AnonymBruker Skrevet 23. januar #41 Del Skrevet 23. januar Så lenge ingen forventer at jeg skal verken bake eller spise så får andre gjøre som de vil. Anonymkode: 3e863...1f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #42 Del Skrevet 23. januar Fordi det var det som var vanlig da de vokste opp. På samme måte som at mange av oss "må" ha lørdagsgodt til filmen på lørdagskvelden, "må" ha popcorn når vi går på kino, "må" ha kvikklunsj på fjelltur, osv. Det er rett og slett det de er vokst opp med. Da de var ung, så skulle det være kake og noe søtt til enhver ansamling av mennesker. Det henger gjerne igjen med at sukker var litt sånn "luksus" og dyrt og litt prestisje, og det å by på det var litt status, og det å ikke by på det kunne tyde på at man var "fattig". Anonymkode: 02751...652 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #43 Del Skrevet 23. januar Det er vel så enkelt som at de verken drikker brus, eller trenger godteri hver helg. Dette er deres form for "kos". Ting endrer seg over tid. Anonymkode: be6c9...86b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #44 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vel så enkelt som at de verken drikker brus, eller trenger godteri hver helg. Dette er deres form for "kos". Ting endrer seg over tid. Anonymkode: be6c9...86b Heldigvis! Så får vi håpe behovet for disse sukkerbombene dør ut snart. Anonymkode: 3e863...1f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 23. januar #45 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 19.01): Jeg har måttet ha kake til kaffen siden jeg var i 20-årene 😅 I dag vil jeg si at det er flott med noen ekstra kalorier. Anonymkode: 42b28...0eb Hvordan kan du si det, i et samfunn der den store majoriteten av den voksne befolkningen er overvektig....? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #46 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 17.15): Eldre har ofte problemer med å spise nok i løpet av en dag. Kaffe samt sosial setting gjør et lite måltid til en positiv ting. Anonymkode: 883c4...8bc er mere en dårlig vane de har fra gammelt av er jo derfor di fleste eldre har diabetes Anonymkode: 947c2...bf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #47 Del Skrevet 23. januar Druid skrev (På 19.1.2025 den 15.39): Jeg krever brun sprit!! 😆 Det er der uttrykket noggo attåt stammer fra. Å bruke det om kaker er veldig langt fra opphavet. Selv prøvde jeg å tilby konjakk til avkommet på rundt førti og fikk klar beskjed om at det var det bare gamle folk som drakk. Da er jeg jaggu glad jeg er gammal for det passer umåtelig godt til kaffen. Noe å tenke på for sorggruppa... Anonymkode: a75a9...8ec 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #48 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): er mere en dårlig vane de har fra gammelt av er jo derfor di fleste eldre har diabetes Anonymkode: 947c2...bf5 De fleste eldre har diabetes? Og hvem er «de eldre» i din bok? Folk over 60, 70, 80 eller 90? Det er veldig rart hvordan unge mennesker tror at «de eldre» er en homogen gruppe, der alle spiser/må ha kaker til kaffen og har diabetes 🤪🤪 Anonymkode: 0d9b8...4f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #49 Del Skrevet 23. januar Jeg tenker ikke på kakeservering, at det bare gjelder eldre folk. Er det ikke ganske vanlig på diverse møter som foreldremøter, foreninger, tilstelninger på jobb etc.. Synes man møter søtsaker over alt. Burde kunne ha et møte uten kaker mener jeg. Anonymkode: f6318...490 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 23. januar #50 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Burde kunne ha et møte uten kaker mener jeg. Anonymkode: f6318...490 Enhver voksen burde også kunne begrense seg. Det er ikke spiseplikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #51 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Heldigvis! Så får vi håpe behovet for disse sukkerbombene dør ut snart. Anonymkode: 3e863...1f8 Jeg drikker verken brus, eller spiser godteri. (eller kaker, for den saks skyld) Men har nok heller tatt til meg en sør-europeisk vane. Der det skal være litt god vin i glasset til mat. Har inntrykk av at det gjelder ganske mange etterhvert, at rødvin er den nye helgekosen. Anonymkode: be6c9...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #52 Del Skrevet 23. januar I hvilken aldersgruppe er det man slutter å være individ og bare blir en flokk som er helt like? Anonymkode: 0d9b8...4f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #53 Del Skrevet 23. januar Så er det utrolig mange oppi åra med den banen som har fått diabetes også Anonymkode: 2f8b7...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #54 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så er det utrolig mange oppi åra med den banen som har fått diabetes også Anonymkode: 2f8b7...10a Ja, fysj. Alle over 65 iallfall. Eter kaker og har diabetes. Alle er like. Vi vet det nok. Anonymkode: 0d9b8...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #55 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Heldigvis! Så får vi håpe behovet for disse sukkerbombene dør ut snart. Anonymkode: 3e863...1f8 Jeg skal være med å hjelpe til så det IKKE dør ut. Kaffe uten noe til er stusslige greier, DA må kaffen være helt utrolig perfekt og god. Og så tåler magen bedre når man spiser noe til. Anonymkode: bb237...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #56 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): I hvilken aldersgruppe er det man slutter å være individ og bare blir en flokk som er helt like? Anonymkode: 0d9b8...4f3 På kg er man det hele livet. Alle menn er de samme. Anonymkode: 883c4...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #57 Del Skrevet 23. januar Makavelli skrev (58 minutter siden): Enhver voksen burde også kunne begrense seg. Det er ikke spiseplikt. Nei, men dessverre er det slik at folk bryr seg ofte, hvis man ikke tar et kakestykke. Man må liksom forklare hele tiden. Men enig at det er jo ikke spiseplikt Anonymkode: f6318...490 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #58 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste eldre har diabetes? Og hvem er «de eldre» i din bok? Folk over 60, 70, 80 eller 90? Det er veldig rart hvordan unge mennesker tror at «de eldre» er en homogen gruppe, der alle spiser/må ha kaker til kaffen og har diabetes 🤪🤪 Anonymkode: 0d9b8...4f3 ... Mens nå er 70 % av Norges voksne befolkning overvektig, og i stedet for å utvikle diabetes når man er 80 pga gammel kropp, så utvikler mange det før de fyller 50 pga godteri hver eneste kveld. Bolle i bilen på vei hjem fra jobb osv. De eldre fikk noe søtt til kaffen og aldri ellers. Sett en film fra 1990? Overvekt var svært uvanlig, og noe som var forbeholdt amerikanere. Anonymkode: 45232...257 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 23. januar #59 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, men dessverre er det slik at folk bryr seg ofte, hvis man ikke tar et kakestykke. Man må liksom forklare hele tiden. Men enig at det er jo ikke spiseplikt Anonymkode: f6318...490 Det meste jeg har sagt ifm servering av kake når jeg ikke har ønsket å spise er "nei takk". Man har ingen forklaringsplikt overfor andre. Jo tidligere man innser dette, desto bedre blir ens eget liv 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #60 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde arrangøren holdt maten skulle jeg ikke sagt noe, men når vi som deltar må (mot vår vilje) bake og ta med, blir det bare helt feil synes jeg, iallefall når man går i sorggruppe for da har man nok med å komme seg dit. ts Anonymkode: 061c6...203 Kan du ikke bare si klart hva du mener? Og den sorggruppen virker uansett ikke å passe for deg. Anonymkode: 1a80c...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå