AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Del Skrevet 18. januar Har hørt mye bra om det å heller brukte voksenbleier etter fødsel enn bind/det man får utdelt på sykehus. Jeg pleier iallefall å ha tunge mensblødninger, og vet hvor irriterende det er å være redd for å lekke overalt. Dette er mitt aller første barn, så føler jeg har nok å tenke på. Om jeg skulle blø like mye/mer etter fødsel enn ved en vanlig menstruasjon ønsker jeg iallefall å ha 1 mindre ting å bekymre meg for de første dagene. Dermed vurderer jeg sterkt å ha med noen bleier på sykehuset selv som jeg kan prøve. Men så er det havet av bleier for voksne man kan velge mellom da. Er det egentlig noe forskjell på dem, annet enn størrelse og hvor mye de kan absorbere? Ser de er alle laget for inkontinens spesifikt, vil det være annerledes enn ved blødninger? Vil de absorbere dårligere eller noe...? Anonymkode: f8ca8...329 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 18. januar #2 Del Skrevet 18. januar Bindene de har her på sykehuset var myyyyye bedre enn all verdens bind du får kjøpt i butikk. Svære bleier nesten. Til neste unge skal jeg stjele med meg dobbelt så mange av dem til etterbyrden av fødselen. Det fantes ikke bind store nok. Fant ikke de bleietrusene noen plass her. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 18. januar #3 Del Skrevet 18. januar Jeg brukte tena bleier i tillegg til bindene på sykehuset første dagene. Blødde mye 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Del Skrevet 18. januar Brukte tena pants av noe slag, de var myke og fine, holdt godt. Jeg synes spesielt det var digg om natten! Jeg jobber i bolig da, så bestilte fra den katalogen der, men det er bare å høre med apoteket, mulig de har noen prøver og. Anonymkode: a2635...31b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Del Skrevet 18. januar Jeg brukte bare ekstra store nattbind. Blødde liksom ferdig de store mengdene på sykehuset. Som førstegangsfødende kommer du sikkert til å være der i noen dager, så jeg ville ikke stresset med å få tak i spesialbind. Uansett kommer du jo til å være mest inne i huset etter fødsel så du vil jo få skiftet bind ofte. Anonymkode: 6de9f...8fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Del Skrevet 18. januar De du får på sykehuset er nok de beste. Nå fødte jeg riktignok i 2003, så de er sikkert enda bedre i dag. Jeg stjal med meg et par dagers forbruk fra sykehuset før jeg dro. Det avtar ganske raskt, du blør ikke litervis i flere uker, etter noen dager holder det med nattbind. Er du veldig usikker kan du kjøpe Tena pants å ha utenpå trusa med nattbind, så vil du unngå å blø i klær og møbler. Inkontinens-bind vil ikke suge opp blod like bra. Hvis du ikke kan bruke vanlig nattbind med tena pants utenpå etter du kommer hjem spør du fastlege eller helsesøster om råd, for såå mye skal man ikke blø. Anonymkode: 77274...292 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #7 Del Skrevet 18. januar KaraThrace skrev (10 minutter siden): Bindene de har her på sykehuset var myyyyye bedre enn all verdens bind du får kjøpt i butikk. Svære bleier nesten. Til neste unge skal jeg stjele med meg dobbelt så mange av dem til etterbyrden av fødselen. Det fantes ikke bind store nok. Fant ikke de bleietrusene noen plass her. Jeg har hørt at de ikke har noe lim e.l. sånn at de ligger liksom løst i de nettingtrusene man får, og at de kan flytte en del på seg og dermed risikere lekkasje. Stemmer det? - Ts Anonymkode: f8ca8...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 18. januar #8 Del Skrevet 18. januar Brukte netting true og store bind fra sykehuset. Funket ganske greit, men følte den var veldig klumpete. Så jeg skal nok også kjøpe voksen bleie neste gang. Hørt de er mer behagelig å gå med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #9 Del Skrevet 18. januar De vi fikk på sykehuset var store og til dette formålet. Det var flere å velge i. Nettingtrusene kom i ulike størrelser. Anonymkode: 731e3...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #10 Del Skrevet 18. januar Man går gigabind på sykehuset og du får så mange du vil ha. Så bruker man engangstruse utenpå. Så kaster man det hele i søpla hvis man blør igjennom, men jeg opplevde det bare 1 gang fordi bindet hadde sklidd unna når jeg lå. Anonymkode: 5c220...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #11 Del Skrevet 18. januar Jeg syntes at bindene på sykehuset gjorde jobben. Som du sier, er det mye å tenke på. Slikt som dette syntes jeg var greit å bare la gå sin gang. Anonymkode: 64cd6...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #12 Del Skrevet 18. januar Brukte de store bindene på sykehuset de 2 første nettene og så gikk det fint med vanlig bind/nattbind. Anonymkode: d722e...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 18. januar #13 Del Skrevet 18. januar (endret) Født 3 ganger. Før første fødsel leste jeg at bindene og nettingtrusene på sykehuset var såååå bra. Etter min mening var de dritt! Våkna mange ganger med blod utenfor bindet! Kjøpte Tena bleier, og de er supre. Dyre da, så bruk sykehusbindene inni bleiene, så kan du skifte bleie sjeldnere. Bindene sklir heller ikke rundt i bleiene. Jeg synes i alle fall bleier var supert pga flere grunner: f.eks. at jeg ikke trengte å bekymre meg for at bindet hadde flytta på seg mens jeg lå og amma, og blodet bare rant nedover låret og ned i senga. True story. Endret 18. januar av katties 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #14 Del Skrevet 18. januar Fødte for ikke lenge siden, og jeg skulle ønske jeg hadde med noen bleier. De har helt sikkert også på sykehuset hvis du spør. Ville bestilt tena panta, de er normale i størrelsen. Fikk svææære bind på sykehuset og la i nettingtruse, stemmer at det ikke er lim på de største. Ved nedtrapping til neste størrelse, altså nattbind er det lim bakpå, prioriter å kjøp deg flere gode, høye truser så går det nok fint😍😍 Anonymkode: 05fb0...be3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 18. januar #15 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har hørt at de ikke har noe lim e.l. sånn at de ligger liksom løst i de nettingtrusene man får, og at de kan flytte en del på seg og dermed risikere lekkasje. Stemmer det? - Ts Anonymkode: f8ca8...329 Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 18. januar #16 Del Skrevet 18. januar For min del brukte jeg vanlige nattbind og det fungerte supert. Blødde også veldig mye mindre etter fødslene enn en vanlig mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #17 Del Skrevet 18. januar Denne er fin: Bilde fra apotek 1.no Bruker den som nattbind når jeg har kraftig blødning. Anonymkode: e82c6...5cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #18 Del Skrevet 18. januar Jeg måtte bruke tena ladybind når jeg hadde mensen som ung hjemmeboende (mamma fikk de på blå resept). Opplevde at de hadde mye dårligere oppsugingsevne enn vanlige bind. Regner med de hadde hatt bedre evne til å sige opp om mensenblodet var tynnere. Dette er jo veldig mange år siden, så kan hende det har endret seg, men de er jo laget for tiss. Anonymkode: 870ac...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #19 Del Skrevet 18. januar Syns bindene på sykehuset med nettingtruse over funka helt fint. Du kan jo ha vanlig truse over nettingtrusa og, hvis du vil. Jeg hadde shorts over noen ganger. Hadde ikke noen uhell. Man skifter uansett bind ofte, og de la kladd på senga mi i tilfelle uhell. Husker ikke hvilket merke jeg kjøpte på apoteket da jeg skulle hjem, men fikk anbefalt noen av de som jobba på sykehusapoteket. Lurer på om det var Tena. De anbefalte også å gå opp en str. Jeg bruker vanligvis M, men kjøpte L. Anonymkode: b45e9...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #20 Del Skrevet 18. januar Jeg fødte på Ullevål og der hadde de både enorme bind til å ha i nettinggtruse og bleier som man kunne velge mellom. Så sikkert avhengig av hvor du skal føde. Jeg syntes bleiene var best, bindene ble som en stor hard klump å sitte på. Anonymkode: 8207a...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå