Gå til innhold

Tynne hverdagsstrømpebukser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er ikke til å komme bort i fra at man fort kan være uheldig å komme bort i skarpe ting, (sånn som vimsete meg) og da ryker Wolford også, derfor vil jeg ikke risikere 500kr på ei strømpebukse.

Anonymkode: 7d223...c39

Det er selvfølgelig veldig surt de ekstremt få gangene det skjer, spesielt hvis den er helt ny.  Normalt sett har du kanskje brukt den minst 20 ganger tidligere, og i det tidsrommet hadde du sikkert kjøpt (og kastet) 10 billigstrømpebukser. Så i det lange løp, så vil de totale strømpebukseutgiftene reduseres med Wolford.

Anonymkode: ff491...bcd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er selvfølgelig veldig surt de ekstremt få gangene det skjer, spesielt hvis den er helt ny.  Normalt sett har du kanskje brukt den minst 20 ganger tidligere, og i det tidsrommet hadde du sikkert kjøpt (og kastet) 10 billigstrømpebukser. Så i det lange løp, så vil de totale strømpebukseutgiftene reduseres med Wolford.

Jeg sier bare; det finnes sikkert hundrevis av andre merker, et tydelig bevis for at langt fra alle bruker Wolford.. av mange grunner sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sier bare; det finnes sikkert hundrevis av andre merker, et tydelig bevis for at langt fra alle bruker Wolford.. av mange grunner sikkert.

Det respekterer jeg 100%. ☺️ Jeg bare kommer med mine anbefalinger og erfaringer. Alle står fritt til å velge selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et spørsmål i tillegg og litt på siden; disse strømpene fra Wolford, Oroblu og Falke som dere anbefaler; er de også like bra/slitesterke som stay-ups? Det hender jeg bruker slike og kjøper da flere par av samme type. Om en strømpe i paret skulle ryke, kan jeg da bare ta en fra et annet par. 

Anonymkode: 4f2d7...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Et spørsmål i tillegg og litt på siden; disse strømpene fra Wolford, Oroblu og Falke som dere anbefaler; er de også like bra/slitesterke som stay-ups? Det hender jeg bruker slike og kjøper da flere par av samme type. Om en strømpe i paret skulle ryke, kan jeg da bare ta en fra et annet par. 

Godt poeng! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 9.38):

Evigvarende, fantastisk!

Blir ikke helt klok på om du er sarkastisk, men de er selvsagt ikke evigvarende. Jeg sier bare at før kastet jeg etter et par gangers bruk (Pierre Robert, HM, Lindex, Cubus), men etter at jeg kjøpte Oroblu har jeg ikke kastet noen. 

Har to, og den første kjøpte jeg for 4 år siden. Brukes flere ganger i uka, og er vasket utallige ganger i maskin uten noe beskyttelse rundt. 

Betalte 800 totalt for begge, men kunne lett funnet dem på salg i stedet. Pleide å betale over 100 for én Pierre Robert, som måtte kastes etter et par gangers bruk. Så det lønner seg jo helt klart, i tillegg til at de sitter mye bedre. Slipper også å huske på å kjøpe nye.

Anonymkode: 381ee...297

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes pierre Robert sine er vesentlig bedre enn de flerpacks-strømpebuksene fra hm og lindex iallefall. Holder lengre og tåler mer bruk og vask.Liksom litt tightere og spenstigere vevd. Men mulig det er for dårlig kvalitet for deg likevel? 

Anonymkode: 71e0a...dc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har bare prøvd stay-ups fra Wolford, men bruker de sjeldent. Men ja, føler de er like bra/slitesterke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 16.55):

Wolford blir slitt og får "bruks-spor de også etter å ha blitt dratt på/av morgen og kveld + et antall dobesøk etter et titalls dager. "Streker" i stoffet og tynnslitte der belastningen er størst. Da blir de ikke brukt til pent lenger.

Hvorfor drar du de på og av? Bruk 30 sekunder på og ta de på ordentlig . Drar du av deg strømpebuksen på do? Jeg ruller bare ned til lårene. Strekene i stoffet går stort bort i vask når maskene trekker seg sammen  , om ikke kan du dra maskene på plass forsiktig med neglen. 

Anonymkode: 0d818...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 11.30):

Jaaaa…noen har jo ikke hørt om merket heller. Eller « tror ikke på det» før de har prøvd. Wolford er i en klasse for seg , det finnes ingen andre designer ready to wear strømpebuksemerker. Og min erfaring er at har man først prøvd wolford så er man trofast. Vet allikevel om mange som aldri har brukt wolford. Og grunnen er ofte « for dyrt « . Så bruker de tusen kroner i året på stygge billig strømper , enn hundre kroner i året på flotte luksustrømper. Uforståelig. Jeg har dårlig råd, så har ikke kjøpt meg  strømper på 5-6 år bruker bare de jeg har .. bortsett fra et par wolford til mamma til jul for noen år siden, hun « sparer dem en spesiell anledning « 😂🤦‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jaaaa…noen har jo ikke hørt om merket heller. Eller « tror ikke på det» før de har prøvd. Wolford er i en klasse for seg , det finnes ingen andre designer ready to wear strømpebuksemerker. Og min erfaring er at har man først prøvd wolford så er man trofast. Vet allikevel om mange som aldri har brukt wolford. Og grunnen er ofte « for dyrt « . Så bruker de tusen kroner i året på stygge billig strømper , enn hundre kroner i året på flotte luksustrømper. Uforståelig. Jeg har dårlig råd, så har ikke kjøpt meg  strømper på 5-6 år bruker bare de jeg har .. bortsett fra et par wolford til mamma til jul for noen år siden, hun « sparer dem en spesiell anledning « 😂🤦‍♀️

Sprøtt hvor mye de tåler ja... Den strømpebuksa jeg har på i dag har vært ute en vinternatt før. Den overlevde f.eks. en Eurovision-fest (på min samboer! 😅🤫) for 2 år siden, og det sier litt...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er av de som liker å variere mye i farger. Skulle jeg hatt Wolford til alle de fargene hadde det blitt mange tusen kroner i utgift. Dessuten har de på langt nær alle de fargene jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er av de som liker å variere mye i farger. Skulle jeg hatt Wolford til alle de fargene hadde det blitt mange tusen kroner i utgift. Dessuten har de på langt nær alle de fargene jeg bruker.

Nei , der er oroblu bedre. Wolford kommer jo med sesong, så jeg har en del farger i fra ulike sesonger, men hvis en finner ut i dag at jeg vil ny gul f.eks., så er jo ikke det årets trendfarge så får en ikke det fra wolford. 
mine favoritter er lilla, de kom for 12-13 år siden. Kommer den fargen tilbake kjøper jeg en til. Har en rød fra oroblu , men liker ikke passformen så bruker den ikke. Ellers er de bedre på fargeutvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei , der er oroblu bedre. Wolford kommer jo med sesong, så jeg har en del farger i fra ulike sesonger, men hvis en finner ut i dag at jeg vil ny gul f.eks., så er jo ikke det årets trendfarge så får en ikke det fra wolford. 
mine favoritter er lilla, de kom for 12-13 år siden. Kommer den fargen tilbake kjøper jeg en til. Har en rød fra oroblu , men liker ikke passformen så bruker den ikke. Ellers er de bedre på fargeutvalg. 

Tenker man 40-60 den eller tykkere, er de fleste merker i dag ganske slitesterke, så jeg kjøper ikke Wolford bare på grunn av navnet. Alle kjører ikke Tesla til over en million heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenker man 40-60 den eller tykkere, er de fleste merker i dag ganske slitesterke, så jeg kjøper ikke Wolford bare på grunn av navnet. Alle kjører ikke Tesla til over en million heller...

Og kjøpe strømper på grunn av navnet hadde jo vært dumt. Greit det er designer, men det er jo ikke sånn at merkelappen synes. De er penere , så et trent øye kan se forskjellen på nært hold, men velger vel ikke strømper for og flashe navn/ merke liksom. 
nå har jeg ikke brukt billig strømper med 40- 60 den på åresvis, du kan helt sikkert ha rett i at de har blitt mer slitesterke. Det er jo andre i tråden som påstår det er forbruksvare, blir kastet og lite miljøvennlig. 
i tillegg til slitersterk er passformen på wolford perfekt. Jeg husker før var billig strømper bare to lange strømper som var sveiset sammen ? Uten fotform og lik foran og bak og « seg « ned så man måtte dra de opp. Er det ikke sånn? 
jeg kjører ikke tesla til over en million. Jeg hadde ikke hatt råd til så dyr bil. Det hadde vært interessant og kjøpe et par billig strømper for og teste om kvaliteten har blitt så god, men jeg har egentlig ikke råd til bomkjøp heller. 
jeg er ikke opptatt av navn for navn, men har bygget opp en garderobe med kvalitetsplagg over ca 25 år, slik at det eneste jeg trenger og bruke penger på fremover er undertøy og skotøy. Ca 15 par wolford strømper i ulike tykkelser og farger er en del av dette. Jeg kjøpte jo ikke alle med det samme da, kanskje en i året som andre plagg. 

jeg har «h&m» søster som bruker mye penger på klær, og angrer for at hun ikke har gjort som meg. Så tar hun seg heller ikke råd til og begynne og fortsetter med dyrt forbruk. Forøvrig raknet strømpebuksen hennes på knærne når hun gikk på tryne på isen på nyttårsaften , så veldig solide var de nok ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere «proffe» strømpebuksebrukere, bruker dere både sorte og nude? Hva bruker dere mest? 
Og - hvilken er best på å ikke skli ned over magen? 

Anonymkode: a0a89...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest issoras
AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 16.49):

Vel, jeg har sluttet med wolford etter å ha kastet den siste som ble ødelagt. 😂

Men det gjelder tykke strømpebukser med ull da, som ingen produsenter får til. 

Men de er ikke bare fantastiske altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
issoras skrev (1 time siden):

Helt riktig! Og jeg bruker hold-in med høyt liv, og der tror jeg ikke Wolford har noen gode alternativer. Så er det dette med prisen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere «proffe» strømpebuksebrukere, bruker dere både sorte og nude? Hva bruker dere mest? 
Og - hvilken er best på å ikke skli ned over magen? 

Anonymkode: a0a89...b29

Proff og proff... 😅 men bruker der jo ofte. Jeg bruker sorte og nude, cirka 50-50 vil jeg si...

Bruker de som heter Satin Touch 20 og Neon 40. Fra Wolford. Jeg har ingen problemer med at de sklir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
issoras skrev (2 timer siden):

Hvordan ble den ødelagt da? Sorry, men er nysgjerrig. Hvis den ikke er veldig gammel og du gjort noe veldig galt med den ville jeg tatt den med tilbake, for wolford er veldig generøse på reklamasjoner da det siste de vil er og miste ryktet sitt. Med dårlige opplevelser som du har hatt. 
neida, ingenting er bare fantastisk for alle. Og produksjonsfeil og uhell kan oppstå. Wolford erstatter alltid. 
av strømpene er jeg enig i at den i ull er minst fantastisk. Over tid blir det nupper i vask. De kan ikke « vaskes» nye som de i nylon. Wolford tar inn nuppete strømper som reklamasjon da, om de ikke er over 5 år gamle, vet ikke helt hva som skjedde med dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...