AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Pga ulønnet perm så har jeg ikke rett på foreldrepenger, da vi nå venter nestemann før jeg rekker å jobbe fulle 6 md igjen. Jeg forstår virkelig ikke reglene til NAV her. Hvis jeg tar engangsstønad, hva skjer med fars rettigheter? Må jeg begynne å jobbe igjen etter 8 uker slik at han skal være hjemme for å ha rett på foreldrepenger? Takknemlig for svar Anonymkode: de703...8b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Har jobben din tariffavtale slik at du kan få rett på foreldrepenger om du begynner å jobbe nå? Anonymkode: dcff8...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har jobben din tariffavtale slik at du kan få rett på foreldrepenger om du begynner å jobbe nå? Anonymkode: dcff8...b32 Ja de har tariffavtale (?) men jeg får ikke begynne å jobbe igjen da de har vikar ut mars. Så avtalen er start april, og da blir det ikke nok måneder Anonymkode: de703...8b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Kan du ta noe vikariat inntil du får jobbe igjen? Når er termin? Anonymkode: 3c383...0d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Har du mulighet til å jobbe et annet sted frem til du kan begynne i din jobb igjen? Foreldrepenger regnes ut fra inntekten de siste tre månedene uansett, så det trenger ikke være en godt betalt jobb. Du kan høre om vikarjobb i barnehage, skole eller sykehjem f.eks.. Anonymkode: cab6f...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Det kan vel ikke stemme? NAV regner ut foreldrepenger etter enten 6 mnd eller 2 år med lønn. Så lenge du har vært i lønnet arbeid eller permisjon med lønn de siste to årene skal du ha rett på penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Piggsopp skrev (4 minutter siden): Det kan vel ikke stemme? NAV regner ut foreldrepenger etter enten 6 mnd eller 2 år med lønn. Så lenge du har vært i lønnet arbeid eller permisjon med lønn de siste to årene skal du ha rett på penger. TS skriver ulønnet permisjon. Jeg tipper hun tok ut permisjon med lønn først og så uten lønn etterpå. Anonymkode: 8df31...b95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Er krav om å jobbe 6 av de siste 10 mnd og foreldrepenger gir opptjening! Du kan derfor være opptil 4 mnd i ulønnet perm og likevel ha krav på foreldrepenger Anonymkode: a84b7...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): TS skriver ulønnet permisjon. Jeg tipper hun tok ut permisjon med lønn først og så uten lønn etterpå. Anonymkode: 8df31...b95 Jo, men hun har vel ikke vært i ulønnet perm i to hele år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Har vært i ulønnet perm siden nov/des Anonymkode: de703...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Piggsopp skrev (1 time siden): Det kan vel ikke stemme? NAV regner ut foreldrepenger etter enten 6 mnd eller 2 år med lønn. Så lenge du har vært i lønnet arbeid eller permisjon med lønn de siste to årene skal du ha rett på penger. Stemmer dette?? Finner ikke det om 2 år? Anonymkode: de703...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Piggsopp skrev (21 minutter siden): Jo, men hun har vel ikke vært i ulønnet perm i to hele år? Men hun har ikke jobbet seks av de siste ti månedene før start, som er et av inngangsvilkårene for foreldrepenger. far får kvoten sin som vanlig, men fellesperioden er avhengig av at du går tilbake på jobb. Anonymkode: 74891...3aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Er ikke så lett å jobbe tilfeldig heller da jeg jo faktisk er hjemme med et barn i permisjon.. Anonymkode: de703...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Jobbe kveld, netter eller helg? Altså når far er hjemme? 😊 Anonymkode: 1ddb7...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jobbe kveld, netter eller helg? Altså når far er hjemme? 😊 Anonymkode: 1ddb7...cf0 Får prøve å få meg noen helgevakter et sted. Er det krav til noe prosent eller er det nok å feks jobbe etpar lørdager her og der? Anonymkode: de703...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Får prøve å få meg noen helgevakter et sted. Er det krav til noe prosent eller er det nok å feks jobbe etpar lørdager her og der? Anonymkode: de703...8b5 Ring nav til mandag så får du svar. Når jeg fikk engang stønad hadde ikke far rett til ble permisjon uten 2 uke fra jobb etter fødselen. Vet ikke om det er slikt lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Trenger ikke jobbe fullt, men tror det kan være maks 13 eller 14 dager mellom hver vakt for at det skal telle som en sammenhengende periode. Anonymkode: ebcc8...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Kan du ta ut ferie i stedet for ulønnet permisjon? Det teller vel som jobb? Anonymkode: 7c028...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan du ta ut ferie i stedet for ulønnet permisjon? Det teller vel som jobb? Anonymkode: 7c028...f84 Tenker du da årets ferie? Anonymkode: de703...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå