AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Skrevet 18. januar Har gått ett døgn og kjent bevegelser, mindre enn vanlig men fortsatt mer enn 10. Det som jeg har reagert på er at det går lengre tid mellom hver gang jeg kjenner bevegelse, og at bevegelsene er mye svakere enn vanlig. Noen bevegelser er så svake at jeg ikke helt klarer å si om det er bevegelse. Har vært ålende bevegelser lenge så er ikke at det er mindre plass, er 39 uker på vei. Føden mener alt er normalt så lenge jeg kjenner liv selv om det er veldig svakt. Burde jeg roe meg med dette? Vært slik siste døgnet Anonymkode: ab748...be3
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Skrevet 18. januar Det kan komme av at babyen har endret leie, snudd seg og sparker i en litt annen retning eller rett og slett at det er trangere plass! Litt annet sivemønster eller aktiv på andre tider av døgnet når du er mer opptatt og ikke har like god tid til å kjenne etter. er veldig vanlig med litt annet bevegelsesmønster på slutten av svangerskapet. og til syvende og sist: du har snakket med føden som sier dette er normalt. Da må du stole på det og får ikke gjort så mye fra eller til akkurat nå. spis deg litt mat, legg deg i et mørkt rom, legg bort ALT og KUN fokuser på baby i 30 min. Anonymkode: 032a5...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #3 Skrevet 18. januar Gi sukkerkick? Da blir det fest? Første barnet? Jeg var helt på tuppa og det var ikke i min mage. En blir jo ekstremt usikker. Jeg har to råd. 1) ikke les alle triste historier på internett. Les minst mulig der og sykdommer og problemer. Jeg gikk selv i den fella. 2) Det aller meste er innenfor normalen. Anonymkode: 2470d...d27 1
Breakeven Skrevet 19. januar #4 Skrevet 19. januar (endret) Stol på magefølelsen din, hvis du føler at bevegelsene ikke er de samme eller like sterke så dra til føden igjen. Det er tull at man føler svakere bevegelser senere i svangerskapet fordi babyen f.eks. har mindre plass. Ingen kommer til å takke deg for å sitte hjemme og være bekymret, jeg ville dratt inn igjen og kanskje blitt overvåket litt om du fortsatt er bekymret. Endret 19. januar av Breakeven 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Skrevet 19. januar Ring føden igjen om du er bekymret, og snakk med de om å komme inn for kontroll. Anonymkode: 12784...318
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Skrevet 19. januar Breakeven skrev (3 timer siden): Stol på magefølelsen din, hvis du føler at bevegelsene ikke er de samme eller like sterke så dra til føden igjen. Det er tull at man føler svakere bevegelser senere i svangerskapet fordi babyen f.eks. har mindre plass. Ingen kommer til å takke deg for å sitte hjemme og være bekymret, jeg ville dratt inn igjen og kanskje blitt overvåket litt om du fortsatt er bekymret. Hadde du jobbet på ei fødeavdeling skulle du bare visst hvor ekstremt mange som ringer inn, daglig, pga dette! Er ekstremt strenge retningslinjer på når noen skal taes inn til kontroll. Og mer enn 10 bevegelser på en halvtime er et bra antall… at man enda sitter hjemme og er ødelagt av bekymring da.. jah… hjelpes! Anonymkode: 032a5...6bb 1
Marimma Skrevet 19. januar #7 Skrevet 19. januar Bevegelser er tegn på trivsel uansett om de er sterke eller svake. Kjenner du jevnlig med bevegelse trenger du ikke bekymre deg for om det er sterke nok bevegelser.
Breakeven Skrevet 19. januar #8 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde du jobbet på ei fødeavdeling skulle du bare visst hvor ekstremt mange som ringer inn, daglig, pga dette! Er ekstremt strenge retningslinjer på når noen skal taes inn til kontroll. Og mer enn 10 bevegelser på en halvtime er et bra antall… at man enda sitter hjemme og er ødelagt av bekymring da.. jah… hjelpes! Anonymkode: 032a5...6bb Ja, og noen bekymrer seg mer enn andre. Hadde ALDRI følt meg til bry for å ringe inn fordi jeg er bekymret for babyen min. Så typisk norsk at man ikke skal væte til bry. 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #9 Skrevet 19. januar Breakeven skrev (35 minutter siden): Ja, og noen bekymrer seg mer enn andre. Hadde ALDRI følt meg til bry for å ringe inn fordi jeg er bekymret for babyen min. Så typisk norsk at man ikke skal væte til bry. Handler ikke om å ikke ringe, det har TS gjort. Hun kjenner liv, mer enn 10 spark.. likevel er hun bekymret og slår seg ikke til ro. helt ærlig: hadde man skulle tatt inn alle som ringer for samme problemstilling hadde det vært sikkert 20 stk hver vakt, minst! Da bør man få oppretta egne «lite-liv» poliklinikker for gen-z! Anonymkode: 032a5...6bb 5
Breakeven Skrevet 19. januar #10 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Handler ikke om å ikke ringe, det har TS gjort. Hun kjenner liv, mer enn 10 spark.. likevel er hun bekymret og slår seg ikke til ro. helt ærlig: hadde man skulle tatt inn alle som ringer for samme problemstilling hadde det vært sikkert 20 stk hver vakt, minst! Da bør man få oppretta egne «lite-liv» poliklinikker for gen-z! Anonymkode: 032a5...6bb Jeg står fortsatt fast med at man kjenner sin egen baby best og deres bevegelsesmønster. Om hun er bekymret så er hun bekymret, og helsepersonell kan også gjøre feil, om man fortsatt ikke slår seg til ro så er det bedre å spørre en gang for mye. At du generaliserer og mener alle som ringer en gang for mye er gen-z det sier jo også litt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #11 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Handler ikke om å ikke ringe, det har TS gjort. Hun kjenner liv, mer enn 10 spark.. likevel er hun bekymret og slår seg ikke til ro. helt ærlig: hadde man skulle tatt inn alle som ringer for samme problemstilling hadde det vært sikkert 20 stk hver vakt, minst! Da bør man få oppretta egne «lite-liv» poliklinikker for gen-z! Anonymkode: 032a5...6bb Spyr av sånne som deg. Anonymkode: 70ef2...ef4 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar #12 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Handler ikke om å ikke ringe, det har TS gjort. Hun kjenner liv, mer enn 10 spark.. likevel er hun bekymret og slår seg ikke til ro. helt ærlig: hadde man skulle tatt inn alle som ringer for samme problemstilling hadde det vært sikkert 20 stk hver vakt, minst! Da bør man få oppretta egne «lite-liv» poliklinikker for gen-z! Anonymkode: 032a5...6bb Jeg kjenner flere (faktisk 4 stykker siste to årene) som har opplevd dødfødsler ved dette sykehuset. Sykehuset har hatt tilsyn flere ganger med negativt utfall. Så jeg ville derfor høre her også, da de gang på gang har gjort feil med livet som konsekvens. Baby har det forresten veldig bra, bevegelsene har tatt seg opp så jeg endte med å høre på jordmor 🥰 Anonymkode: ab748...be3 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #13 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde du jobbet på ei fødeavdeling skulle du bare visst hvor ekstremt mange som ringer inn, daglig, pga dette! Er ekstremt strenge retningslinjer på når noen skal taes inn til kontroll. Og mer enn 10 bevegelser på en halvtime er et bra antall… at man enda sitter hjemme og er ødelagt av bekymring da.. jah… hjelpes! Anonymkode: 032a5...6bb Uff, håper virkelig ikke du jobber på fødeavdeling 🙈🙈 Jeg var ikke ødelagt av bekymring men ville forhøre meg litt pga grove feil sykehuset har gjort før. Anonymkode: ab748...be3 2 1
SPOCA Skrevet 19. januar #15 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde du jobbet på ei fødeavdeling skulle du bare visst hvor ekstremt mange som ringer inn, daglig, pga dette! Er ekstremt strenge retningslinjer på når noen skal taes inn til kontroll. Og mer enn 10 bevegelser på en halvtime er et bra antall… at man enda sitter hjemme og er ødelagt av bekymring da.. jah… hjelpes! Anonymkode: 032a5...6bb Vel, holdninger som dette gjorde at mitt barn døde av morkakesvikt i 2018. Jeg fødte et barn som hadde levd, om folk hadde giddet å bry seg. Jeg troppet opp, og jeg ringe inn. Jeg håper for guds skyld du faktisk ikke jobber på en fødeavdeling. Eller synes du det er helt på sin plass at mitt barn døde? Hvor er din samvittighet? Eller din yrkesstolthet? 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar #16 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kjenner flere (faktisk 4 stykker siste to årene) som har opplevd dødfødsler ved dette sykehuset. Sykehuset har hatt tilsyn flere ganger med negativt utfall. Så jeg ville derfor høre her også, da de gang på gang har gjort feil med livet som konsekvens. Baby har det forresten veldig bra, bevegelsene har tatt seg opp så jeg endte med å høre på jordmor 🥰 Anonymkode: ab748...be3 Jeg mener ikke å være frekk, men er det bevist at sykehuset gjorde feil som førte til alle disse dødfødselene? Og en eller flere av disse tilfellene startet på samme måte som opplevelsen du nå hadde? Jeg kan skjønne at du er ekstra bekymret om du ikke har tillit til sykehuset. Men prøv å tenk rasjonelt på det likevel: at de har gjort andre feil betyr ikke at de gjør feil hver gang. Babyens bevegelser har (mest sannsynlig?) endret seg mange ganger i løpet av graviditeten, så hvorfor er akkurat denne endringen farlig? Og bevegelse betyr jo liv, hva var det du rent konkret trodde var i ferd med å skje inni magen? Anonymkode: 2acbb...834 1
SPOCA Skrevet 19. januar #17 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Handler ikke om å ikke ringe, det har TS gjort. Hun kjenner liv, mer enn 10 spark.. likevel er hun bekymret og slår seg ikke til ro. helt ærlig: hadde man skulle tatt inn alle som ringer for samme problemstilling hadde det vært sikkert 20 stk hver vakt, minst! Da bør man få oppretta egne «lite-liv» poliklinikker for gen-z! Anonymkode: 032a5...6bb Du synes altså at dødfødselen jeg opplevde egentlig var helt på sin plass? Siden jeg var "hysterisk"? Er du klar over hvor traumatisk en dødfødsel er? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener ikke å være frekk, men er det bevist at sykehuset gjorde feil som førte til alle disse dødfødselene? Og en eller flere av disse tilfellene startet på samme måte som opplevelsen du nå hadde? Jeg kan skjønne at du er ekstra bekymret om du ikke har tillit til sykehuset. Men prøv å tenk rasjonelt på det likevel: at de har gjort andre feil betyr ikke at de gjør feil hver gang. Babyens bevegelser har (mest sannsynlig?) endret seg mange ganger i løpet av graviditeten, så hvorfor er akkurat denne endringen farlig? Og bevegelse betyr jo liv, hva var det du rent konkret trodde var i ferd med å skje inni magen? Anonymkode: 2acbb...834 I mitt tilfelle, ja. Jeg vant på alle punkt.
AnonymBruker Skrevet 20. januar #18 Skrevet 20. januar SPOCA skrev (1 time siden): Vel, holdninger som dette gjorde at mitt barn døde av morkakesvikt i 2018. Jeg fødte et barn som hadde levd, om folk hadde giddet å bry seg. Jeg troppet opp, og jeg ringe inn. Jeg håper for guds skyld du faktisk ikke jobber på en fødeavdeling. Eller synes du det er helt på sin plass at mitt barn døde? Hvor er din samvittighet? Eller din yrkesstolthet? Hvilket sykehus var du ved? Anonymkode: 692e3...5c7
SPOCA Skrevet 20. januar #19 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilket sykehus var du ved? Anonymkode: 692e3...5c7 Rikshospitalet.
AnonymBruker Skrevet 20. januar #20 Skrevet 20. januar SPOCA skrev (30 minutter siden): Rikshospitalet. Huff da, skal føde der snart. Anonymkode: 692e3...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå