioder. Men er det egentlig et problem å gå på bar flere ganger i uka, hvis det ikke går utover noen rundt ham? Overreagerer jeg når jeg får vondt i magen dersom han skriver på mld at han er ute og tar en øl? (Jeg har en eks med rusproblemer, så jeg er nok veldig obs på alle signaler, og klarer ikke helt skille mellom normalt/ikke normalt). Anonymkode: 9d687...dd0 Er han britisk? Helt normalt der. Anonymkode: a2e97...33f
Nymerïa Skrevet 18. januar #7 Skrevet 18. januar I utgangspunktet høres det hyggelig ut. Men jeg hadde jo vært litt interessert i hvordan disse barbesøkene var. Drar han et sted og drikker øl og ser fotball og kommenterer med andre fotballidioter? Er han mer av den sofistikerte typen som drar på en fin bar og gransker øl-menyen og prøver ut fra forskjellige små bryggerier? Er klientellet og tilbudet irrelevant, han vil bare ta en øl og lese bok i fred? Eller handler det mer om å dra ut på byen etter norsk standard? Hva er det han liker best med disse turene?
AnonymBruker Skrevet 18. januar #8 Skrevet 18. januar I mange land er det vanlig å gå innom bar etter arbeidstid. Men man tar kanskje en øl, ikke 5 eller mer. Det er for det sosiale, ikke for å feste. De bruker bar på en annen måte enn nordmenn flest. Anonymkode: f5942...c18
Sirah Skrevet 18. januar #9 Skrevet 18. januar Som de andre sier: Det kommer helt ann på hva han gjør der. På en plass jeg bodde en liten stund så var den lokale baren omtrent som stedets cafe og regne. Det var her folk satt seg ned for å snakke med venner, se på fotball eller bare kose seg i eget selskap. Det var overhodet ingen fyllastemning med unntak av fredag og lørdag kveld. Folk kunne like gjerne sette seg med en Fanta som med en øl. Den baren er omtrent det eneste jeg savner fra den plassen, det var så koselig der. Håper den eksisterer enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå