AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Hei! Jeg går straks ut i mammapermisjon med mitt barn nr. 2 og etter endt permisjon vurderer jeg å gå ned i stilling for mer tid med barna og får å gi de kortere dager i barnehagen. Vår eldste har snart gått i barnehagen i 1 år og vi har trikset med jobb for å kunne gi han 5-6 timers dager og det har vært fantastisk. Jeg ser for meg å jobbe 80% til minste er 3 år kanskje og driver å ser på budsjettet hvordan jeg kan løse dette best mulig. Jeg tenker at viktigheten av en buffer er enda viktigere med tanke på uforutsette utgifter. Tiltak jeg har gjort er å selge masse ting vi ikke bruker for å sette disse pengene på sparekonto, gått gjennom forsikringer, byttet til et billigere telefonselskap, avsluttet trening på senter, satt opp et strammere matbudsjett. Vi handler så og si alt bruk til oss og ungene, er også flinke å selge unna ting vi ikke bruker. Jeg sparer også ekstra pensjon selv, dette har jeg gjort i flere år. Er det andre økonomiske tiltak som kan være lurt? Andre ting å tenke på når man går ned i stilling? 😊 Vil bare si at vil lever behagelige liv nå og må ikke snu på krona verken nå eller ved redusert stilling, men ønsker litt økonomisk trygghet og muligheten til å fremdeles unne meg ting selv ved redusert stilling, derfor ønsker vi å satse på sparing og gode økonomiske valg i denne tiden. Anonymkode: c703a...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden Pass på at arbeidsmengden din faktisk også bare blir 80 %. En god del beholder alle oppgaver, og får bare mindre lønn og tid til oppgavene... Anonymkode: 8e078...ef9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 minutter siden #3 Del Skrevet 13 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Pass på at arbeidsmengden din faktisk også bare blir 80 %. En god del beholder alle oppgaver, og får bare mindre lønn og tid til oppgavene... Anonymkode: 8e078...ef9 Ja, dette er viktig!! Dere bør også undersøke konsekvensene mtp pensjon. Kanskje bør det åpnes en IPS for deg. Anonymkode: 7e87a...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå