AnonymBruker Skrevet 18. januar #21 Del Skrevet 18. januar Det er vanskelig å vite på forhånd hva du trenger, det er individuelt. Jeg blødde litt mer med barn 1 enn med barn 2, men klarte meg begge ganger med det jeg fikk på sykehuset+vanlige nattbind. Derimot hadde jeg kraftig inkontinens i ukene rett etter fødsel (særlig med barn 2) og trengte noen skikkelige inkontinens-bleier pga det. (De gikk mannen min og kjøpte på apoteket, andre merker enn man bruker til blod). Jeg kjenner flere andre som har hatt liknende problemer med inkontinens. Så - du vet ikke hva du trenger før etter fødsel. Så bortsett fra at du bør ha basics (noen store nattbind av vanlig merke?) liggende, er det best å kjøpe etter fødsel. Anonymkode: f9ca9...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 18. januar #22 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt at de ikke har noe lim e.l. sånn at de ligger liksom løst i de nettingtrusene man får, og at de kan flytte en del på seg og dermed risikere lekkasje. Stemmer det? - Ts Anonymkode: f8ca8...329 Mnja, det er ikke lim på, men de nettingtrusene sitter så støpt at det var ikke noe problem her. For min del dro jeg hjem på dag 1 også, så blødde en god del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #23 Del Skrevet 18. januar På sykehuset brukte jeg nettingtruse og de bleiene de har på sykehuset. Funker helt fint, og de har ulike størrelser. Ble litt lekk på sykehuset, men da kaster man jo bare alt og får skift. Jeg kjøpte tena lady silhouette pants som jeg hadde til hjemreisein, og var veldig fornøyd med de! De satt fint og var ikke så klumpete som de sykehusbleiene. Veldig dyre da, så hvor nødvendig det er vet jeg ikke. Etter noen dager skiftet jeg over til vanlige nattbind. Brukte nok de tena bleiene litt lengre enn jeg behøvde på grunn av nattbind ble litt irriterende mot stingene jeg hadde. Anonymkode: 18abf...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #24 Del Skrevet 18. januar Syns bleier var mye bedre enn nettingtruse og de store sykehusbindene. Selv om de var store så satt de ikke fast, slik som du nevnte. Ene gangen jeg reiste meg opp fra senga hadde bindet flyttet seg slik at alt rant nedover beina. Fikk også sikkelig «bleierumpe» av de, ubehagelig å gå utenfor rommet 😆 skaffet meg high waist tena bleier så raskt jeg kom hjem, mye bedre! Denne gangen har jeg pakket de med til sykehuset. Anonymkode: 78a2a...744 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #25 Del Skrevet 18. januar Synes sykehusbindene og nettingtruse fungerte best. Jeg revnet en del under fødsel og fikk da anbefalt å bruke de største selv om jeg ikke blødde så mye. Det var for at det skulle bli litt "klumpete" og luft rundt stingene, altså ikke bind som ligger tett på kroppen. Anonymkode: a5136...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #26 Del Skrevet 18. januar Nettingtruse og de store sykehusbindene var best, men pga klipp brukte jeg Tena silhouette pants i flere uker etterpå da jeg ikke orket tanken på trusekant mot klippet. Veldig myke og gode. Jeg skulle dog ønske de var i mindre str også da M satt litt løst, er vanligvis en s. Anonymkode: ae7f2...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #27 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg brukte bare ekstra store nattbind. Blødde liksom ferdig de store mengdene på sykehuset. Som førstegangsfødende kommer du sikkert til å være der i noen dager, så jeg ville ikke stresset med å få tak i spesialbind. Uansett kommer du jo til å være mest inne i huset etter fødsel så du vil jo få skiftet bind ofte. Anonymkode: 6de9f...8fb Jepp, den største blødningen får du unna på sykehuset, to-tre dager. Etter det er det bare som en vanlig mensblødning og vanlige bind/nattbind holder i massevis. Nettingtrusene, bleiene og bindene på sykehuset til de første dagene fungerer helt topp. De har gjerne flere alternativer også. Anonymkode: c75e4...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #28 Del Skrevet 19. januar Det er ikke sikkert du blør veldig. Jeg blødde første dagen i normale mengder, de neste 2 dagene brukte jeg vanlig rosa bind fra libresse. På dag 4 gikk jeg over til truseinnlegg. Vanligvis blør jeg kraftig under menstrasjon. Det sykehuset jeg var på hadde kun de store bleiene, så jeg måtte sende mannen ut på shopping. Nå var det komplikasjoner så vi var noen uker på sykehuset. Anonymkode: 776b3...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #29 Del Skrevet 19. januar KaraThrace skrev (19 timer siden): Bindene de har her på sykehuset var myyyyye bedre enn all verdens bind du får kjøpt i butikk. Svære bleier nesten. Til neste unge skal jeg stjele med meg dobbelt så mange av dem til etterbyrden av fødselen. Det fantes ikke bind store nok. Fant ikke de bleietrusene noen plass her. AnonymBruker skrev (19 timer siden): De du får på sykehuset er nok de beste. Nå fødte jeg riktignok i 2003, så de er sikkert enda bedre i dag. Jeg stjal med meg et par dagers forbruk fra sykehuset før jeg dro. Det avtar ganske raskt, du blør ikke litervis i flere uker, etter noen dager holder det med nattbind. Er du veldig usikker kan du kjøpe Tena pants å ha utenpå trusa med nattbind, så vil du unngå å blø i klær og møbler. Inkontinens-bind vil ikke suge opp blod like bra. Hvis du ikke kan bruke vanlig nattbind med tena pants utenpå etter du kommer hjem spør du fastlege eller helsesøster om råd, for såå mye skal man ikke blø. Anonymkode: 77274...292 Og hvis noen lurer på hvorfor helsevesenet har dårlig råd er det jo bare å se på disse to, som tror de kan forsyne seg med alt de vil fra sykehuset. Gang det opp med antall fødende pr år, pluss på andre innleggelser, og vips forstår kan hvor mange millioner som stjeles fra norske sykehus i bind, bleier, kladder, tepper, klær, tempmål, staseslanger, blodtrykksapparat, doppler (å jada, for gravide syns det også er greit å ha hjemme), kremer, håndkler og alt annet man syns er naturlig å bytte i bagen sin. Anonymkode: b8b09...9cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 19. januar #30 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Og hvis noen lurer på hvorfor helsevesenet har dårlig råd er det jo bare å se på disse to, som tror de kan forsyne seg med alt de vil fra sykehuset. Gang det opp med antall fødende pr år, pluss på andre innleggelser, og vips forstår kan hvor mange millioner som stjeles fra norske sykehus i bind, bleier, kladder, tepper, klær, tempmål, staseslanger, blodtrykksapparat, doppler (å jada, for gravide syns det også er greit å ha hjemme), kremer, håndkler og alt annet man syns er naturlig å bytte i bagen sin. Anonymkode: b8b09...9cd Din lille fjott. Jeg fikk beskjed om å ta så mange BLEIER jeg bare ville FORDI JEG FORLOT SYKEHUSET TOOOOO DAGER FØR JEG MÅTTE. Hva tror du hadde kosta mest??? Satan, så dum folk er. Jeg tok 4 stk, som førstefødende. Jeg hadde trengt 40. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 19. januar #31 Del Skrevet 19. januar Jeg har i perioder blødd ganske mye under mensen, men opplevde etter fødslene at de store mengdene blod var over i løpet av et par dager, og da brukte jeg bindene på sykehuset. Etter det gikk det bra med vanlige bind. Ville ikke stressa med å kjøpe masse av det. Butikkene er åpne etter at du har født også. Hvis du fortsatt blør masse når du skal hjem fra sykehuset, kjøp heller noen ekstra svære bind da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 19. januar #32 Del Skrevet 19. januar Jeg fikk to pakker Tena Silhouette Pants fra noen som hadde kjøpt feil. Brukte dem da jeg kom hjem, og de fungerte jo fint de, men de på sykehuset var mer behagelige og praktiske. Angrer litt på at jeg ikke spurte om å få med noen nettingtruser og bind hjem. Jeg blødde ikke så mye, så vet ikke hvordan det er for dem som blør helt ekstremt. Men hvis du uansett bare går i sykehusskjorten, så gjør det vel ikke så mye om du skulle blø gjennom en gang, da er det jo bare å skifte til en ny. Jeg levde i sykehusskjorten på barsel, den var så behagelig og praktisk. Jeg ammet jo så å si konstant, og hadde verken behov eller energi til å ta på meg noe som helst annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #33 Del Skrevet 19. januar Disse🙌🏼 Myke og behagelige! Likte dem bedre enn disse store bindene fra sykehuset, da de føltes stive og klumpete ut synes jeg.. Da jeg gikk tom for disse bleiene brukte jeg en billigere type voksenbleier jeg hadde fått av mormor, men de fikk jeg seriøst kløende bleieutslett på rumpa av😂 2 pakker av disse ble for lite for meg, kjøp heller litt ekstra! Anonymkode: 5546a...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #34 Del Skrevet 20. januar Jeg tok også med meg noen dagers forbruk fra sykehuset og nettingtruse under trusa, så gikk jeg over til nattbind. Anonymkode: cb16c...05e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå