Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 Er det noen som vet om det er giftstoffer, farlige gasser m.v. i tapetlim? Altså, om det fortsetter å avgi slikt i lengre tid? Skal pusse opp barnerom, og maling kan jo avgi giftige gasser i lange tider etterpå, og lurer derfor på om tapet er bedre.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #2 Skrevet 6. mars 2006 Jeg aner ikke noe om tapetlim, men har lest at mye tapet kan avgi gasser over flere år.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 Det har jeg aldri hørt om, men alle produsenter har datablader for hvert produkt som skal fortelle hva de inneholder og hvor farlig stoffene evt er. Se på hjemmesider under produkt og datablader, eller be om det hos fargehandleren. At selve tapetet avgir farlige gasser anser jeg som usannsynlig.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #4 Skrevet 7. mars 2006 At selve tapetet avgir farlige gasser anser jeg som usannsynlig. ← Hvorfor anser du det som usannsynlig? Hvilket belegg har du for den påstanden?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 Papirtapet gasser ikke, antageligvis ikke skikkelig glassfibertapet heller, men plasttapeter som vinyl og baderomstapeter gasser. Det finnes også malbare tapeter som nå skal være gassfrie. Jeg undersøkte dette for et år siden, og fant informasjon om dette på sidene til den tapetsprdusenten vi handlet fra. Der stod det bl.a. at også mange overmalbare tapeter - det som mange kaller miljøtapet - gasser. Jeg forsøkte å finne denne infoen igjen nå, men firmaet er kjøpt opp av Borge - og infoen er dessverre ikke lenger tilgjengelig. Forsøkte å søke litt annerledes og fikk noe info. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå